TenkoFX ECN Gravity

+ Reply to Thread
Page 1 of 4 1 2 3 4 LastLast
Results 1 to 10 of 36
  1. #1
    joney's Avatar
    joney is offline Pengetua Ehoza

    is .............. dead!
     
    I am:
    Tired
     
    joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Pass Away
    Posts
    8,902
    Points
    3,593.64
    Thanks
    193
    Thanked 96 Times in 63 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    182690

    Thumbs up ‘Lelaki tua lebih romantik’ ???

    Tinjauan sekitar Lembah Klang mendapati mereka yang ditemui tidak kisah dengan ‘selera’ wanita muda terhadap lelaki tua asalkan mereka tidak mengganggu-gugat rumah tangga orang lain.

    Pegawai pemasaran, Irwan Hamdi Mawardi, 30, berkata terpulang kepada individu tetapi jika boleh jangan sampai mengganggu gugat rumah tangga orang lain.

    “Saya tak kisah jika ramai wanita memilih lelaki tua selagi mereka tidak buat orang lain bercerai-berai sudahlah,” katanya di sini.

    Sebelum ini, akhbar ini melaporkan satu kajian Universiti Tenaga Nasional (Uniten) mendapati majoriti pelajar wanita institusi pengajian tinggi (IPT) tempatan lebih suka memilih lelaki berusia dan berharta sebagai pasangan hidup kerana mahu mencari kemewahan segera.

    Kajian itu mendapati kira-kira 65 peratus pelajar IPT berusia antara 21 hingga 28 tahun memilih lelaki kaya berusia 40 hingga 50 tahun untuk dijadikan pasangan hidup masing-masing.

    Kajian itu mencetuskan banyak kontroversi berikutan kebimbangan cita rasa wanita kini semakin berubah dan dikhuatiri menimbulkan masalah sosial.

    Pelajar jurusan Kejuruteraan Awam Universiti Teknologi Mara (UiTM), Firdaus Mohd Hanafiah, 24, berkata ada wanita yang ingin lelaki tua dan berharta menjadi pasangan hidup kerana menyangka lelaki muda tidak romantik dan kurang memberi komitmen dalam perhubungan.

    “Lelaki muda biasanya lebih cenderung mencari teman wanita untuk bersuka ria, tetapi lelaki tua inginkan hubungan serius kerana mereka lebih matang,” katanya.



    Sementara itu, jururawat, Zainab Zainal, 50, berpendapat ia perlu boleh diteliti dari sudut positif dan negatif kerana membabitkan pelbagai pihak serta bergantung kepada individu untuk membuat keputusan.

    “Dari sudut negatifnya, wanita yang memilih lelaki tua sebagai suami berisiko mengalami kepincangan rumah tangga jika lelaki itu suami orang dan seterusnya mengalami perceraian.

    “Jika diteliti daripada sudut positif pula ramai lelaki berusia lebih matang membuat keputusan, kewangan stabil dan pandai mengambil hati. Kita juga perlu melihat kepada keperluan material yang menuntut seseorang berbuat apa saja demi wang,” katanya.

    Pegawai Eksekutif, Johar Alimon, 46, berkata tidak semua wanita memilih lelaki tua sebagai teman hidup dan ia bergantung kepada setiap individu.

    “Kebanyakan yang memilih lelaki tua inginkan kehidupan stabil dan menikmati kesenangan tanpa perlu bersusah payah,” katanya.

    Pegawai bank, Rosilawati Rosman, 45, berkata kebanyakan pelajar IPT sudah matang untuk memilih lelaki berumur dan jika lelaki itu boleh membimbing dan stabil daripada segi kewangan ia tidak menjadi kesalahan.

    “Ramai lelaki muda tidak begitu matang dan belum stabil daripada segi kewangan. Ini punca ramai perempuan beralih angin mencari seseorang yang sudah lengkap untuk menjamin masa depan mereka.

    “Sebagai ibu, saya sendiri tidak menggalakkan anak berkahwin lelaki sebaya. Sebaiknya biar lebih tua lima tahun dan semestinya bujang,” katanya.

    Pengurus kilang, Hassan Pawanchek, 47, pula berkata, wanita tidak sewajarnya memilih lelaki berusia semata-mata untuk harta kerana tidak semua lelaki muda tidak matang dan kurang stabil.

    “Kebanyakan lelaki tua juga bermula dari bawah sama ada dari segi kerjaya dan kedudukan dalam masyarakat.

    “Oleh itu, pelajar IPT tidak sepatutnya mengukur kebahagiaan dan menentukan masa depan mereka hanya dengan mengahwini lelaki tua,” katanya.

    Perkembangan itu dikhuatiri menyebabkan ramai lelaki muda menjadi bujang tua, sedangkan orang tua berada laris.

    Keadaan itu juga boleh menyebabkan orang tua cenderung menjadikan gadis sebagai isteri muda mereka.

    P/S : kalau bahagia zahir je tak guna gak kan


  2. bitcoin 468x60-en

  3. #2
    untouchable's Avatar
    untouchable is offline Ehoza's Designer

    is is available
     
    I am:
    Cool
     
    untouchable has a reputation beyond repute untouchable has a reputation beyond repute untouchable has a reputation beyond repute untouchable has a reputation beyond repute untouchable has a reputation beyond repute untouchable has a reputation beyond repute untouchable has a reputation beyond repute untouchable has a reputation beyond repute untouchable has a reputation beyond repute untouchable has a reputation beyond repute untouchable has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    ^
    Posts
    3,343
    Points
    5,578.02
    Thanks
    78
    Thanked 348 Times in 186 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    32523
    bahagia batin, joney buleh tulun, kan kan? hihi



  4. #3
    <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'>'s Avatar
    <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> is offline
    is single
     
    I am:
    Awesome
     
    <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Batu Pahat
    Age
    42
    Posts
    9,676
    Points
    401,767.98
    Thanks
    654
    Thanked 2,205 Times in 750 Posts
    Credits

    $ 601
    Rep Power
    588959
    jgn ngengada nak laki tua. **** dah kecut. tak terjamin nafkah batin korang. kalo batin tak terjamin, kang mula makan luar. niat asal utk kestabilan dr segi kewangan, jadik lain plk nanti. yg nak sgt laki tua tu bukan ape, dah gatal merenyam ler tu nak berlaki. nak ajak bf sndr kawin, alasannya duit asik tak cukup
    https://www.facebook.com/ehozadotcom
    Jom teka gambar dan menang RM150!



  5. #4
    untouchable's Avatar
    untouchable is offline Ehoza's Designer

    is is available
     
    I am:
    Cool
     
    untouchable has a reputation beyond repute untouchable has a reputation beyond repute untouchable has a reputation beyond repute untouchable has a reputation beyond repute untouchable has a reputation beyond repute untouchable has a reputation beyond repute untouchable has a reputation beyond repute untouchable has a reputation beyond repute untouchable has a reputation beyond repute untouchable has a reputation beyond repute untouchable has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    ^
    Posts
    3,343
    Points
    5,578.02
    Thanks
    78
    Thanked 348 Times in 186 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    32523
    kesimpuannya.. yg ade masalah batin...
    bkn saja joney leh settlekn,
    apect pun boleh.. keh3



  6. #5
    joney's Avatar
    joney is offline Pengetua Ehoza

    is .............. dead!
     
    I am:
    Tired
     
    joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Pass Away
    Posts
    8,902
    Points
    3,593.64
    Thanks
    193
    Thanked 96 Times in 63 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    182690

    Wink

    Quote Originally Posted by untouchable View Post
    kesimpuannya.. yg ade masalah batin...
    bkn saja joney leh settlekn,
    apect pun boleh.. keh3
    ko ke yang ade masalah tu?

    jangan malu, jangan segan... dtg je jumpe aku atau apect..

    hehehehehe



  7. #6
    sharksuke's Avatar
    sharksuke is offline Full Time Supporter

    is back to be Ehozarian
     
    I am:
    Awesome
     
    sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    kuantan
    Age
    31
    Posts
    2,543
    Points
    2,099.04
    Thanks
    55
    Thanked 121 Times in 86 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    27624
    nk tau romantik x g tanya atuk msg2...
    aku rs cam btuil jer..
    mmg diorg romantik..
    cuma kita jer x nampk..
    diorg malu nk tunjuk..
    kalu tunjuk pn misti korang gelak..
    nk muntah..
    tue yg diorg x tunjuk dpan2.



  8. #7
    streakfreak's Avatar
    streakfreak is offline DieHardFan Member
    is coding non-stop
     
    I am:
    Happy
     
    streakfreak has a reputation beyond repute streakfreak has a reputation beyond repute streakfreak has a reputation beyond repute streakfreak has a reputation beyond repute streakfreak has a reputation beyond repute streakfreak has a reputation beyond repute streakfreak has a reputation beyond repute streakfreak has a reputation beyond repute streakfreak has a reputation beyond repute streakfreak has a reputation beyond repute streakfreak has a reputation beyond repute
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    Meoww Land
    Posts
    1,598
    Points
    421.10
    Thanks
    73
    Thanked 47 Times in 36 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    2898
    aku pon pelik ar...
    nape pompuan suka lelaki yg lebih tua..
    ape ingat org muda x leh nk romantik2 ke?
    ingat sume lelaki tua tu matang ke?
    hmm....
    Last edited by joney; 24-03-2007 at 01:59 AM.



  9. #8
    sharksuke's Avatar
    sharksuke is offline Full Time Supporter

    is back to be Ehozarian
     
    I am:
    Awesome
     
    sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    kuantan
    Age
    31
    Posts
    2,543
    Points
    2,099.04
    Thanks
    55
    Thanked 121 Times in 86 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    27624
    orang muda gatai..
    bkn romantik..
    macam ko ler..
    wat tanya plak.
    sbb tue ler ko xder awek.
    gatai jer keje.
    hahahah.



  10. #9
    streakfreak's Avatar
    streakfreak is offline DieHardFan Member
    is coding non-stop
     
    I am:
    Happy
     
    streakfreak has a reputation beyond repute streakfreak has a reputation beyond repute streakfreak has a reputation beyond repute streakfreak has a reputation beyond repute streakfreak has a reputation beyond repute streakfreak has a reputation beyond repute streakfreak has a reputation beyond repute streakfreak has a reputation beyond repute streakfreak has a reputation beyond repute streakfreak has a reputation beyond repute streakfreak has a reputation beyond repute
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    Meoww Land
    Posts
    1,598
    Points
    421.10
    Thanks
    73
    Thanked 47 Times in 36 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    2898
    Quote Originally Posted by sharksuke View Post
    orang muda gatai..
    bkn romantik..
    macam ko ler..
    wat tanya plak.
    sbb tue ler ko xder awek.
    gatai jer keje.
    hahahah.

    tolong skek!!!
    ko pe tau..
    nampak je cam x de awek.
    hmm..



  11. #10
    firas's Avatar
    firas is offline Addicted Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    firas will become famous soon enough
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    kajang-ser
    Posts
    901
    Points
    347.70
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    591
    cari lelaki tua???hmm...setakat ni tak terlintas langsung moon nak cr mcm tu...
    insyaAllah tidak sama sekali...
    masih byk lagi lelaki yg muda n romantik sifatnyer...
    nak seribu daya tak nak seribu dalih...
    usaha itu tangga kejayaan...
    'Destinasi Cinta Yang Ku Cari...Sebenarnya Terlalu Hampir...Hanya Kaburi Dengan Dosa Di dalam Hati...'


  12. pamm 468x60-en

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

     

Similar Threads

  1. Minister: It’s okay to allow ‘Allah’ use in Sabah and Sarawak
    By headpux in forum Politic & General & Education (English)
    Replies: 0
    Last Post: 16-01-2010, 11:05 PM
  2. ‘Tak rasa di KL’
    By headpux in forum Isu Semasa 2009
    Replies: 1
    Last Post: 29-11-2009, 12:11 AM
  3. Lelaki dakwa ditipu gadis ‘top-up’
    By headpux in forum Isu Semasa 2009
    Replies: 9
    Last Post: 28-11-2009, 05:24 PM
  4. ‘Tak nak layan’
    By headpux in forum Isu Semasa 2009
    Replies: 0
    Last Post: 31-10-2009, 03:19 PM
  5. ‘Pengintip’ ditangkap
    By headpux in forum Isu Semasa 2009
    Replies: 0
    Last Post: 05-10-2009, 08:10 PM

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
Premium Ads
stp 160x600-en

Paid Ads

Moneybookers 180x60

FXOpen 125x125









Ehoza Ads
Ehoza Ads