stp 728x90-en

+ Reply to Thread
Results 1 to 7 of 7
  1. #1
    spedarman's Avatar
    spedarman is offline Ehoza's Freak
    is lelaki
     
    I am:
    Cool
     
    spedarman has a reputation beyond repute spedarman has a reputation beyond repute spedarman has a reputation beyond repute spedarman has a reputation beyond repute spedarman has a reputation beyond repute spedarman has a reputation beyond repute spedarman has a reputation beyond repute spedarman has a reputation beyond repute spedarman has a reputation beyond repute spedarman has a reputation beyond repute spedarman has a reputation beyond repute
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Selangor
    Age
    34
    Posts
    3,842
    Points
    1,387.54
    Thanks
    0
    Thanked 12 Times in 11 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    4742

    hikmah semayang terwaih

    1. Kelebihan Solat Tarawih Malam Pertama
    Diampuni dosa orang-orang yang beriman sebagaimana keadaannya baru dilahirkan.


    2. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kedua
    Diampunkan dosa orang-orang yang beriman yang mengerjakan solat Tarawih, serta dosa-dosa kedua ibubapanya.


    3. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketiga
    Para malaikat di bawah 'Arasy menyeru kepada manusia yang mengerjakan solat Tarawih itu agar meneruskan solatnya pada malam-malam yang lain, semoga Allah akan mengampunkan dosa-dosa mereka.


    4. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keempat
    Orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih akan memperolehi pahala sebagaimana pahala yang diperolehi oleh orang-orang yang membaca kitab-kitab Taurat, Zabur, Injil dan Al-Quran.


    5. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelima
    Allah SWT akan mengurniakan pahala seumpama pahala orang-orang yang mengerjakan sembahyang di Masjidil Haram, Masjidil Madinah dan Masjidil Aqsa.


    6. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keenam
    Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya pahala seumpama pahala malaikat-malaikat yang bertawaf di Baitul Makmur serta setiap batu dan tanah berdoa untuk keampunan orang-orang yang mengerjakan tarawih malam itu.


    7. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketujuh
    Seolah-olah ia dapat bertemu dengan Nabi Musa a.s serta menolong Nabi itu menentang musuhnya Fir’aun dan Hamman.


    8. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelapan
    Allah S.W.T mengurniakan pahala orang yang bersolat tarawih sebagaimana pahala yang dikurniakan kepada Nabi Ibrahim a.s.


    9. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesembilan
    Allah S.W.T akan mengurniakan pahala dan dinaikkan mutu ibadat hamba-Nya seperti Nabi Muhammad s.a.w.


    10. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesepuluh
    Allah SWT mengurniakan kepadanya kebaikan dunia dan akhirat.


    11. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesebelas
    Ia meninggal dunia di dalam keadaan bersih dari dosa seperti baru dilahirkan.


    12. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduabelas
    Ia akan dibangkitkan pada hari kiamat dengan muka yang bercahaya-cahaya.


    13. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketigabelas
    Ia akan datang pada hari kiamat di dalam keadaan aman sentosa dari sebarang kejahatan dan keburukan.


    14. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keempatbelas
    Malaikat-malaikat akan datang menyaksikan mereka bersolat Tarawih serta Allah S.W.T. tidak akan menyesatkan mereka.


    15. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelimabelas
    Semua malaikat yang memikul ‘Arasy dan Kursi akan berselawat dan mendoakannya supaya Allah mengampunkannya.


    16. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keenambelas
    Allah S.W.T. menuliskan baginya dari kalangan mereka yang terlepas dari api neraka dan dimasukkan ke dalam syurga.


    17. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketujuhbelas
    Allah S.W.T menuliskan baginya pahala pada malam ini sebanyak pahala Nabi-Nabi.


    18. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelapanbelas
    Malaikat akan menyeru: Wahai hamba Allah sesungguhnya Allah telah redha denganmu dan dengan kedua ibu bapamu (yang masih hidup atau yang sudah mati).


    19. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesembilanbelas
    Allah S.W.T akan meninggikan darjatnya di dalam Syurga Firdaus.


    20. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh
    Allah S.W.T mengurniakan kepadanya pahala sekelian orang yang mati syahid dan orang-orang soleh.


    21. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh satu
    Allah S.W.T akan membina untuknya sebuah mahligai di dalam syurga yang diperbuat dari cahaya.


    22. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh dua
    Ia akan datang pada hari kiamat di dalam keadaan aman dari sebarang huru-hara pada hari tersebut.


    23. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh tiga
    Allah S.W.T akan membina untuknya sebuah bandar di dalam syurga daripada cahaya.


    24. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh empat
    Allah S.W.T akan membuka peluang untuk dua puluh tahun ibadat bagi orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih pada malam tersebut.


    25. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh lima
    Allah S.W.T akan mengangkat seksa kubur darinya.


    26. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh enam
    Allah S.W.T akan mengurniakan pahala empat puluh tahun ibadat bagi orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih pada malam tersebut.


    27. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh tujuh
    Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya kemudahan untuk melintasi titian sirat sepantas kilat.


    28. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh lapan
    Allah S.W.T akan menaikkan kedudukannya seribu darjat di akhirat.


    29. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh sembilan
    Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya pahala seribu haji yang mabrur.


    30. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketigapuluh
    Allah S.W.T akan memberi penghormatan kepada orang yang bertarawih pada malam terakhir dengan firman-Nya (yang bermaksud): Wahai hambaku!, makanlah segala jenis buah-buahan yang Engkau ingini untuk dimakan di dalam syurga dan mandilah kamu di dalam sungai yang bernama salsabil serta minumlah air dari telaga yang dikurniakan kepada Nabi Muhammad s.a.w. yang bernama Al-Kautsar


  2. The Best Spread 468x60ms

  3. #2
    johanabdullah's Avatar
    johanabdullah is offline Hyper Active Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    johanabdullah has a reputation beyond repute johanabdullah has a reputation beyond repute johanabdullah has a reputation beyond repute johanabdullah has a reputation beyond repute johanabdullah has a reputation beyond repute johanabdullah has a reputation beyond repute johanabdullah has a reputation beyond repute johanabdullah has a reputation beyond repute johanabdullah has a reputation beyond repute johanabdullah has a reputation beyond repute johanabdullah has a reputation beyond repute
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    anfield
    Age
    34
    Posts
    2,261
    Points
    821.40
    Thanks
    172
    Thanked 212 Times in 128 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    10958
    nie hadis tak sahih la..takleh ikut.kalo camtu,wat dosa byk2 sepanjang tahun,malam pertama ramadan semayang terawih.ilang dosa..
    "I admire Gay Men!!!They Leave More Women For Me!!



  4. #3
    Luq's Avatar
    Luq is offline Addicted Member
    is is effing bored
     
    I am:
    Crazy
     
    Luq has a brilliant future Luq has a brilliant future Luq has a brilliant future Luq has a brilliant future Luq has a brilliant future Luq has a brilliant future Luq has a brilliant future Luq has a brilliant future Luq has a brilliant future Luq has a brilliant future Luq has a brilliant future
    Join Date
    Aug 2007
    Location
    Borneo
    Age
    31
    Posts
    834
    Points
    301.93
    Thanks
    2
    Thanked 39 Times in 15 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    709
    Quote Originally Posted by johanabdullah View Post
    nie hadis tak sahih la..takleh ikut.kalo camtu,wat dosa byk2 sepanjang tahun,malam pertama ramadan semayang terawih.ilang dosa..
    Ini adalah ganjaran Allah S.W.T kpd hambanya, apakah awak mempunyai dalil untuk menafikan ?
    Last edited by Luq; 10-10-2007 at 04:52 PM.

    Quote Originally Posted by Dr.Mahathir Mohamad
    I believe in open discussion and solving problems openly, Hiding things, being nice, does not take us very far. There is a defect in being nice because one is very likely to be taken for granted. And as far as I'm concerned I'm not going to be nice




  5. #4
    johanabdullah's Avatar
    johanabdullah is offline Hyper Active Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    johanabdullah has a reputation beyond repute johanabdullah has a reputation beyond repute johanabdullah has a reputation beyond repute johanabdullah has a reputation beyond repute johanabdullah has a reputation beyond repute johanabdullah has a reputation beyond repute johanabdullah has a reputation beyond repute johanabdullah has a reputation beyond repute johanabdullah has a reputation beyond repute johanabdullah has a reputation beyond repute johanabdullah has a reputation beyond repute
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    anfield
    Age
    34
    Posts
    2,261
    Points
    821.40
    Thanks
    172
    Thanked 212 Times in 128 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    10958
    Quote Originally Posted by Darth Luq View Post
    Ini adalah ganjaran Allah S.W.T kpd hambanya, apakah awak mempunyai dalil untuk menafikan ?
    adoi..dgr ler kuliah kat mesjid..nie memang hadis tak sahih..
    "I admire Gay Men!!!They Leave More Women For Me!!



  6. #5
    Luq's Avatar
    Luq is offline Addicted Member
    is is effing bored
     
    I am:
    Crazy
     
    Luq has a brilliant future Luq has a brilliant future Luq has a brilliant future Luq has a brilliant future Luq has a brilliant future Luq has a brilliant future Luq has a brilliant future Luq has a brilliant future Luq has a brilliant future Luq has a brilliant future Luq has a brilliant future
    Join Date
    Aug 2007
    Location
    Borneo
    Age
    31
    Posts
    834
    Points
    301.93
    Thanks
    2
    Thanked 39 Times in 15 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    709
    Quote Originally Posted by johanabdullah View Post
    adoi..dgr ler kuliah kat mesjid..nie memang hadis tak sahih..
    hoh, kat masjid aku takda pulak kuliah cam ni.
    Tapi aku percaya kat hadith ni.

    Quote Originally Posted by Dr.Mahathir Mohamad
    I believe in open discussion and solving problems openly, Hiding things, being nice, does not take us very far. There is a defect in being nice because one is very likely to be taken for granted. And as far as I'm concerned I'm not going to be nice




  7. #6
    shcmyx's Avatar
    shcmyx is offline Junior Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    shcmyx is on a distinguished road
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    48
    Points
    14.70
    Thanks
    1
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    541
    ntah lah.. aku pun tak tau sangat bab² mcam nie.. lagi² ia melibat kan soal keagaamaan gini.. btw.. no komen



  8. #7
    ArericH's Avatar
    ArericH is offline True Ehoza's Supporter
    is kawen tu ape?
     
    I am:
    Shy
     
    ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    bilik tv
    Posts
    13,741
    Points
    2,145.81
    Thanks
    103
    Thanked 309 Times in 240 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    250320
    ada satu hadith palsu tapi ramai y xtau.. kuar kat majalah Al-Islam tahun 2005.. lebih kurangla bunyi die... bulan rejab bulan Allah, bulan Syaaban bulanku dan Ramadan adalah umatku...
    Suatu Kenangan™
    ~You're a princess, one day you'll be a queen.. You must be strong if you want to be a queen~ArericH.K
    ~patah tumbuh hilang berganti memanjang...~bul4t


  9. stp 468x60-en

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

     

Similar Threads

  1. Tok Sami tumpang semayang
    By antagenaiz in forum Isu Semasa 2009
    Replies: 38
    Last Post: 16-04-2009, 07:06 PM
  2. [Question] Korang Semayang Subuh hari ni?
    By arang67 in forum Adult Conversation
    Replies: 5
    Last Post: 09-04-2009, 11:39 PM
  3. Hikmah dugaan Eja
    By hpmfl2002 in forum Info & Selebriti
    Replies: 0
    Last Post: 24-11-2008, 06:08 PM
  4. Hikmah berzikir
    By HK23 in forum Religious Talk / Muslim Section
    Replies: 0
    Last Post: 01-07-2008, 05:14 PM
  5. Hikmah Azan
    By joney in forum Religious Talk / Muslim Section
    Replies: 1
    Last Post: 08-08-2007, 10:16 AM

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
Premium Ads
TenkoFX Crypto

Paid Ads

FXOpen 125x125

Moneybookers 180x60









Ehoza Ads
Ehoza Ads