TenkoFX Crypto

+ Reply to Thread
Results 1 to 5 of 5
  1. #1
    suntat's Avatar
    suntat is offline DieHardFan Member

    is KaCaU BiLaU
     
    I am:
    Tired
     
    suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Msih Mcari
    Age
    34
    Posts
    1,114
    Points
    381.23
    Thanks
    82
    Thanked 39 Times in 14 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    3941

    Sekadar renungan.... .........

    > > Sekadar renungan.... .........
    > >
    > > Subject: Gadis melampau menerima padah
    > >
    > > Menurut majalah MANAR ISLAM, pada suatu hari,
    > > seorang gadis yang terpengaruh dengan cara hidup
    > > masyarakat Barat menaiki sebuah bas mini untuk
    > > menuju ke destinasi di wilayah Iskandariah.
    > > Malangnya walau pun tinggal dibumi yang terkenal
    > > dengan tradisi keislaman, pakaian gadis
    > > tersebut sangat menjolok mata.
    > >
    > > Bajunya agak nipis dan seksi hampir terlihat segala
    > > yang patut disembunyikan bagi seorang perempuan dari
    > > pandangan lelaki ajnabi atau mahramnya.Gadis itu
    > > dalam lingkungan 20 tahun. Di dalam bas itu ada
    > > seorang tua yang dipenuhi uban menegurnya. "Wahai
    > > pemudi! Alangkah baiknya jika kamu berpakaian yang
    > > baik, yang sesuai dengan ketimuran dan adat serta
    > > agama Islam kamu, itu lebih baik daripada kamu
    > > berpakaian begini yang pastinya menjadi mangsa
    > > pandangan liar kaum lelaki...."
    > > nasihat orang tua itu. Namun, nasihat yang sangat
    > > bertetapan dengan tuntutan agama itu dijawab oleh
    > > gadis itu dengan jawapan mengejek. "Siapalah kamu
    > > hai orang tua? Apakah di tangan kamu ada anak kunci
    > > syurga? Atau adakah kamu memiliki sejenis kuasa yang
    > > menentukan aku bakal berada
    > > di syurga atau neraka?" Setelah menghamburkan
    > > kata-kata yang sangat menghiris perasaan orang tua
    > > itu gadis itu tertawa mengejek panjang. Tidak cukup
    > > setakat itu, si gadis lantas cubamemberikan telefon
    > > bimbitnya kepada orang tua tadi sambil melafazkan
    > > kata kata yang lebih dahsyat. "Ambil hanphone ku
    > > ini dan hubungilah Allah serta tolong tempahkan
    > > sebuah bilik di neraka
    > > jahannam untukku," katanya lagi lantas ketawa
    > > berdekah-dekah tanpa mengetahui bahawasanya dia
    > > sedang mempertikaikan hukum Allah dengan begitu
    > > biadab.
    > >
    > > Orang tua tersebut sangat terkejut mendengar jawapan
    > > dari si gadis manis. Sayang wajahnya yang ayu tidak
    > > sama dengan perilakunya yang buruk.
    > > Penumpang-penumpang yang lain turut terdiam ada yang
    > > menggelengkan kepala kebingungan. Semua yang di
    > > dalam bas tidak menghiraukan gadis
    > > yang masih muda i tu yang tidak menghormati hukum
    > > hakam itu dan mereka tidak mahu menasihatinya
    > > keranakhuatir dia akan akan menghina agama dengan
    > > lebih teruk lagi. Sepuluh minit kemudian bas pun
    > > tiba perhentian.
    > >
    > > Gadis seksi bermulut celupar tersebut di dapati
    > > tertidur di muka pintu bas. Puas pemandu bas
    > > termasuk para penumpang yang lain mengejutkannya
    > > tapi gadis tersebut tidak sedarkan diri. Tiba tiba
    > > orang tua tadi memeriksa nadi si gadis. Sedetik
    > > kemudian dia menggelengkan kepalanya. Gadis itu
    > > telah kembali menemui Tuhannya dalam keadaan yang
    > > tidak disangka. Parapenumpang menjadi cemas dengan
    > > berita yang menggemparkan itu.
    > >
    > > Dalam suasanakelam kabut itu, tiba tiba tubuh gadis
    > > itu terjatuh ke pinggir jalan. Orang ramai segera
    > > berkejar untuk menyelamatkan jenazah tersebut. Tapi
    > > sekali lagi mereka terkejut. Sesuatu yang aneh
    > > menimpa jenazah yang terbujur kaku di jalan raya.
    > > Mayatnya menjadi hitam seolah olah dibakar api. Dua
    > > tiga orang yang cubamengangkat mayat tersebut juga
    > > kehairanan keranatangan mereka terasa panas dan
    > > hampir melecur sebaik saja menyentuh tubuh si mayat.
    > >
    > > Akhirnya mereka memanggil pihak keselamatan
    > > menguruskan mayat itu. Begitulah kisah ngeri lagi
    > > menyayat hati yang menimpa gadis malangtersebut.
    > > Apakah hasratnya menempah sebuah bilik di neraka
    > > dimakbulkan Allah? Nauzubillah, sesungguhnya Allah
    > > itu Maha Berkuasa di atas segala
    > > sesuatu. Sangat baik kita jadikan ikhtibar dan
    > > pelajaran dengan kisah benar ini sebagai muslim
    > > sejati. Jangan sekali sekali kita mempertikaikan
    > > hukum Allah dan mahupun sunnah RasulNya saw dengan
    > > mempersendakan atau ejekan.
    > >
    > > Kata kata seperti ajaran Islam tidak sesuai lagi
    > > dengan arus kemodenan dunia hari ini atau sembahyang
    > > tidak akan buat kita jadi kaya dan seumpamanya
    > > adalah kata kata yang sangat biadab dan menghina
    > > Allah, pencipta seluruh alam. Ingatlah teman, kita
    > > boleh melupakan kematian, tetapi kematian tetap
    > > akan terjadi bagi kita. Hanya masanya saja yang
    > > akan mene ntukan bila kita akan kembali ke alam
    > > barzakh. Janganlah menjadi orang yang *****,
    > > siapakah orang yang bodohitu? Mereka itulah
    > > orang yang ingin melawan Tuhan Rabbul alamin.
    > > Apabila anda enggan melaksanakan suruhan Tuhan
    > > bererti anda ingin melawan arahan Tuhan. Sewaktu di
    > > sekolah anda tertakluk dengan undang-undang sekolah,
    > > dalam pekerjaan anda tertakluk dengan undang-undang
    > > yang di lakar oleh majikan
    > > anda, di dalam negeri anda tertakluk di bawah
    > > undang-undang negara anda. Begitu taksub sekali
    > > anda terhadap undang-undang itu hingga terlalu
    > > prihatin takut kalau melanggar undang-undang itu.
    > > Apabila anda berpijak di bumi ini, anda juga
    > > tertakluk dengan undang-undang yang telah di gubal
    > > oleh yang menjadikan bumi ini.
    > >
    > > Setiap Sultan ada taman larangannya, begitu juga
    > > Allah swt. TamanlaranganNya adalah perkara-perkara
    > > yang telah diharamkan bagi hamba-hambaNya di muka
    > > bumi ini. Sama samalah kita memohon agar Allah
    > > sentiasa memberi kita petunjuk di atas jalan yan g
    > > benar dan kekuatan
    > > agar sentiasa dapat menjaga lidah kita. *Dipetik
    > > dari majalah Iskandariah Mesir 'MANAR ISLAM'
    > >
    > >
    > > Subject: Manusia , Malaikat , Syaitan ...
    > >
    > > Manusia - Eh, dah subuh dah?
    > > Malaikat - bangunlah wahai anak Adam, tunaikan
    > > solat subuh mu ....
    > > Syaitan - Alahhhhhh, kejaplah, ngantuk
    > > ini...awal lagi nie?.zzzzzzzz
    > >
    > >
    > > Manusia - Nak makan, laparlah ??
    > > Malaikat - Wahai Anak Adam, mulakanlah dengan
    > > Bismillah...
    > > Syaitan - Ahh, tak payahla... dah lapar ini !!
    > > mmm..sedapnyaaaa? .
    > >
    > > Manusia - Hari ni nak pakai apa ye?
    > > Malaikat - Wahai anak Adam, pakailah pakaian yang
    > > menutup aurat..
    > > Syaitan - Ehh, panaslah, takde style langsung,
    > > nampak kampung!!!
    > >
    > > Manusia - Alamak, dah lewat!
    > > Malaikat - Bersegeralah wahai manusia , nanti
    > > terlewat ke pejabat..
    > > Syaitan - Ahhh?awal lagi?mmm..aaahh? suruh si
    > > X, punchkanlah?
    > >
    > > Manusia - Azan sudah kedengaran.. .
    > > Malaikat - Wahai anak Adam, bersegeralah menunaikan
    > > kewajipan
    > > Syaitan - Baru pukul berapa.. rilex lah..awal
    > > lagi nieii?.
    > >
    > > Manusia - Eh, eh... tak boleh tengok ini, berdosa...
    > > Malaikat - Wahai anak Adam, alihkanlah pandanganmu,
    > > sesungguhnya Allah Maha Melihat dan mengetahui !
    > > Syaitan - Perggghh... best tu... . rugi ooo kalau
    > > tak tengok nie..
    > >
    > > Manusia - Saudaraku sedang melakukan dosa
    > > Malaikat - Wahai anak Adam, cegahla ia..
    > > Syaitan - Apa kau sibuk? Jangan jaga tepi kain
    > > orang, lantaklahh? .
    > >
    > > Manusia - Elok kalau aku sampaikan nasihat ini
    > > kepada orang lain
    > > Malaikat - Wahai anak Adam, nasihat-menasihatil ah
    > > sesama kamu.
    > > Syaitan - Sendiri pikirlah, semua dah besar,
    > > buat apa susah2... pandai2lah?
    > >
    > > Manusia - aku telah berdosa..
    > > Malaikat - Wahai anak Adam, bertaubatlah
    > > kamu,sesungguhnya Allah Maha Pengampun. .
    > > Syaitan - Tangguhlah dulu, lain kali boleh
    > > bertaubat... lagipun muda hanya sekali....rugila.
    > > .. (kalau sempatla)
    > >
    > > Manusia - Kalau pergi, mesti seronok!
    > > Malaikat - Wahai anak Adam, kakimu ingin melangkah
    > > ke jalan yang dimurkai Allah, berpalinglah dari
    > > jalan itu ...
    > > Syaitan - Jangan bimbang, tiada sesiapa yang
    > > tahu...Jomlahhh?
    > >
    > > Manusia ? Uuhhh?letihnya arini..tak solat lagi
    > > nieee?.
    > > Malaikat - Wahai anak Adam, taatilah Allah dan
    > > RasulNYA, kebahagiaan di dunia dan akhirat untukmu.
    > > Solat itu wajib bagimu...
    > > Syaitan - Hey anak Adam, ikutilah aku,kebahagiaan
    > > di dunia (sahaja) dan kebahagiaan diakhirat (jangan
    > > mimpilah!) untukmu...
    > >
    > > Sekarang anda mempunyai 3 pilihan :
    > > 1. Anda - Patutke aku biarkan E-mail ini tetap
    > > dalam mailbox aku.
    > > 2. Malaikat - Ingatkan pada kawan yang anda kenal
    > > (Forward E-mail ini)
    > > 3. Syaitan - Tak payahlah sebuk2
    > >
    > > W assalam. ...



  2. bitcoin 468x60-en

  3. #2
    ArericH's Avatar
    ArericH is offline True Ehoza's Supporter
    is kawen tu ape?
     
    I am:
    Shy
     
    ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    bilik tv
    Posts
    13,741
    Points
    2,145.81
    Thanks
    103
    Thanked 309 Times in 240 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    250319
    leh lak forward2 ye...
    Suatu Kenangan™
    ~You're a princess, one day you'll be a queen.. You must be strong if you want to be a queen~ArericH.K
    ~patah tumbuh hilang berganti memanjang...~bul4t



  4. #3
    suntat's Avatar
    suntat is offline DieHardFan Member

    is KaCaU BiLaU
     
    I am:
    Tired
     
    suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Msih Mcari
    Age
    34
    Posts
    1,114
    Points
    381.23
    Thanks
    82
    Thanked 39 Times in 14 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    3941
    Quote Originally Posted by ArericH View Post
    leh lak forward2 ye...
    hahahahahaha.....layan ajer...



  5. #4
    mirzz's Avatar
    mirzz is offline Addicted Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    822
    Points
    296.40
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    761
    ada plak part dialog2.. ehehehehehe. anyway good posting!
    Ive tried so hard and get so far, in the end, its doesnt even matter!!!



  6. #5
    alfatih's Avatar
    alfatih is offline Ehoza's Freak
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    ampang
    Age
    35
    Posts
    3,659
    Points
    1,231.90
    Thanks
    1
    Thanked 33 Times in 14 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    2262
    amiklah pelajaran.....


  7. pamm 468x60-en

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

     

Similar Threads

  1. Sekadar Renungan
    By Cik Mal in forum Religious Talk / Muslim Section
    Replies: 0
    Last Post: 04-12-2008, 02:27 PM
  2. Replies: 2
    Last Post: 26-11-2008, 10:46 PM
  3. Bile isteri dah tak cantik.......sekadar renungan
    By srie in forum Info & Pengetahuan Am
    Replies: 20
    Last Post: 23-11-2008, 03:11 PM
  4. Sekadar renungan bersama...
    By HK23 in forum Religious Talk / Muslim Section
    Replies: 1
    Last Post: 03-09-2008, 09:21 PM
  5. SEKADAR RENUNGAN UNTUK SEMUA DAN DIRI SENDIRI
    By lopaque in forum Religious Talk / Muslim Section
    Replies: 2
    Last Post: 29-12-2007, 12:29 PM

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
Premium Ads
stp 160x600-en

Paid Ads

FXOpen 125x125

Moneybookers 180x60









Ehoza Ads
Ehoza Ads