TenkoFX Crypto

+ Reply to Thread
Page 1 of 3 1 2 3 LastLast
Results 1 to 10 of 24
  1. #1
    perati's Avatar
    perati is offline Addicted Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    perati has a reputation beyond repute perati has a reputation beyond repute perati has a reputation beyond repute perati has a reputation beyond repute perati has a reputation beyond repute perati has a reputation beyond repute perati has a reputation beyond repute perati has a reputation beyond repute perati has a reputation beyond repute perati has a reputation beyond repute perati has a reputation beyond repute
    Join Date
    Apr 2007
    Age
    48
    Posts
    835
    Points
    283.50
    Thanks
    0
    Thanked 19 Times in 12 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    1012

    Kerana nafsu manusia hilang pertimbangan

    Kerana nafsu…dan akhirnya…




    Berikut ini adalah gambaran mengenai apa yang terjadi di dalam suatu proses aborsi (pengguguran) :

    Pada kehamilan muda (dibawah 1 bulan)

    Pada kehamilan muda, dimana usia janin masih sangat kecil, aborsi dilakukan dengan cara menggunakan alat penghisap (suction). Sang anak yang masih sangat lembut langsung terhisap dan hancur berantakan. Saat dikeluarkan, dapat dilihat cairan merah berupa gumpalan-gumpalan darah dari janin yang baru dibunuh tersebut
    .







    Pada kehamilan lebih lanjut (1-3 bulan)
    Pada tahap ini, di mana janin baru berusia sekitar beberapa minggu, bahagian-bahagian tubuhnya mulai terbentuk. Aborsi dilakukan dengan cara menusuk anak tersebut kemudian bahagian-bahagian tubuhnya dipotong-potong dengan menggunakan
    peralatan khas untuk aborsi (cunam abortus). Anak dalam kandungan itu diambil dengan menggunakan peralatan tersebut, dengan cara menusuk bahagian yang boleh tercapai. Boleh dicapai, pinggang, bahu atau leher. Kemudian setelah
    ditusuk, dihancurkan bahagian-bahagian tubuhnya. Tulang-tulangnya diremukkan dan seluruh bahagian tubuhnya disiat-siat menjadi bahagian kecil-kecil agar mudah dikeluarkan dari kandungan.








    Dalam klinik aborsi, biasa dilihat potongan-potongan bayi yang dihancurkan ini. Ada potongan tangan, potongan kaki, potongan kepala dan bahagian-bahagian tubuh lain yang mungil. Anak tak berdosa yang masih sedemikian kecil telah dibunuh dengan cara yang paling mengerikan.

    Aborsi pada kehamilan lanjutan (3 sampai 6 bulan)
    Pada tahap ini, bayi sudah semakin besar dan bagian-bagian tubuhnya sudah terlihat jelas. Jantungnya sudah berdetak, tangannya sudah bisa menggenggam. Tubuhnya sudah bisa merasakan sakit, karena jaringan syarafnya sudah terbentuk
    dengan baik.

    Aborsi dilakukan dengan terlebih dahulu membunuh bayi ini sebelum dikeluarkan. Pertama, diberikan suntikan maut (saline) yang langsung dimasukkan kedalam ketuban bayi. Cairan ini akan membakar kulit bayi tersebut secara perlahan-lahan, menyesakkan pernafasannya dan akhirnya setelah menderita selama berjam-jam sampai satu hari bayi itu
    akhirnya meninggal. Selama proses ini dilakukan, bayi akan memberontak, mencuba berteriak dan jantungnya berdetak
    keras. Aborsi bukan saja merupakan pembunuhan, tetapi pembunuhan secara amat keji. Setiap wanita harus sadar mengenai hal ini.



    Aborsi pada kehamilan besar (6 sampai 9 bulan)
    Pada tahap ini, bayi sudah sangat jelas terbentuk. Wajahnya sudah kelihatan, termasuk mata, hidung, bibir dan telinganya yang mungil. Jari-jarinya juga sudah menjadi lebih jelas dan otaknya sudah berfungsi baik. Untuk upacara seperti ini, proses aborsi dilakukan dengan cara mengeluarkan bayi tersebut hidup-hidup, kemudian dibunuh. Cara membunuhnya mudah saja, biasanya langsung dilemparkan ke tempat sampah, ditenggelamkan kedalam air atau dipukul kepalanya hingga pecah. Sehingga tangisannya berhenti dan pekerjaan aborsi itu selesai. Selepas hanya saja darah bayi itu yang akan mengingatkan orang-orang yang terlibat di dalam aborsi ini bahawa pembunuhan keji telah terjadi.

    Semua proses ini seringkali tidak disedari oleh para wanita calon ibu yang melakukan aborsi. Mereka merasa bahawa aborsi itu cepat dan tidak sakit, mereka tidak sedar kerana di bawah pengaruh obat bius. Mereka boleh segera pulang tidak lama setelah aborsi dilakukan.

    Benar, bagi wanita, proses aborsi cepat dan tidak sakit. Tapi bagi bayi, itu adalah proses yang sangat mengerikan, menyakitkan, dan benar-benar tidak berperikemanusiaan. Kematian bayi yang tidak berdosa itu tidak disaksikan
    oleh ibu. Seorang wanita yang kelak menjadi ibu yang seharusnya memeluk dan menggendong bayinya, telah menjadi algojo bagi anaknya sendiri.




    Tolong sebar luaskan sehingga semakin banyak yang tahu dan sedar bahwa aborsi (pengguguran) itu adalah suatu pembunuhan.. .. yang keji!!!!!!!! !!!
    --
    ~~~ pErAtI ~~~


  2. stp 468x60-en

  3. The Following 3 Users Say Thank You to perati For This Useful Post:


  4. #2
    antagenaiz's Avatar
    antagenaiz is offline King Of VNS
    This user has no status.
     
    I am:
    Cool
     
    antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute
    Join Date
    May 2007
    Location
    Serdang
    Age
    33
    Posts
    15,156
    Points
    5,322.09
    Thanks
    482
    Thanked 523 Times in 282 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    28475



  5. #3
    scarface's Avatar
    scarface is offline Full Time Supporter
    is itu ini begitu begini
     
    I am:
    Cool
     
    scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    helsinki
    Posts
    2,706
    Points
    269.72
    Thanks
    342
    Thanked 105 Times in 57 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    52391
    bayi yg x berdosa menjadi mangsa.....



  6. #4
    hayate_skran's Avatar
    hayate_skran is offline Super Senior Member
    is looking for Work in Electrical Engineering Field for degree
     
    I am:
    Shy
     
    hayate_skran is a jewel in the rough hayate_skran is a jewel in the rough hayate_skran is a jewel in the rough hayate_skran is a jewel in the rough
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Shah Alam
    Age
    29
    Posts
    721
    Points
    174.69
    Thanks
    5
    Thanked 11 Times in 11 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    582
    ngeri tu memang tak boleh nk kate.
    tapi tu la realiti sekarang.

    orang lain sibuk nak anak,diorang boleh bunuh cam tu je.
    isy......x patut tol.



  7. #5
    adeka's Avatar
    adeka is offline Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    adeka is on a distinguished road
    Join Date
    Aug 2007
    Age
    31
    Posts
    118
    Points
    38.10
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    541
    tu lah manusia skng dah best2 cmpk mrate2....bile tkde mncarik2 plakkk....gile punye org



  8. #6
    miss sya Guest
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    Klau x nak ank tu bg la kat org lain ini x p buang.Ngok ngek! Dah la berzina berdosa p tmbah dosa lg buat pe.



  9. #7
    Don kin's Avatar
    Don kin is offline DieHardFan Member
    is simply person
     
    I am:
    Cool
     
    Don kin has a spectacular aura about Don kin has a spectacular aura about
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    On Earth
    Posts
    1,943
    Points
    763.10
    Thanks
    0
    Thanked 8 Times in 5 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    589
    kalo nk brzina pn,pkai la kondom..
    kn skank ni kt 7e byk..
    ke malu nk beli beb..
    dosa bsr x malu lak..



  10. #8
    faza's Avatar
    faza is offline Super Senior Member
    is sdg angau Kim So Eun
     
    I am:
    Cool
     
    faza has a reputation beyond repute faza has a reputation beyond repute faza has a reputation beyond repute faza has a reputation beyond repute faza has a reputation beyond repute faza has a reputation beyond repute faza has a reputation beyond repute faza has a reputation beyond repute faza has a reputation beyond repute faza has a reputation beyond repute faza has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Terengganu
    Age
    32
    Posts
    671
    Points
    867.21
    Thanks
    5
    Thanked 21 Times in 16 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    150791
    kesian gile aku tgk mcm mane bayi tu dibunuh ngan care2 camtu sume...hei..
    duniya duniya...



  11. #9
    ArericH's Avatar
    ArericH is offline True Ehoza's Supporter
    is kawen tu ape?
     
    I am:
    Shy
     
    ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    bilik tv
    Posts
    13,741
    Points
    2,145.81
    Thanks
    103
    Thanked 309 Times in 240 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    250319
    sian budak 2 ye.....
    Suatu Kenangan™
    ~You're a princess, one day you'll be a queen.. You must be strong if you want to be a queen~ArericH.K
    ~patah tumbuh hilang berganti memanjang...~bul4t



  12. #10
    alfatih's Avatar
    alfatih is offline Ehoza's Freak
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    ampang
    Age
    35
    Posts
    3,659
    Points
    1,231.90
    Thanks
    1
    Thanked 33 Times in 14 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    2262
    manusia akan buat yyg tak diduga apabila terdesak... amiklah pelajaran... gunakanlah akal kurniaan tuhan yg agung... amen/...


  13. pamm 468x60-en

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

     

Similar Threads

  1. 6 Sikap Isteri Buat Suami Hilang Nafsu
    By genixshadow in forum Perkahwinan & Pasangan
    Replies: 7
    Last Post: 29-12-2009, 02:17 PM
  2. Hilang pendengaran kerana bakteria
    By nikridzuan in forum Info & Pengetahuan Am
    Replies: 0
    Last Post: 02-11-2009, 10:28 AM
  3. Kahwin kerana nafsu, jahil ilmu rumah tangga punca retak
    By adriana in forum Adult Conversation
    Replies: 6
    Last Post: 24-06-2009, 03:05 AM
  4. Hilang nyawa kerana RM10
    By XVIEW in forum Isu Semasa 2008
    Replies: 6
    Last Post: 08-06-2008, 04:52 PM
  5. Kerana Dia Manusia Biasa ...
    By syamilia in forum Love is Cinta
    Replies: 17
    Last Post: 14-02-2008, 12:33 AM

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
Premium Ads
TenkoFX Crypto

Paid Ads

Moneybookers 180x60

FXOpen 125x125









Ehoza Ads
Ehoza Ads