TenkoFX ECN Gravity

+ Reply to Thread
Page 1 of 4 1 2 3 4 LastLast
Results 1 to 10 of 31
  1. #1
    monogha's Avatar
    monogha is offline Full Time Supporter
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    monogha has a spectacular aura about monogha has a spectacular aura about monogha has a spectacular aura about
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    khatulisti
    Posts
    588
    Points
    186.60
    Thanks
    2
    Thanked 9 Times in 7 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    601

    Pendedahan Mufti Perak Datuk Harussani Zakaria.....

    Mufti Perak, Datuk Harussani Zakaria bangkit dalam isu ini dengan membuat kenyataan akhbar bahwa umat Islam wajib isytihar perang terhadap pertubuhan IFC itu dan minta 50 ahli politik Islam yang menurunkan signature sebagai menyokong penubuhan IFC itu bertaubat kepada Allah swt kerana dibimbangi aqidah mereka sudah terbatal [3]. Datuk Harussani juga minta kepada semua penceramah, semua ustaz-ustaz yang mengajar kuliah-kuliah

    dan semua khatib-khatib, supaya jangan lupa cakap benda ni dalam kuliah-kuliah dan di atas mimbar-mimbar Jumaat bahwa pertubuhan IFC ini adalah musuh Islam di M`sia.

    Tuan-tuan tau depa minta apa kat PM?...Depa send memorandum kepada PM minta 15 perkara berhubung dengan Islam supaya dimasukkan dalam perlembagaan Malaysia. Antaranya:

    1) Setiap anak yang baru dilahirkan di Malaysia jangan dikaitkan dengan mana-mana agama sehinggalah anak itu berusia 18 tahun - Tu dia tuan-tuan. Ini apa cerita ni? Maknanya, anak-anak kita langsung tidak boleh dididikkan dengan cara Islam. Kita tak boleh bubuh nama Islam kat anak-anak. Sampai umur 18 tahun, baru boleh duduk bincang di mahkamah, tanya kat anak kita, "Hang nak ikut ugama apa?"...Kalau dia kata nak jadi hindu, maka jadi hindulah dia. Kita tak boleh nak buat apa sebab dah digazetkan dalam Perlembagaan Negara.

    2) Di dalam dokumen pengenalan mykad dan passport dihapuskan kolum identiti agama - maknanya, perkataan "Islam" yang ada kat mykad kita itu, depa minta di"tiada"kan.

    3) Mana-mana orang bukan Islam kalau nak kahwin dengan orang Islam, dia tidak perlu masuk Islam.

    4) Mana-mana orang Islam yang nak kahwin dengan orang bukan Islam, mestilah dia tukar agama kepada bukan Islam.

    5) Sebagaimana kerajaan Malaysia menyalurkan dana kepada masjid-masjid, begitu juga kerajaan Malaysia mesti menyalurkan dana kepada semua rumah ibadat orang bukan Islam.

    6) Peraturan sekolah yang mengizinkan anak orang Islam menutup aurat hendaklah dimansuhkan, kerana ia menghina agama bukan Islam.

    7) Hapuskan mahkamah syariah kerana ia juga menghina agama-agama lain - mahkamah syariah kalau takdak, habih la kita tuan-tuan. Walaupun la ni bukannya perfect, tapi itulah satu-satunya mahkamah yang defence agama kita. Kalau mahkamah syariah disingkirkan, masalah faraid pusaka, masalah nikah kahwin, cerai talak apa semua tu macamana?...Kalau takdak mahkamah syariah, maknanya, perkahwinan tidak akan berjalan di atas akad nikah, sebaliknya, perkahwinan akan dibuat secara berdaftar.

    8) Mana-mana orang bukan Islam yang masuk Islam, semua hartanya dikembalikan kepada waris yang tidak beragama Islam.

    9) Mana-mana pasangan yang bukan Islam, apabila masuk Islam, maka hak penjagaan anak tidak boleh diberikan kepada mereka.

    10) Sebagaimana program-program di radio dan tv yang menerangkan tentang ajaran Islam dalam bahasa ibunda masing-masing, begitu juga ajaran-ajaran lain daripada Islam juga perlu diberi ruang.

    11) Sepertimana Quran, hendaklah kerajaan Malaysia turut mencetak bible dalam bahasa Melayu untuk diedarkan di seluruh negara.

    12) Apa istimewanya Islam sehingga ditabalkan sebagai agama rasmi di Malaysia? ...lagi 3 ana tak ingat, antum boleh refer dalam majalah Millenium Muslim.

    Ini dia tuan-tuan, Islam diludah depan mata kita sendiri, so mana sensitiviti kita terhadap agama kita sendiri?...Datuk Harussani tegur PM dan 50 ahli politik Islam yang sokong pertubuhan tersebut supaya dibatalkan pertubuhan itu. Tau 50 orang Islam tu kata apa?...Depa kata kat Mufti Perak, "Ni lah kalau dah terlalu tua jadi mufti, tak open minded langsung!"...Datuk Harussani balas dalam majalah "Millenium Muslim", katanya, "Di atas sikap open-minded rakyat Malaysia yang terlampau lebih, maka inilah hadiahnya!"...Ini dia kata-kata seorang ulama di Malaysia. Yang lainnya sunyi sepi termasuklah akhbar-akhbar, macam ada benda dalam mulut sampai tak boleh nak buka!
    berfikir secara nyata,bertindak secara bijak,terima dengan redha



  2. pamm 468x60-en

  3. #2
    Mr.G's Avatar
    Mr.G is offline Super Ehozarian
    is layan lagu k-pop skang!
     
    I am:
    Cool
     
    Mr.G has a reputation beyond repute Mr.G has a reputation beyond repute Mr.G has a reputation beyond repute Mr.G has a reputation beyond repute Mr.G has a reputation beyond repute Mr.G has a reputation beyond repute Mr.G has a reputation beyond repute Mr.G has a reputation beyond repute Mr.G has a reputation beyond repute Mr.G has a reputation beyond repute Mr.G has a reputation beyond repute
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    skg kt ser
    Posts
    3,772
    Points
    1,747.70
    Thanks
    3
    Thanked 161 Times in 63 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    47221
    hei,melampau btol la pertubuhan nih...dan 50 ahli politik Islam tu lak cm haram punye perangai...



  4. #3
    ArericH's Avatar
    ArericH is offline True Ehoza's Supporter
    is kawen tu ape?
     
    I am:
    Shy
     
    ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    bilik tv
    Posts
    13,741
    Points
    2,145.81
    Thanks
    103
    Thanked 309 Times in 240 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    250320
    Hmmm.... Akhir Zaman.... Tnda kiamat telah masuk fasa ke 2....
    Suatu Kenangan™
    ~You're a princess, one day you'll be a queen.. You must be strong if you want to be a queen~ArericH.K
    ~patah tumbuh hilang berganti memanjang...~bul4t



  5. #4
    ayam's Avatar
    ayam is offline Ehoza's Advisor®™

    is Ehoza New Version
     
    I am:
    Happy
     
    ayam has a reputation beyond repute ayam has a reputation beyond repute ayam has a reputation beyond repute ayam has a reputation beyond repute ayam has a reputation beyond repute ayam has a reputation beyond repute ayam has a reputation beyond repute ayam has a reputation beyond repute ayam has a reputation beyond repute ayam has a reputation beyond repute ayam has a reputation beyond repute
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Somewhere
    Posts
    2,686
    Points
    6,532.01
    Thanks
    65
    Thanked 177 Times in 101 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    189147
    mangkuk ayun betul 50 orang Islam tu, ckp mcm takde didikan agama je..kita hidup kan berlandaskan kepada Al-Quran dan Sunnah..dunia, dunia...



  6. #5
    <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'>'s Avatar
    <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> is offline
    is single
     
    I am:
    Awesome
     
    <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Batu Pahat
    Age
    42
    Posts
    9,676
    Points
    401,767.98
    Thanks
    654
    Thanked 2,205 Times in 750 Posts
    Credits

    $ 601
    Rep Power
    588960
    jgn risau geng. IFC ni takkan lulus sbb mesia ni kan ke termasuk dlm negara komanwel. dah british dulu pun setuju agama rasmi ni agama islam. mana leh die nak wat camnie kan?

    pasal 50 org politik tu, cuba tanya kat greysmoke. die arif sket pasal politik. mana la tau kot2 die kenal. ade bukti sahih, kite boikot la diorang

    lina joy tu cuma mimpi jek la kalo die dapat jalankan IFC ni
    https://www.facebook.com/ehozadotcom
    Jom teka gambar dan menang RM150!



  7. #6
    alfatih's Avatar
    alfatih is offline Ehoza's Freak
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    ampang
    Age
    36
    Posts
    3,659
    Points
    1,231.90
    Thanks
    1
    Thanked 33 Times in 14 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    2262
    semua karut tuh...jgn duk percaya sgt,,,,...



  8. #7
    scarface's Avatar
    scarface is offline Full Time Supporter
    is itu ini begitu begini
     
    I am:
    Cool
     
    scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    helsinki
    Posts
    2,706
    Points
    269.72
    Thanks
    342
    Thanked 105 Times in 57 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    52392
    pertingkatkn Iman, nescaya kt boleh melawan semua anasir2 kafirun spt ni.



  9. #8
    aween's Avatar
    aween is offline DieHardFan Member
    is sail to dreamland..
     
    I am:
    ----
     
    aween has a reputation beyond repute aween has a reputation beyond repute aween has a reputation beyond repute aween has a reputation beyond repute aween has a reputation beyond repute aween has a reputation beyond repute aween has a reputation beyond repute aween has a reputation beyond repute aween has a reputation beyond repute aween has a reputation beyond repute aween has a reputation beyond repute
    Join Date
    Mar 2008
    Location
    jOhorE
    Age
    31
    Posts
    1,788
    Points
    690.03
    Thanks
    31
    Thanked 42 Times in 19 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    1281
    ape perkembangan crita ni ek?



  10. #9
    zue's Avatar
    zue is offline Super Ehozarian II
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    zue has a reputation beyond repute zue has a reputation beyond repute zue has a reputation beyond repute zue has a reputation beyond repute zue has a reputation beyond repute zue has a reputation beyond repute zue has a reputation beyond repute zue has a reputation beyond repute zue has a reputation beyond repute zue has a reputation beyond repute zue has a reputation beyond repute
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    somewhere
    Age
    36
    Posts
    5,142
    Points
    1,810.69
    Thanks
    4
    Thanked 24 Times in 20 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    1956
    aku sokong datuk harussani zakaria.......



  11. #10
    astalavista6048's Avatar
    astalavista6048 is offline Super Ehozarian IV

    is pOsItivE ThInKiNg
     
    I am:
    Cool
     
    astalavista6048 has a reputation beyond repute astalavista6048 has a reputation beyond repute astalavista6048 has a reputation beyond repute astalavista6048 has a reputation beyond repute astalavista6048 has a reputation beyond repute astalavista6048 has a reputation beyond repute astalavista6048 has a reputation beyond repute astalavista6048 has a reputation beyond repute astalavista6048 has a reputation beyond repute astalavista6048 has a reputation beyond repute astalavista6048 has a reputation beyond repute
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    Klang, Sel
    Posts
    7,210
    Points
    2,832.87
    Thanks
    3,136
    Thanked 547 Times in 280 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    15699
    dunia dah nak kiamat wei.....
    "..mulianya aku kerana aku adalah Muslim, bukan kerana aku adalah Melayu.."
    kawan tu bkn mcm maen FUTSAL. Mula-mula kejar..dah dapat sepak..
    http://astalavista6048.blogspot.com
    -xtra-


  12. The Best Spread 468x60ms

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

     

Similar Threads

  1. Mufti Perak O Harussani !!!
    By Sangkuriang in forum Religious Talk / Muslim Section
    Replies: 4
    Last Post: 17-12-2009, 11:25 AM
  2. Doa Nabi Zakaria
    By fendikya in forum Religious Talk / Muslim Section
    Replies: 1
    Last Post: 02-10-2009, 01:37 PM
  3. Haron Din jawab Mufti Perak
    By headpux in forum Isu Semasa 2009
    Replies: 1
    Last Post: 11-02-2009, 01:27 AM
  4. DATUK ZAKARIA MENINGGAL DUNIA
    By zue in forum Isu Semasa 2008
    Replies: 11
    Last Post: 11-03-2008, 04:13 PM
  5. luahan hati mufti perak
    By monogha in forum Adult Conversation
    Replies: 0
    Last Post: 25-03-2007, 11:34 PM

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
Premium Ads
TenkoFX Crypto

Paid Ads

FXOpen 125x125

Moneybookers 180x60









Ehoza Ads
Ehoza Ads