TenkoFX Crypto

+ Reply to Thread
Results 1 to 6 of 6

Thread: Surat kick...

  1. #1
    ayam's Avatar
    ayam is offline Ehoza's Advisor®™

    is Ehoza New Version
     
    I am:
    Happy
     
    ayam has a reputation beyond repute ayam has a reputation beyond repute ayam has a reputation beyond repute ayam has a reputation beyond repute ayam has a reputation beyond repute ayam has a reputation beyond repute ayam has a reputation beyond repute ayam has a reputation beyond repute ayam has a reputation beyond repute ayam has a reputation beyond repute ayam has a reputation beyond repute
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Somewhere
    Posts
    2,686
    Points
    6,532.01
    Thanks
    65
    Thanked 177 Times in 101 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    189147

    Surat kick...

    Mak oo mak.., Man pelik la mak..", jerit Man memanggil-manggil
    ibunya. "Apa yang pelik sangat tu Man oi", sahut ibunya dari dapur.
    Man meluru ke dapur bila terdengar suara ibunya . " Mak.. tengoklah
    ni..",
    kata Man seraya menunjukkan kepingan surat panjang yang berwarna putih
    kepada ibunya .
    Wah banyak surat ko dapat hari ni Man.. dari sape?", tanya ibunya
    kehairanan . "Hari tu kan Man ada bagitau mak yang Man nak mohon
    kerja .." terang Man. "Hah , habis tu .. surat tu kata apa ?", tanya
    ibunya
    dengan wajah yang sedikit ceria . "Ko dapat ke tawaran kerja tu ..Man?",
    tanya ibunya lagi .
    "Tak .. ni semua surat yang Man pos 3 bulan lepas .. konon nak mohon
    kerja
    sebagai juru auditlah tapi....",kata-kata Man terhenti di situ.
    Ibunya menggeleng tanda paham . "Ala.. belum ada rezeki la tu Man oi..
    janganlah ko risau .. rezeki ada di mana-mana ..yang penting usaha dan
    tawakal..". ibunya cuba memujuk . Man termenung memandang ke lantai
    tanpa
    sepatah kata.
    "Kalau susah sangat .. ko kerja jer kat kilang sabun tu ..", kata ibunya
    lagi .
    "Mak..Man peliklah ..nape surat ni ada cop KICK ?" ,tanya Man
    sambil menunjukkan cop yang tertera di luar sampul surat . Ibunya
    kehairanan lalu bertanya , "Eh ..KICK tu maknanya tendang kan Man?". Man
    hanya mengangguk.
    "Bak sini bagi mak baca surat kau tu..", kata ibunya lalu mengambil dan
    mengeluarkan surat tersebut dari sampulnya . Surat tu bertaip dengan
    rapi
    sekali seolah-olah tiada sebarang cela . Ibu Man membaca dari perkara .

    PER: MEMOHON KERJA SEBAGAI JURU AUDIT.
    Suka citanya saya seperti nama di atas ingin memohon kerja sebagai
    juru audit di syarikat tuan seperti yang telah diiklankan di
    suratkhabar.
    ...................................
    ,.......................................................................
    ....
    ........................................................................
    ....
    .......................
    2) Di sini saya ingin bertanya serba sedikit soalan kepada tuan.
    a) Kalau saya di terima berkerja , berapakah gaji yang akan tuan bayar
    memandangkan saya berkelulusan diploma?
    b) Adakah saya akan dipindahkan ke syarikat lain memandangkan msyarikat
    tuan
    banyak cawangan . Kalau ya di manakah saya akan dipindahkan?
    c) Bila tuan nak menemuduga saya ? Kalau boleh biarlah cepat
    sikit...manalah
    tau ada syarikat lain yang akan panggil saya dalam masa terdekat
    ni..melepas
    pulak tuan nanti .
    d) Dekat syarikat tuan ada kemudahan seperti surau tak? Senanglah bagi
    kami
    orang islam nak beribadah nanti.
    e) Tempat juru audit tu tempat yang dikhaskan ke atau terbuka
    bersama-sama
    stuff lain?
    Itulah serba sedikit mengenai butir diri saya buat rujukan tuan.
    Kerjasama dari pihak tuan amatlah di harapkan dan saya hargai dengan
    ucapan
    ribuan terima kasih. Sekian .


    P/s: Tuan nanti saya akan hadiri temuduga saya dengan kemeja dot-dot
    hitam
    putih yang dipadankan dengan seluar slack warna pink untuk memudahkan
    tuan
    mengenali saya.


    Yang Benar,
    ____________
    ( MAN BIN BAI )


    Surat itu renyuk di genggaman ibunya. Man kehairanan lalu bertanya,
    "Eh ..nape mak renyukkan surat tu?". Ibunya memandang Man dengan geram
    lalu berkata, "Ini surat mohon kerja hotak ko.. ko ni terencat akal
    ke? Aku yang tak habis sekolah ni pun tau macam mana nak buat surat
    mohon kerja..", marah ibunya . Sebelum berlalu ibunya sempat
    membelasah dan menerajang Si Man sambil berkata , " Ha.. ni baru
    betul-betul
    kick..".


  2. bitcoin 468x60-en

  3. #2
    tdara's Avatar
    tdara is offline Addicted Member
    is senyum selalu
     
    I am:
    Shy
     
    tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    putrajaya
    Age
    33
    Posts
    784
    Points
    280.16
    Thanks
    0
    Thanked 4 Times in 3 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    1972
    biasanya surat2 yg di reject, company akan cop cancalled kan.. ini kick terus huhuhuhu



  4. #3
    miss sya Guest
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    kah kah kah..mengong...



  5. #4
    scarface's Avatar
    scarface is offline Full Time Supporter
    is itu ini begitu begini
     
    I am:
    Cool
     
    scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    helsinki
    Posts
    2,706
    Points
    269.72
    Thanks
    342
    Thanked 105 Times in 57 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    52392
    hahaha man man nape ko x mati dr kecik bila besar x mnyusahkn org.



  6. #5
    kimmy_ky Guest
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    man..man..wakakakakaka..tp sempoi aper..itu tandanya man tu budak yg berterus terang..so ok apa klu keje sbg juruaudit..x der ler hiding apa2 pun..hahahahaha..sian mak dia..anak sapa la ni..



  7. #6
    Don kin's Avatar
    Don kin is offline DieHardFan Member
    is simply person
     
    I am:
    Cool
     
    Don kin has a spectacular aura about Don kin has a spectacular aura about
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    On Earth
    Posts
    1,943
    Points
    763.10
    Thanks
    0
    Thanked 8 Times in 5 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    590
    surat mintak keje plg sengal prnh ak baca.


  8. pamm 468x60-en

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

     

Similar Threads

  1. Kick The Cat !!!
    By euronymous in forum Adult Conversation
    Replies: 26
    Last Post: 29-06-2010, 11:16 PM

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
Premium Ads
stp 160x600-en

Paid Ads

Moneybookers 180x60

FXOpen 125x125









Ehoza Ads
Ehoza Ads