The Best Spread 728x90ms

+ Reply to Thread
Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 10 of 13

Thread: Angin Ahmar

  1. #1
    abu is offline Full Time Supporter
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Al-Ardh
    Posts
    1,463
    Points
    488.10
    Thanks
    0
    Thanked 2 Times in 2 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    843

    Angin Ahmar

    ANGINAHMAR

    Pada satu ketikasemasa Nabi Sulaiman A.S. di atas singgahsana kerajaannya di hadapanmanusia, jin dan juga binatang, ia merasai bahawa ia berkuasamemerintah semua makhluk Allah di dunia ini. Dalamkeadaan demikian itu, tiba-tiba datang satu Lembaga yang besar lagidasyat rupanya. Nabi Sulaiman merasa takut dan gementar melihatnya.Lalu ia bertanya siapakah sebenarnya Lembaga itu dan apakah tujuankedatangannya.


    Lembagaitu menjawab, ia bernama ” Rihul Ahmar”. Satu penyakit yangmerbahaya diantara lain-lain penyakit. Allah mencipta dirinyasedemikian rupa dan diberi kuasa mendatangkan kesakitan kepadaanak-anak Adam. Ia boleh meresap di tubuh manusia seperti darahmengalir di dalam urat saraf. Tatkala Allah hendak memberi azabkepada sesiapa yang dikehendakiNya ia memberi kuasa kepadanya supayamasuk ke dalam badan. Jika ia masuk ke dalam otak hilanglah akalseseorang itu. Kalau ia masuk menerusi hidung maka akan lahirpenyakit bengkak-bengkak, sembam dan sehingga binasalah keseluruhananggotanya.


    Mendengaritu Nabi Sulaiman memerintahkan mereka yang berada di sekelilingnyamembunuh dan membakar Lembaga itu.Rihul Ahmar menjawab bahawa tidak ada seorangpun yang dapatmenghalangnya berbuat demikian kerana Allah telah menjadikannyasedemikian rupa dan melanjutkan umurnya.


    KemudianLembaga itu pun ghaib hingga ke zaman Rasulullah S. A.W. Telahdiriwayatkan bahawa cucu Rasulallah Al-Hassan Bin Ali telah mengidapsakit rongga dan keluar darah daripadanya. Apabila Rasulullah dansahabat-sahabatnya menerima khabar tersebut Malaikat Jibrail pundatang dan memberitahu bahawa cucu baginda itu terkena sakit RihulAhmar.


    Biladitanya tentang ubatnya malaikat Jibrail mengatakan ada, lalu iaghaib sebentar kemudian datang kepada Rasulullah. Jibrail mengatakanbahawa Allah S.W mengurniakan satu hadiah doa yang mustajab kepadasesiapa yang membacanya satu kali seumur hidupnya. Insyallah ia akanselamat daripada penyakit Rihul Ahmar.


    Rasulullahpun membacanya untuk cucunya. Tiba-tiba ia sembuh ketika itu juga danbangun berdiri dalam keadaan yang cukup sihat.


    Rasulullahtelah bersabda kepada sahabat-sahabatnya supaya mempelajari doatersebut dan mengajarnya kepada umatnya yang lain supaya merekamendapat manfaat serta terpelihara diri dari serangan penyakit RihulAhmar (Angin Ahmar).


  2. bitcoin 468x60-en

  3. The Following User Says Thank You to abu For This Useful Post:


  4. #2
    abu is offline Full Time Supporter
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Al-Ardh
    Posts
    1,463
    Points
    488.10
    Thanks
    0
    Thanked 2 Times in 2 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    843
    ANGIN AHMAR DAN CARA MERAWATNYA

    BANTUAN KECEMASAN UNTUK PESAKIT ANGIN AHMAR / STROKE



    Alat yang diperlukan ialah jarum suntikan ataupun jarum jahit yang kebiasaanya ada di rumah. Ianya adalah satu kaedah yang terbukti berkesan dengan izin Allah dan merupakan cara yang agak luar biasa untuk sembuh dari penyakit angin ahmar yang boleh membawa kepada lumpuh jika tidak dirawat dengan segera.

    Risalah ini diterjemah dari risalah asal berbahasa Inggeris. Bacalah untuk pengetahuan anda dan mungkin ianya berguna jika ditakdirkan ada antara ahli keluarga, jiran dan rakanrakan anda terkena penyakit ini suatu hari nanti. Ianya amat menakjubkan jika berhasil, luangkan masa anda untuk membacanya dengan teliti dan simpan risalah ini sebab mungkin ada nyawa seseorang yang boleh diselamatkan dengan izin Allah melalui tip-tip yang akan dibincangkan.

    Bapa saya meninggal dunia akibat penyakit angin ahmar 3 tahun lalu setelah terlantar lumpuh selama sebulan. Masa itu saya tidak tahu apa-apa tentang rawatan kecemasan untuk pesakit angin ahmar. Walau bagaimanapun masih belum terlewat untuk kita kongsi bersama. Sila baca dan sampaikan kepada saudara-mara serta rakan-rakan anda.

    Semoga buletin seumpama ini boleh membantu anda melakukannya sendiri. Apabila serangan angin ahmar mengenai seseorang, kapilari darah di dalam otaknya menghadapi risiko untuk pecah.

    Bila anda berhadapan dengan seseorang yang baru terkena angin ahmar dan tidak sedarkan diri apa yang anda perlu buat adalah:



    1. Anda jangan panik dan bawa bertenang. Tidak kira di mana sahaja mangsa itu berada,

    2. Jangan alihkan mangsa ke tempat lain. Kerana pergerakan pada ketika itu boleh menyebabkan kapilari darah di otak mangsa terus pecah.

    3. Bantu mangsa untuk duduk dan sokong badannya supaya tidak terjatuh. Jika mangsa terjatuh semula, keadaan mungkin akan bertambah buruk.

    4. Jika di rumah anda ada jarum suntikan (alat yang terbaik), jarum jahit atau pin baju yang tidak berkarat, segera panaskan dengan api untuk disterilkan. Kemudian dengan berhati-hati cucuk kesemua hujung jari-jari tangan mangsa kira-kira 1mm dalamnya, seperti rawatan akupuntur. Cucuklah sehingga menitiskan darah, jika perlu picitlah jari-jarinya sehingga mengeluarkan darah. Apabila kesemua 10 jari mengeluarkan setitis darah tunggu beberapa minit sehingga mangsa sedar semula.

    5. Jika berlaku perubahan betuk mulut, tarik telinganya sehingga kemerahan. Kemudian cucuk kedua belah telinga dengan jarum sehingga mengeluarkan 2 titis darah. Beberapa minit kemudian Insya Allah, mangsa akan sedar semula.

    6. Tunggu sehingga mangsa benar-benar sedar kemudian bawa dia ke hospital.



    Memanggil ambulance semasa mangsa pengsan dan mengejarkannya ke hospital secara tergesa-gesa sebenarnya boleh menyebabkan kapilari darah di otak mangsa pecah dan berlaku pendarahan. Sukar untuk mangsa dipulihkan apabila keadaan ini berlaku. Ada kemungkinan daya ingatan mangsa akan hilang sepenuhnya, walaupun dia mampu berjalan semula. Penyakit angin ahmar ini ada kemungkinan untuk mengenai sesiapa sahaja. Jika semua di antara kita boleh mengingati kaedah penitisan darah ini dan memulakannya segera, dalam jangka masa pendek, mangsa-mangsa boleh kita selamatkan dengan izin Allah dan ada harapan pulih seperti sediakala. Diharapkan kaedah bantuan kecemasan mangsa angin ahmar ini dapat dihebahkan supaya penyakit ini tidak tersenarai sebagai penyebab utama kematian di kalangan kita. Allah Ta'ala Turunkan Ubat Dulu Kemudian Baru Turunkan Penyakit Sebab Itu ... Setiap Penyakit Ada Ubatnya Kecuali Maut Dan Setiap Yang Bernyawa Pasti Akan Menghadapi Maut.



  5. #3
    abu is offline Full Time Supporter
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Al-Ardh
    Posts
    1,463
    Points
    488.10
    Thanks
    0
    Thanked 2 Times in 2 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    843
    Download bacaan doa "Angin Ahmar" dlm bentuk MP3.
    Korang boleh baca, dengar dlm keta, dgr dlm bilik tido
    atau di mana sahaja.

    Doa ni amat elok utk diamalkan, sekurang-kurangnya,
    sekali seumur hidup..Kalo baca hari2, lagi baik !!!


    Link: http://momupload.com/files/43741/Doa_Ust_Kazim.rar.html



  6. #4
    abu is offline Full Time Supporter
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Al-Ardh
    Posts
    1,463
    Points
    488.10
    Thanks
    0
    Thanked 2 Times in 2 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    843
    Nie dlm bahasa Arab,







    Doa ni aku pernah post kat satu forum lain, jd aku nak gak lah kat sini..
    Moga2 kwn kita kat Ehoza ni sentiasa sihat selalu, supaya senang nak berforum..

    p/s: lagi satu jgn plak ada yg tak faham apa yg aku post ni harrr...



  7. #5
    alfatih's Avatar
    alfatih is offline Ehoza's Freak
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    ampang
    Age
    36
    Posts
    3,659
    Points
    1,231.90
    Thanks
    1
    Thanked 33 Times in 14 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    2267
    bersamalah amik pelajaran



  8. #6
    tebu_manis's Avatar
    tebu_manis is offline Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    tebu_manis is on a distinguished road
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    jb-n9-kl
    Age
    34
    Posts
    104
    Points
    47.34
    Thanks
    1
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    565
    thanks abu....
    mudah²an ber++ ilmu ko....
    have a simple life....:67:



  9. #7
    Don kin's Avatar
    Don kin is offline DieHardFan Member
    is simply person
     
    I am:
    Cool
     
    Don kin has a spectacular aura about Don kin has a spectacular aura about
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    On Earth
    Posts
    1,943
    Points
    763.10
    Thanks
    0
    Thanked 8 Times in 5 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    595
    thanx abu coz bg info yg amat brguna ni..



  10. #8
    abu is offline Full Time Supporter
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Al-Ardh
    Posts
    1,463
    Points
    488.10
    Thanks
    0
    Thanked 2 Times in 2 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    843
    tengkiu kerna bg support..

    aku akan turunkan ilmu nenek kebayan aku, kalau korang suke..
    tp, kalo sesapa tak suke jgn lah condemn..ada yg tak faham lah..tak best lah..
    mengarutlah...sbb sepanjang aku bermuamalah kat ehoza ni, tak pernah
    lg aku condemn org lain post..aku ucapkan tahniah lg ada..tp, bila aku post,
    ada org tak suke..apa punya manusia lah kat dunia nie..

    sbb tu kalau aku nak perturunkan ilmu, aku tgk2 gak...kalo cik dara yg mintak,
    cepat2lah aku bagi..



  11. #9
    tdara's Avatar
    tdara is offline Addicted Member
    is senyum selalu
     
    I am:
    Shy
     
    tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    putrajaya
    Age
    33
    Posts
    784
    Points
    280.16
    Thanks
    0
    Thanked 4 Times in 3 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    1977
    Quote Originally Posted by abu View Post

    4. Jika di rumah anda ada jarum suntikan (alat yang terbaik), jarum jahit atau pin baju yang tidak berkarat, segera panaskan dengan api untuk disterilkan. Kemudian dengan berhati-hati cucuk kesemua hujung jari-jari tangan mangsa kira-kira 1mm dalamnya, seperti rawatan akupuntur. Cucuklah sehingga menitiskan darah, jika perlu picitlah jari-jarinya sehingga mengeluarkan darah. Apabila kesemua 10 jari mengeluarkan setitis darah tunggu beberapa minit sehingga mangsa sedar semula.
    takutlah nak cucuk2 org ni...



  12. #10
    abu is offline Full Time Supporter
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Al-Ardh
    Posts
    1,463
    Points
    488.10
    Thanks
    0
    Thanked 2 Times in 2 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    843
    Quote Originally Posted by tdara View Post
    takutlah nak cucuk2 org ni...
    jgn takut, nanti dara kena cucuk jugak, in case
    demam ke, nak check darah ker..


  13. stp 468x60-en

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

     

Similar Threads

  1. BANTUAN KECEMASAN UNTUK PESAKIT ANGIN AHMAR / STROKE
    By HK23 in forum Panduan Kesihatan
    Replies: 2
    Last Post: 24-03-2009, 11:17 PM
  2. Penyakit angin ahmar
    By headpux in forum Religious Talk / Muslim Section
    Replies: 0
    Last Post: 15-03-2009, 03:19 PM
  3. Harapan pesakit angin ahmar
    By hpmfl2002 in forum Isu Semasa 2008
    Replies: 0
    Last Post: 03-09-2008, 05:19 PM
  4. Bekas Menteri Penerangan diserang angin ahmar
    By hpmfl2002 in forum Isu Semasa 2008
    Replies: 1
    Last Post: 20-06-2008, 09:51 AM
  5. Bantuan kecemasan utk pesakit angin ahmar
    By dikchik in forum Info & Pengetahuan Am
    Replies: 2
    Last Post: 23-07-2007, 12:32 PM

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
Premium Ads
TenkoFX Crypto

Paid Ads

FXOpen 125x125

Moneybookers 180x60









Ehoza Ads
Ehoza Ads