The Best Spread 728x90ms

+ Reply to Thread
Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 10 of 11
  1. #1
    Don kin's Avatar
    Don kin is offline DieHardFan Member
    is simply person
     
    I am:
    Cool
     
    Don kin has a spectacular aura about Don kin has a spectacular aura about
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    On Earth
    Posts
    1,943
    Points
    763.10
    Thanks
    0
    Thanked 8 Times in 5 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    590

    Tips Berguna Dari PDRM (Bukit Aman)

    Tips menghalang kecurian seperti yang diberi oleh Polis DiRaja Malaysia


    1. Jangan biarkan anak-anak tidur di ruang tamu seorang diri (Mereka
    mungkin menggunakan anak sebagai tebusan).

    2. Kunci atau sorokkan semua pisau-pisau yang terdapat di dapur sebelum
    tidur (Kesemua kes kecurian di dapati pisau hilang dan menurut polis
    mereka akan mencari pisau dahulu sebelum mencuri bertujuan untuk
    melindungi diri mereka).

    3. Sekiranya terdengar/terlihat paip air di luar rumah terbuka pada
    tengah malam (pukul 12 ke atas), jangan keluar rumah untuk menutup paip
    tersebut kerana ini adalah taktik terbaru mereka di mana mereka telah menunggu
    diluar pintu rumah untuk masuk (Kes terbaru berlaku di Dungun dan PJ).

    4. Beritahu anak-anak sekiranya hendak ke tandas (jika tandas jauh) di
    waktu tengah malam, kejutkan ibubapa untuk bersama mereka.

    5. Jangan simpan barang-barang kemas di dalam almari baju (Cara
    lama...).

    6. Bawa alarm kereta bersama semasa tidur, in case terjaga tengah malam,
    cuba on and offkan balik untuk menakutkan pencuri (Menandakan kita sentiasa
    alert).

    7. Tekan button merah alarm kereta anda jika anda suspect pencuri sudah
    masuk ke dalam rumah.

    8. Sekiranya terlihat orang-orang yang agak aneh dan asing di kawasan
    rumah anda, sila dapatkan plet no motor/kereta mereka (Selalunya naik
    motor dan mereka ni biasanya berdua, setiap kali kita lalu depan mereka,
    mereka akan menundukkan kepala).

    9. Pesan kepada jiran, sekiranya ada sesiapa yang datang ke rumah kita
    dan mengaku saudara kita bertujuan untuk mengambil barang-barang, jangan
    benarkan, beri nombor telefon pejabat anda kepada jiran supaya mereka
    boleh double check dengan kita.

    10. Semasa tidur, pastikan handphone anda berada di sisi atau pastikan
    juga Cordless Phone anda berada di sisi anda ataupun sambungkan satu
    extension dalam kamar tidur anda. Ini memudahkan anda membuat panggilan
    kecemasan sekiranya anda terasa kehadiran pencuri di dalam rumah anda.

    11. Adakan senarai nombor telefon kecemasan seperti polis, bomba , 991
    atau sebagainya. Pastikan nombor-nombor ini disimpan dalam handphone
    anda. Kalau boleh, hafalkan nombor tersebut. Ini memudahkan anda membuat

    Panggilan telefon.


    12. Kalau berkemampuan, pasangkan alat pengesan kecurian di rumah atau
    automatic alarm.

    13. Lampu porch & lampu belakang rumah sepatutnya terpasang secara
    automatik bila malam, baik semasa kita ada di rumah atau pergi vacation.


    14. Kalau cuti lama, pesan jiran kutip surat2 dlm mail box. Mail box yg
    penuh membantu pencuri menghidu ketiadaan tuan rumah.

    15. Kalau kawasan anda kerap berlaku kecurian, buat permohonan rasmi
    dari Balai Polis berdekatan supaya ada anggota polis buat rondaan yang
    kerap di kawasan anda.

    16. Kereta Proton adalah paling mudah dicuri. Kalau kereta anda brand
    new, sekurang-kurangnya anda perlu lock gear & stering sebelum tidur
    (Sebenarnya masih boleh dicuri, tetapi akan berjaya melambatkan
    pencuri).

    17. Kalau ada anak-anak perempuan, sebaik-baiknya pintu biliknya dikunci
    dari dalam (Sebab ada pencuri yg mengambil kesempatan seksual) dan anda

    perlu ada kunci pendua in case berlaku kebakaran.

    18. Sekurang-kurangnya simpan kayu hoki atau baseball di bawah katil
    anda buat mempertahankan diri dari pencuri yang ganas.

    19. Jangan letak kunci bawah pasu bunga/mail box/alang pintu/tepi
    tingkap bila keluar (Pencuri dah lama tau taktik ni...). Lebih selamat
    beri pada jiran yang kita kenal rapat.

    20. Kalau sewa rumah baru pastikan anda tukar padlock baru, mana tau
    bekas-bekas penyewa lama simpan kunci pendua.

    21. Kurangkan pendedahan dan pergaulan anda dengan pekerja asing.


    22. Pastikan keadaan selamat sebelum buka pintu rumah (Tak kira siang
    atau malam, terutamanya balik lepas 11 malam).


  2. FXOpen 468x60ms

  3. #2
    lopattikam's Avatar
    lopattikam is offline Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    lopattikam is on a distinguished road
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    anywhere i like to stay
    Posts
    109
    Points
    36.90
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    569
    terima kasih



  4. #3
    alfatih's Avatar
    alfatih is offline Ehoza's Freak
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    ampang
    Age
    36
    Posts
    3,659
    Points
    1,231.90
    Thanks
    1
    Thanked 33 Times in 14 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    2262



  5. #4
    ArericH's Avatar
    ArericH is offline True Ehoza's Supporter
    is kawen tu ape?
     
    I am:
    Shy
     
    ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    bilik tv
    Posts
    13,741
    Points
    2,145.81
    Thanks
    103
    Thanked 309 Times in 240 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    250320
    tapikan ada kes kat tv polis dtg 5 jam kmdian pas repot di wat menrusi tepon... mcmana 2... lwat sgt 2...
    Suatu Kenangan™
    ~You're a princess, one day you'll be a queen.. You must be strong if you want to be a queen~ArericH.K
    ~patah tumbuh hilang berganti memanjang...~bul4t



  6. #5
    monogha's Avatar
    monogha is offline Full Time Supporter
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    monogha has a spectacular aura about monogha has a spectacular aura about monogha has a spectacular aura about
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    khatulisti
    Posts
    588
    Points
    186.60
    Thanks
    2
    Thanked 9 Times in 7 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    601
    tp tambah satu lg...

    tawakal
    berfikir secara nyata,bertindak secara bijak,terima dengan redha




  7. #6
    astaroth's Avatar
    astaroth is offline Hall of Fame
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    Hell Sith
    Posts
    1,900
    Points
    650.10
    Thanks
    0
    Thanked 17 Times in 14 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    730
    aku tambah untuk ke 23.pastikan sentiasa simpan bomn tangan di bawah bantal untuk kecemasan kalau kita tak dapat mempertahan kan diri atau keluarga cabut je pin bom tersebut biorr mampuss penjenayah tu
    Metal UnderGround Album Collection
    About Gallery Permission
    Speed You DSL Connection
    Naruto Shippuuden Episode List
    Ehoza Rules

    "I Have Made Candles Of Dead Men's Fat"
    "The Sextons Have Been My Slaves"
    "I Have Bottled Babes Unborn And Dried"
    "Hearts And Livers From Rifled Graves"
    "And My Prentices Now Will Surely Come"
    "And Carve Me Bone From Bone"
    "And I Who Have Rifled The Dead Man's Grave"
    "Shall Never Have Rest In My Own."



  8. #7
    ussf's Avatar
    ussf is offline Hyper Active Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    ussf has a reputation beyond repute ussf has a reputation beyond repute ussf has a reputation beyond repute ussf has a reputation beyond repute ussf has a reputation beyond repute ussf has a reputation beyond repute ussf has a reputation beyond repute ussf has a reputation beyond repute ussf has a reputation beyond repute ussf has a reputation beyond repute ussf has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    kelana jay
    Age
    37
    Posts
    2,041
    Points
    720.00
    Thanks
    202
    Thanked 227 Times in 141 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    10380
    Selamat Hari Raya Aidilfitri.... Maaf Zahir & Batin

    Jemput ke Blog Aleesya Safiya




  9. #8
    kimmy_ky Guest
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    Quote Originally Posted by astaroth View Post
    aku tambah untuk ke 23.pastikan sentiasa simpan bomn tangan di bawah bantal untuk kecemasan kalau kita tak dapat mempertahan kan diri atau keluarga cabut je pin bom tersebut biorr mampuss penjenayah tu

    bukan dgn kita2 ker yg arwah nanti??


    anyway.. ..bagus tol info nih..



  10. #9
    lopattikam's Avatar
    lopattikam is offline Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    lopattikam is on a distinguished road
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    anywhere i like to stay
    Posts
    109
    Points
    36.90
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    569
    simpan wisel kat umah pun bagus..



  11. #10
    scarface's Avatar
    scarface is offline Full Time Supporter
    is itu ini begitu begini
     
    I am:
    Cool
     
    scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    helsinki
    Posts
    2,706
    Points
    269.72
    Thanks
    342
    Thanked 105 Times in 57 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    52392

    tambah satu lg pelihara angsa


  12. The Best Spread 468x60ms

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

     

Similar Threads

  1. Polis Tahan Inspektor Bukit Aman Tipu Wanita RM38,000
    By nikridzuan in forum Isu Semasa 2009
    Replies: 2
    Last Post: 03-11-2009, 10:16 PM
  2. Tips Berguna Untuk Bakal Raja Sehari
    By HK23 in forum Love is Cinta
    Replies: 7
    Last Post: 24-05-2009, 01:30 AM
  3. Amaran dari PDRM
    By srie in forum Info & Pengetahuan Am
    Replies: 6
    Last Post: 22-11-2008, 04:13 AM
  4. Tonto ekori pegawai ke Bukit Aman
    By hpmfl2002 in forum Isu Semasa 2008
    Replies: 0
    Last Post: 15-07-2008, 02:22 PM
  5. TIPS Dari PDRM
    By whe6446 in forum Info & Pengetahuan Am
    Replies: 9
    Last Post: 04-01-2008, 01:59 AM

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
Premium Ads
TenkoFX ECN Gravity

Paid Ads

Moneybookers 180x60

FXOpen 125x125









Ehoza Ads
Ehoza Ads