TenkoFX Crypto

+ Reply to Thread
Results 1 to 7 of 7
  1. #1
    antagenaiz's Avatar
    antagenaiz is offline King Of VNS
    This user has no status.
     
    I am:
    Cool
     
    antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute
    Join Date
    May 2007
    Location
    Serdang
    Age
    33
    Posts
    15,156
    Points
    5,322.09
    Thanks
    482
    Thanked 523 Times in 282 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    28476

    Kisah rumput yg cantik...

    Pada suatu pagi di satu sekolah menengah, ada seorang pelajar
    bertanya pada seorang guru yang sedang mengajar. Ketika itu, guru tersebut sedang menyentuh mengenai kasih dan
    sayang secara am. Dialog di antara pelajar dan guru tersebut berbunyi
    begini :

    Pelajar : Cikgu, macam mana kita nak
    pilih seseorang yang terbaik sebagai
    orang paling kita sayang?. Macam mana
    juga kasih sayang itu nak berkekalan?

    Cikgu : Oh, awak nak tahu
    ke?.Emmm...baiklah, sekarang kamu buat
    apa yang saya suruh. Ikut je
    ye...mungkin kamu akan dapat apa
    jawapannya.

    Pelajar : Baiklah...apa yang saya
    harus buat?

    Cikgu : Kamu pergi ke padang sekolah
    yang berada di luar kelas sekarang
    juga. Kamu berjalan di atas rumput di
    situ dan sambil memandang rumput di
    depan kamu, pilih mana yang PALING
    cantik tanpa menoleh ke belakang lagi
    walaupun sekali. Dan kamu petiklah
    rumput yang PALING cantik yang berada
    di depan kamu tersebut dan selepas itu
    bawa balik ke kelas.

    Pelajar : Ok. Saya pergi sekarang dan
    buat apa yang cikgu suruh.

    Apabila pelajar tersebut
    balik semula ke kelas, tiada pun
    rumput yang berada di tangannya. Maka
    cikgu pun bertanya kepada pelajar
    tersebut.

    Cikgu : Mana rumput yang cikgu suruh
    petik?

    Pelajar : Oh, tadi saya berjalan di
    atas rumput dan sambil memandang
    rumput yang berada di situ, saya
    carilah rumput yang paling cantik.
    Memang ada banyak yang cantik tapi
    cikgu kata petik yang paling cantik
    maka saya pun terus berjalan ke depan
    sambil mencari yang paling cantik
    tanpa menoleh ke belakang lagi. Tapi
    sampai di penghujung padang , saya tak
    jumpa pun yang paling cantik. Mungkin
    ada di antara yang di belakang saya
    sebelum itu tapi dah cikgu cakap tak
    boleh menoleh ke belakang semula, jadi
    tiadalah rumput yang saya boleh petik.

    Cikgu : Ya, itulah jawapannya.
    Maknanya, apabila kita telah berjumpa
    dengan seseorang yang kita sayang,
    janganlah kita hendak mencari lagi
    yang lebih baik daripada itu. Kita
    patut hargai orang yang berada di
    depan kita sebaik-baiknya. Janganlah
    kita menoleh ke belakang lagi kerana
    yang berlaku tetap dah berlaku. Dan
    semoga yang berlalu tidak lagi
    berulang. Jika kita berselisih faham
    dengan orang yang kita sayang itu,
    kita boleh perbetulkan keadaan dan
    cuba teruskan perhubungan tersebut
    walaupun banyak perkara yang menggugat
    perhubungan tersebut. Dan ingatlah
    orang yang kita sayang itulah kita
    jumpa paling cantik dan paling baik
    pada MULAnya walaupun nak ikutkan
    banyak lagi yang cantik dan baik
    seperti rumput tadi. KECUALILAH jika
    perhubungan tersebut tak boleh
    diselamatkan lagi, maka barulah kita
    mulakan sekali lagi. Maka sayangilah
    orang yang berada di depan kita dengan
    tulus dan ikhlas.
    __________________


  2. pamm 468x60-en

  3. #2
    valentine's Avatar
    valentine is offline Super Ehozarian II

    is bosan!!!!!!!!!!!!!!!!
     
    I am:
    Tired
     
    valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    where I be
    Posts
    4,698
    Points
    1,669.95
    Thanks
    0
    Thanked 12 Times in 11 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    2947
    Cintai dan sayangilah seseorg tu seadanya dan jgn terlalu memilih...paling penting jgn ada penyesalan dgn pilihan tu....



  4. #3
    s_bleeza is offline Hyper Active Member
    This user has no status.
     
    I am:
    Awesome
     
    s_bleeza has a reputation beyond repute s_bleeza has a reputation beyond repute s_bleeza has a reputation beyond repute s_bleeza has a reputation beyond repute s_bleeza has a reputation beyond repute s_bleeza has a reputation beyond repute s_bleeza has a reputation beyond repute s_bleeza has a reputation beyond repute s_bleeza has a reputation beyond repute s_bleeza has a reputation beyond repute s_bleeza has a reputation beyond repute
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    KL
    Posts
    2,151
    Points
    714.91
    Thanks
    12
    Thanked 72 Times in 25 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    6513
    Quote Originally Posted by antagenaiz View Post

    Maknanya, apabila kita telah berjumpa
    dengan seseorang yang kita sayang,
    janganlah kita hendak mencari lagi
    yang lebih baik daripada itu. Kita
    patut hargai orang yang berada di
    depan kita sebaik-baiknya.
    __________________

    Suka betul ngan ayat ni...mengajar erti setia...bagi akulah..



  5. #4
    valentine's Avatar
    valentine is offline Super Ehozarian II

    is bosan!!!!!!!!!!!!!!!!
     
    I am:
    Tired
     
    valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    where I be
    Posts
    4,698
    Points
    1,669.95
    Thanks
    0
    Thanked 12 Times in 11 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    2947
    Betul tu bleeza....kata2 yg penuh makna....



  6. #5
    antagenaiz's Avatar
    antagenaiz is offline King Of VNS
    This user has no status.
     
    I am:
    Cool
     
    antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute
    Join Date
    May 2007
    Location
    Serdang
    Age
    33
    Posts
    15,156
    Points
    5,322.09
    Thanks
    482
    Thanked 523 Times in 282 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    28476
    Quote Originally Posted by s_bleeza View Post
    Suka betul ngan ayat ni...mengajar erti setia...bagi akulah..
    n kita kna trima si dia seadanye...alamak sentimental plak aku huhuhu



  7. #6
    scarface's Avatar
    scarface is offline Full Time Supporter
    is itu ini begitu begini
     
    I am:
    Cool
     
    scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute scarface has a reputation beyond repute
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    helsinki
    Posts
    2,706
    Points
    269.72
    Thanks
    342
    Thanked 105 Times in 57 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    52392
    pesan cikgu tu lagi jgn kamu maracuni 'rumput yg cantik itu'. jgn kamu dh jumpa 'rumput cantik' kamu rosakkn ia pastu kamu cr lagi 'rumput' lain dan kamu rosak kn lg



  8. #7
    valentine's Avatar
    valentine is offline Super Ehozarian II

    is bosan!!!!!!!!!!!!!!!!
     
    I am:
    Tired
     
    valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    where I be
    Posts
    4,698
    Points
    1,669.95
    Thanks
    0
    Thanked 12 Times in 11 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    2947
    Quote Originally Posted by scarface View Post
    pesan cikgu tu lagi jgn kamu maracuni 'rumput yg cantik itu'. jgn kamu dh jumpa 'rumput cantik' kamu rosakkn ia pastu kamu cr lagi 'rumput' lain dan kamu rosak kn lg
    Hanya org x berperikemanusiaan je yg meracuni rumput tu....


  9. The Best Spread 468x60ms

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

     

Similar Threads

  1. Rumput Yang Terbaik
    By Ryu8146 in forum Love is Cinta
    Replies: 7
    Last Post: 07-09-2009, 12:53 AM
  2. singa makan rumput.
    By zamreda in forum Jokes, Pranks
    Replies: 10
    Last Post: 07-03-2009, 02:13 PM
  3. Kuda makan rumput
    By boy85 in forum Jokes, Pranks
    Replies: 28
    Last Post: 23-02-2009, 01:56 PM
  4. rumput dan kasih sayang
    By dikchik in forum Love is Cinta
    Replies: 1
    Last Post: 05-06-2008, 05:52 PM

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
Premium Ads
TenkoFX ECN Gravity

Paid Ads

Moneybookers 180x60

FXOpen 125x125









Ehoza Ads
Ehoza Ads