TenkoFX ECN Gravity

+ Reply to Thread
Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 10 of 16
  1. #1
    perati's Avatar
    perati is offline Addicted Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    perati has a reputation beyond repute perati has a reputation beyond repute perati has a reputation beyond repute perati has a reputation beyond repute perati has a reputation beyond repute perati has a reputation beyond repute perati has a reputation beyond repute perati has a reputation beyond repute perati has a reputation beyond repute perati has a reputation beyond repute perati has a reputation beyond repute
    Join Date
    Apr 2007
    Age
    48
    Posts
    835
    Points
    283.50
    Thanks
    0
    Thanked 19 Times in 12 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    1013

    kehidupan Syed Mokhtar

    kehidupan Syed Mokhtar


    “Bangsa lain memegang pelbagai kepentingan dalam
    ekonomi, siapa pun tak kata apa. Ini masalah orang
    Melayu. Di kampung orang Melayu berpecah kerana
    politik, di bandar berpecah kerana ini (wang).Saya
    biasa pakai Mercedes tapi sekarang saya pakai Proton
    Perdana untuk sokong kereta nasional. Kereta itu pun
    cukup untuk bawa saya ke mana-mana. Saya tiada minat
    untuk beli kapal layar atau kapal terbang” – Syed
    Mokhtar Al Bukhary, Tokoh Korporat Islam dan Tokoh
    Perpaduan Agama dan Bangsa

    Mempelajari Prinsip Hidup Tokoh Islam Terkaya Di
    Malaysia
    L/belakang Syed Mokhtar
    Umur - 53 tahun- Pendidikan - SPM- Mula berniaga - 19
    tahun (jual beli lembu dan kerbau)- Kekayaan -RM1,425
    juta- Ke 7 terkaya di Malaysia- Ke 32 terkaya di Asia
    Tenggara (Forbes)- Antara syarikat miliknya - MMC,
    Pelabuhan Tg. Pelepas, BERNAS, Gardenia, DRB-HICOM dan
    Bank Muammalat- Kereta - Proton Perdana

    Sumbangan sosial -Yayasan Al-Bukhary, institusi
    pengajian untuk 3,000 pelajar, Muzium Kesenian Islam,
    Kompleks Al-Bukhary, menaja kelas tuisyen untuk
    pelajar Melayu, pengindahan Masjid Negara, sumbangan
    RM1 juta untuk Tabung Tsunami dan menaja setiap tahun
    penghantaran rakyat Malaysia yang tak mampu untuk
    tunaikan haji.

    Bagaimana sumbangan sosialnya bermula
    Bilamana ibunya menyuruh memberikan sebahagian elaun (
    RM750.00) pertamanya sebagai pengarah syarikat beras
    kepada jiran yang susah. Sebahagian lagi (RM750.00)
    ibunya simpan. Selain itu, ibunya juga menyuruh beliau
    menghantar lampu kerosen ke surau-surau untuk
    menerangi kegiatan sepanjang malam bulan Ramadhan.
    Dari situ bermulalah pembentukan peribadi dan
    pemikiran Syed Mokhtar yang kita kenali hari ini.

    1. Ada sebab kenapa saya bekerja seperti tiada hari
    esok. Agenda sosial dan kerja-kerja kemasyarkatan
    itulah antara sebabnya. Saya mahu meninggalkan warisan
    untuk anak bangsa yang kekal berpanjangan

    2. (berkenaan know who) Bangsa lain tak mengapa tapi
    orang Melayu kena berdamping dengan orang politik
    sedikit-sedikit. Tapi masalahnya kita tidak mahu
    melalui kesusahan; banyak yang mahu senang dengan
    mendampingi orang politik semata-mata.

    3. Tiada apa-apa rahsia. Saya ini hamba Allah biasa,
    budak dangau macam saudara semua juga. Tuhan jadikan
    manusia ini sama sahaja. Proses kematangan saya yang
    membezakannya. Saya percaya sesiapa pun boleh menjadi
    apa sahaja asalkan mereka berusaha dengan tekun.
    Tetapi tentulah ia memakan masa. Tiada jalan singkat.

    4. Saya mengenali kekuatan dan kelemahan saya. Apa
    yang tidak mampu buat saya akan minta orang lain
    tengok-tengokkan. Saya melalui jalan yang susah tapi
    itulah jalan yang kekal.

    5. Kita perlu menggunakan kepakaran mereka (bangsa
    Cina) kerana mereka jauh lebih maju dan mahir daripada
    kita. Apa yang kita kurang faham kita berkongsi dengan
    tujuan untuk belajar dengan mereka. Apabila sudah
    faham baru kita boleh menjaga kepentingan kita.

    6. Saya sedih melihat sistem sekolah pondok di Kedah.
    Saya ada cita-cita mahu memodenkan sekolah pondok.
    Kita kena maju.

    7. Saya terlibat dalam perniagaan ini kerana saya
    tiada pilihan lain.

    8. Untuk memajukan perniagaan, memang kena banyak
    sabar dan kuat berusaha.

    9. Tidak ada jalan singkat. Saya belajar tentang
    perniagaan ini sejak kecil lagi dan saya juga biasa
    kena tipu.

    10. Saya pun suka kemewahan. Saya pun suka tengok
    dunia, ke Tokyo , New York dan London . Saya pun suka
    pakai baju elok. Tapi kita hendak bermewah setakat
    mana, hendak pakai baju banyak mana, hendak tidur
    dalam berapa rumah satu malam, hendak makan pun sampai
    larat mana ?

    11. Dalam hidup ini kita sebenarnya tidak ada status;
    ada masa di atas, ada masa di bawah.

    12. Ketika Allah memberikan kemewahan, kita kena turun
    ke bawah, tengok mana-mana yang boleh dibantu. Allah
    beri rezeki melalui kita untuk kita tolong orang lain.
    Rezeki itu bila-bila masa dia boleh ambil balik. Jika
    ada orang korporat Melayu yang tidak mahu turun ke
    bawah mungkin kerana bayangan duit itu lebih kuat
    daripada yang lain.

    13. Korporat Cina turun ke bawah membantu. Orang Cina
    ada pelbagai persatuan. Kita tidak ada; kalau ada pun
    berpecah. Orang Melayu kita tidak mahu bekerjasama
    kerana perasaan dengki menguasai diri. Sudahlah tak
    mahu berusaha, apabila orang lain berusaha mereka
    marah

    14. Rezeki yang ada itu sebenarnya untuk orang lain.
    Memang dari segi hukum pun begitu. Kita kena keluar
    zakat dan fitrah. Tetapi zakat fitrah banyak mana
    sangat. Islam agama yang adil; ia minta sedikit saja.
    Oleh itu, kalau ada duit yang lebih ia seharusnya
    dibelanjakan dengan baik.

    15. Saya tak kisah kalau saya tak buat semua ini. Saya
    boleh tak buat apa-apa dan balik ke Alor Star. Tetapi
    saya rasa hidup ini sia-sia. Orang Kedah kata kalau
    mati nanti mata tidak tutup rapat kerana tanggungjawab
    depan mata kita tidak buat. Orang lain ambil kekayaan
    kita, ambil hak kita dan pergunakan kita, kita masih
    tidak buat apa-apa !

    16. Saya ada emotional attachment kepada agama, bangsa
    dan ummah. Saya bukan individualistik. Diri saya tidak
    penting. Pangkat dan gelaran ini kepada saya tidak
    mustahak .

    17. Saya sedih media tonjolkan saya begini. Saya malu
    kerana orang Cina kaya beratus-ratus kali ganda
    daripada saya. Tapi saya tahu orang Melayu kalau
    hendak berjaya kena kerja kuat tidak kira siang malam.
    Kita ada kekuatan yang tuhan beri melebihi daripada
    bangsa lain. Tetapi untuk maju kita perlu berusaha.

    18. Saya asal daripada tidak ada apa-apa. Apa yang
    saya tidak tahu saya belajar, minta tolong daripada
    orang. Saya tidak malu. Saya bukannya mencuri. Saya
    usaha sendiri. Sikap pemalas dan pemalu ini yang orang
    Melayu kena atasi. Kita kena berani kerana benar.
    Apabila kita dapat keuntungan dan rezeki lebih,
    bolehlah kita menolong orang.

    19. Kaya itu bukanlah kepada diri sendiri. Kaya itu
    adalah kepada kumpulan perniagaan ini, kepada bangsa
    dan kepada orang ramai. Saya hanya memegangnya untuk
    sementara sahaja.

    20. Saya tiada keinginan untuk menyimpan kekayaan ini
    untuk anak dan isteri. Duit ini tidak akan kekal. Saya
    percaya hanya perkara yang baik yang kita lakukakan
    akan kekal. Bukan duit yang akan melindungi saya nanti
    tapi apa yang saya lakukan sekarang.

    21. Saya perlu terus mencari peluang dan perniagaan
    lain supaya kita terus dapat bantu orang lain
    mengembangkan diri masing-masing. Saya bukan buat
    semua ini untuk diri saya semata-mata.

    22. Ada juga yang saya usaha tapi tak dapat dan orang
    tak tahu. Apa yang saya dapat itu yang jadi masalah
    kononnya Syed Mokhtar sapu semua. Bangsa lain memegang
    pelbagai kepentingan dalam ekonomi, siapa pun tak kata
    apa. Ini masalah orang Melayu. Di kampung orang Melayu
    berpecah kerana politik, di bandar berpecah kerana ini
    (wang).

    23. Saya percaya kalau rezeki itu Allah beri kepada
    saya ia bukan untuk saya tetapi untuk orang ramai
    juga. Orang tidak tahu banyak syarikat yang saya ada
    ini gagal dan tidak maju kepada saya tetapi orang
    tidak tahu.

    24. Banyak orang percaya bahawa dia mesti ada RM10
    juta atau RM20 juta dalam tangan baru hidup boleh
    selamat. Ini yang menyebabkan mereka hanyut daripada
    menolong orang lain. Mereka lebih takutkan diri
    sendiri. Mereka lupa bahawa kekayaan tidak boleh
    membantu selama-lamanya.

    25. Orang kata saya takda duit tapi banyak hutang.
    Orang berniaga mana yang tak berhutang. Tapi mesti
    tahu bagaimana hendak meminjam dan membayarnya semula.
    Ada cara boleh kita buat. Tapi sebelum berhutang RM100
    juta mesti sudah fikir bagaimana hendak membayarnya
    balik. Mesti ada tanggungjawab. Banyak orang mahu
    senang tapi tidak ramai yang mahu bertanggungjawab.

    26. (perasaan setiap kali mendapat rezeki) . Saya ini
    kata orang Kedah, lebai kodok bukan lebai pondok. Tapi
    saya tahu hal-hal asas. Kalau mahu saya minta terus
    dari tuhan. Tuhan beri manusia akal dan fikiran. Kalau
    hendak pakai baju dan seluar biarlah padan dengan
    badan.

    27. Kesenangan yang saya perolehi ini datang dengan
    tanggungjawab (bila pinjam bayar balik dan buat amal
    jariah). Kalau hendak dibandingkan dengan bangsa lain,
    perniagaan saya ini tidak ada apa. Tetapi walaupun
    sedikit tetapi yang sedikit itu ada berkatnya.

    28. Saya suka kalau nikmat sedikit yang saya dapat itu
    orang lain boleh berkongsi sama.

    29. Saya kadang-kadang kecewa dan sedih melihat anak
    orang alim yang sesetengahnya lupa diri setelah
    mendapat kekayaan. Saya pun sama seperti orang lain
    suka hendak ke luar negara tetapi kita tidak boleh
    lupa kubur kita dan asal usul kita. Di kampung kita
    mungkin ada jiran-jiran yang perlukan bantuan .

    30. ......kalau tidak mungkin saya sudah ke Haatyai
    dan jadi nakal. Saya manusia yang banyak buat
    kesilapan. Tetapi saya insaf, beristighfar dan jalan
    lagi. Sejak awal saya ada kesedaran mahu mengekalkan
    hak kita sebagai orang Melayu.

    31. Saya kata kepada diri sendiri kalau kerana itu
    saya terpaksa bersusah sedikit pun tidak mengapa.

    32. Kekayaan ini tuhan beri kepada saya untuk saya
    menolong orang lain pula. Saya percaya kepada
    keberkatan rezeki. Hari ini kita tolong orang, esok
    lusa orang akan tolong kita pula dengan cara yang
    lain.

    33. Kalaupun tidak sanggup tunggu 34 tahun seperti
    saya berilah sedikit masa untuk faham selok belok
    perniagaan, Insya Allah boleh maju.

    34. Kita jangan cepat putus asa. Putus asa boleh tapi
    kena cepat-cepat kuatkan semula semangat untuk bangkit
    balik. Jangan jadikan agama hanya satu tempat untuk
    kita bergantung apabila kita susah. Tanggungjawab
    ibadah adalah tugas seharian.

    35. Lifestyle ? Saya tidak ada lifestyle yang kena
    masuk kelab sana dan sini. Tapi tak semestinya saya
    tidak boleh turun ke kelab. Orang Melayu kalau hendak
    ke depan mesti ada cara hidup yang fleksibel, boleh
    naik dan turun.

    36. Lifestyle ini sebenarnya satu penyakit. Saya biasa
    pakai Mercedes tapi sekarang saya pakai Proton Perdana
    untuk sokong kereta nasional. Kereta itu pun cukup
    untuk bawa saya ke mana-mana.

    37. Tiada sebab kenapa orang Melayu tidak boleh maju.
    Ini saya berani perang dengan sesiapa pun. Orang
    Melayu boleh maju . Kalau saudara jadi wartawan
    saudara kena tanam semangat suatu hari nanti mahu
    ambil alih akhbar ini. Tidak ada sebab kenapa ia tidak
    boleh berlaku.

    38. Kejayaan dan kelemahan orang Melayu bukan
    disebabkan oleh bangsa kita dan agama kita. Ia berkait
    dengan sikap dan cara kita berfikir. Gigih, tekun dan
    tidak mudah putus asa merupakan kunci kejayaan kita.
    Tapi perkara ini kurang wujud dalam cara orang Melayu
    berfikir.

    39. Tuhan memberi peluang kepada siapa saja yang
    bekerja kuat. Apa yang ada pada saya ini hanya usaha.
    Kalau anak dangau macam saya boleh, tidak ada sebab
    orang lain terutama mereka yang dari pekan tidak
    boleh.

    40. Kita tidak usahlah selalu mengulang-ulang perkara
    yang boleh memberikan kesan psikologi negatif kepada
    orang Melayu (kereta dan rumah besar). Kita kena
    kurangkan bercakap tentang kereta besar dan rumah
    besar . Sesiapa pun mahu pakai kereta mewah tapi bukan
    itu matlamatnya.

    41. Orang Melayu sebenarnya kena membantu diri
    sendiri, kena bekerja keras dan fokus.

    42. Sikap merendah diri perlu sentiasa ada dalam diri
    seseorang walau setinggi mana pun kejayaan dicapai.

    43. Apa yang saya buat ini (kerja-kerja sosial)
    semuanya bermula daripada didikan orang tua saya
    sendiri.

    44. Saya sendiri berhutang sambil berniaga dan buat
    sumbangan amal jariah. Saya tak mahu tunggu hutang
    habis baru hendak buat semua ini. Saya takut kalau
    hutang habis saya pun mati dan apa pun tak sempat saya
    buat.

    45. Saya biasa saja. Hidup saya tidak berubah, dari
    dulu beginilah. Saya terima apa saja nikmat yang
    diberikan oleh Allah. Tidak ada segelas air, ada
    setengah gelas pun saya bersyukur.

    46. Kalau kerana sedikit bantuan itu mereka lulus
    peperiksaan dan hidup mereka menjadi lebih baik, saya
    sudah gembira. Saya tidak boleh buat banyak.
    Alhamdulillah, lebih baik buat sedikit daripada tidak
    buat langsung.

    47. Saya tiada minat untuk beli kapal layar atau kapal
    terbang. Saya fikir kalau saya beli sesuatu biarlah
    orang ramai boleh pakai. Saya suka kalau saya beli
    sesuatu yang mahal, biarlah orang ramai boleh pakai.

    48. Saya gembira dapat membantu. Saya mahu orang lain
    merasai (kesenangan) apa yang saya pernah rasa. Saya
    tahu bagaimana perasaanya. Saya kata kepada diri saya,
    apa yang saya dapat saya mesti beri orang lain
    merasainya sama. Jangan beri kurang, lebih tak
    mengapa. Itu yang membuat hati saya seronok.

    49. Saya rasa saya ingin menyumbang lebih daripada
    ini. Saya kata kepada kawan-kawan ini baru warm-up
    saja; kita belum berjalan lagi.

    50. Saya rasa kita terlalu banyak ketinggalan.

    Kepada anak-anak ibu;
    " Harta benda dan anak pinak itu ialah perhiasan di
    dunia; dan amal-amal soleh yang kekal faedahnya itu
    lebih baik pada sisi Tuhanmu sebagai pahala balasan,
    dan lebih baik sebagai asas yang memberi harapan"
    ~~~ pErAtI ~~~


  2. The Best Spread 468x60ms

  3. #2
    mirzz's Avatar
    mirzz is offline Addicted Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    822
    Points
    296.40
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    761
    insaf aku. separuh dari gaji boleh derma camtu jer.. mampukah kita???
    Ive tried so hard and get so far, in the end, its doesnt even matter!!!



  4. #3
    abu is offline Full Time Supporter
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Al-Ardh
    Posts
    1,463
    Points
    488.10
    Thanks
    0
    Thanked 2 Times in 2 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    838
    insya allah, aku akan jd mcm dia...
    dah planning dah....




  5. #4
    tdara's Avatar
    tdara is offline Addicted Member
    is senyum selalu
     
    I am:
    Shy
     
    tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    putrajaya
    Age
    33
    Posts
    784
    Points
    280.16
    Thanks
    0
    Thanked 4 Times in 3 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    1972
    en.abu..marilah sama2 berusaha



  6. #5
    ayam's Avatar
    ayam is offline Ehoza's Advisor®™

    is Ehoza New Version
     
    I am:
    Happy
     
    ayam has a reputation beyond repute ayam has a reputation beyond repute ayam has a reputation beyond repute ayam has a reputation beyond repute ayam has a reputation beyond repute ayam has a reputation beyond repute ayam has a reputation beyond repute ayam has a reputation beyond repute ayam has a reputation beyond repute ayam has a reputation beyond repute ayam has a reputation beyond repute
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Somewhere
    Posts
    2,686
    Points
    6,532.01
    Thanks
    65
    Thanked 177 Times in 101 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    189147
    tak semestinya separuh gaji...satu sen pun kalau ia memberikan manfaat, insyallah hidup akan senang jugak kan...kt bg setakat yg kt mampu...



  7. #6
    <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'>'s Avatar
    <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> is offline
    is single
     
    I am:
    Awesome
     
    <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Batu Pahat
    Age
    42
    Posts
    9,676
    Points
    401,767.98
    Thanks
    654
    Thanked 2,205 Times in 750 Posts
    Credits

    $ 601
    Rep Power
    588960
    yang penting kena ikhlas... kalo derma juta2 tapi mintak publisiti media, guna cek replika besor gajah, pun tak guna gak

    ada sesapa dah pergi masjid yang syed mokhtar buat kat jalan Hang tuah?
    https://www.facebook.com/ehozadotcom
    Jom teka gambar dan menang RM150!



  8. #7
    antagenaiz's Avatar
    antagenaiz is offline King Of VNS
    This user has no status.
     
    I am:
    Cool
     
    antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute
    Join Date
    May 2007
    Location
    Serdang
    Age
    33
    Posts
    15,156
    Points
    5,322.09
    Thanks
    482
    Thanked 523 Times in 282 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    28476
    Quote Originally Posted by ayam View Post
    tak semestinya separuh gaji...satu sen pun kalau ia memberikan manfaat, insyallah hidup akan senang jugak kan...kt bg setakat yg kt mampu...

    btl tu...yg penting hati kna ikhlas



  9. #8
    lopattikam's Avatar
    lopattikam is offline Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    lopattikam is on a distinguished road
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    anywhere i like to stay
    Posts
    109
    Points
    36.90
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    569
    [QUOTE=abu;43878]insya allah, aku akan jd mcm dia...
    dah planning dah....

    aku doakan ko abu..



  10. #9
    abu is offline Full Time Supporter
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Al-Ardh
    Posts
    1,463
    Points
    488.10
    Thanks
    0
    Thanked 2 Times in 2 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    838
    en.abu..marilah sama2 berusaha
    ye..ye..dara..

    aku doakan ko abu..
    tima acih lopat..nanti bila dah jd, aku jemput mkn bukak pose
    umah aku sebulan pose...masa tu dara ada sekali sebelah aku
    menjemput semua warga ehoza...



  11. #10
    abu is offline Full Time Supporter
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Al-Ardh
    Posts
    1,463
    Points
    488.10
    Thanks
    0
    Thanked 2 Times in 2 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    838
    ada sesapa dah pergi masjid yang syed mokhtar buat kat jalan Hang tuah?
    aku selalu lepak situ. mesjid warna putih..pernah gak tido ptg
    sementara tunggu waktu asar...fuhhhhh..nyaman jer mesjid tu..
    perasmian mesjid tu dibuat oleh Agong pd awal tahun ni dulu..

    Kdg2, aku pi low yatt, aku park keta aku kat situ...hahahaha


  12. stp 468x60-en

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

     

Similar Threads

  1. TOKOH MAAL HIJRAH : TAN SRI SYED MOKHTAR AL BUKHARY
    By monogha in forum Isu Semasa 2008
    Replies: 9
    Last Post: 28-05-2010, 06:15 PM
  2. Bakal isteri Syed Khair Syed Hussein penyampai Berita TV9
    By Mayonis in forum Info & Selebriti
    Replies: 4
    Last Post: 20-01-2010, 06:54 AM
  3. [IMPORTANT] Menerapkan Kehidupan Rasullulah SAW dalam kehidupan seharian
    By headpux in forum Religious Talk / Muslim Section
    Replies: 0
    Last Post: 09-12-2009, 10:42 PM
  4. Dynaz Mokhtar Makin Seksi
    By antagenaiz in forum Info & Selebriti
    Replies: 28
    Last Post: 30-07-2009, 02:58 AM
  5. nasihat mokhtar al-bukhary
    By monogha in forum Info & Pengetahuan Am
    Replies: 3
    Last Post: 05-08-2007, 11:54 AM

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
Premium Ads
TenkoFX ECN Gravity

Paid Ads

Moneybookers 180x60

FXOpen 125x125









Ehoza Ads
Ehoza Ads