TenkoFX ECN Gravity

+ Reply to Thread
Results 1 to 2 of 2

Thread: Bertaruh

  1. #1
    greysmoke's Avatar
    greysmoke is offline Addicted Member
    is masturbating...
     
    I am:
    Crazy
     
    greysmoke has a reputation beyond repute greysmoke has a reputation beyond repute greysmoke has a reputation beyond repute greysmoke has a reputation beyond repute greysmoke has a reputation beyond repute greysmoke has a reputation beyond repute greysmoke has a reputation beyond repute greysmoke has a reputation beyond repute greysmoke has a reputation beyond repute greysmoke has a reputation beyond repute greysmoke has a reputation beyond repute
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    northern j
    Posts
    956
    Points
    326.55
    Thanks
    0
    Thanked 42 Times in 21 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    2536

    Bertaruh

    Ada seorang lelaki tua yang dipanggil Wak Kasim. Boleh dikatakan setiap minggu dia akan pergi ke bank menyimpan wang. Setiap kali dia pergi ke bank, dia akan menyimpan wang yang besar jumlahnya. Paling sedikit dia akan menyimpan RM1 ribu, kadang-kadang sampai RM20 ribu sekali simpan.

    Berasa hairan dan kagum dengan Wak Kasim ni, si pengurus bank tu pun panggillah Wak Kasim ni masuk ke biliknya apabila dia pergi ke bank.

    ”Wak, saya ni nak tanya sikit. Wak ni kerja apa?”

    ”Wak tak kerja lah tuan. Badan wak ni mana larat nak buat kerja”.

    ”Kalau wak tak kerja, macam mana wak boleh simpan duit banyak setiap minggu?. Wak tengok simpanan wak ni, dah ada RM180 ribu ni wak.”

    ”Ini rahsia wak. Tapi kalau tuan nak tau, wak boleh bagi tau.”

    ”Bagitau lah wak, saya pun nak jadi kaya macam wak juga”.

    ”Wak ni tak ada kerja. Tapi wak suka bertaruh. Wak tak pernah kalah kalau wak bertaruh. Itulah rahsia wak”.

    ”Wak bertaruh apa?” tanya si pengurus bank tu dengan penuh minat.

    ”Apa-apa lah. Tuan pun boleh bertaruh kalau tuan nak”.

    ”Okay. Wak nak bertaruh apa?” tanya si pengurus tu lagi.

    ”Baik. Wak bertaruh pada hari Khamis minggu depan, tepat jam 12.00 tgh hari, telur tuan akan tinggal sebiji. Kalau benar, tuan kena bayar wak RM5 ribu, kalau salah, wak bayar RM5 ribu pada tuan. Setuju?”.

    ”Isyy... wak ni tak kan lah telur saya boleh hilang sebijik?. Baik, saya bertaruh dengan wak” kata si pengurus tu dengan penuh yakin.

    ”Baiklah, wak balik dulu. Jumpa lagi hari Khamis depan” kata Wak Kasim.

    Dalam masa seminggu tu si pengurus tadi berasa senang hati. Dia tak percaya yang telur dia ni akan hilang sebiji. Tak pernah berlaku dalam sejarah manusia.

    Hari berganti hari. Masuk hari Rabu, si pengurus tadi berasa gusar. ”Jangan-jangan aku kalah nanti tak?”. Maka keraplah si pengurus ni merasa telurnya setiap 1 jam sekali. Masuk saja hari Khamis, si pengurus dah tak melepaskan telurnya. Tangannya asyik memegang telurnya takut hilang sebiji.

    Tepat jam 12 tengah hari, Wak Kasim masuk ke dalam bank bersama seorang cina pertengahan umur. Wak Kasim terus masuk ke bilik pengurus tadi dan menegur pengurus bank.

    ”Amacam tuan? Dah boleh ke kita tengok pertaruhan kita?”.

    ”Boleh wak, siapa cina ni wak?” tanya si pengurus bank.

    ”Ini kawan wak. Wak ajak jadi saksi. Kalau tak ada saksi nanti payah pulak”.

    ”Marilah tuan kita ke tandas, takkan nak buktikan kat sini. Nanti apa kata pekerja tuan” kata Wak Kasim kepada pengurus bank tu.

    Maka Wak Kasim, pengurus bank dan si cina saksi itu pun masuk ke dalam tandas. Sampai saja di dalam tandas, si pengurus tadi pun lucutkan lah seluar yang dipakainya. Wak Kasim pun mencangkung di depan pengurus bank tu tadi dan menjentik kedua-dua telur pengurus itu. Wak Kasim menjentik 5 kali pada sebiji telur pengurus tu.

    ”Aduh wak, sakit lah!” kata pengurus tu.

    ”Bukan apa tuan, nak bagi si cina ni pasti yang telur tuan masih ada kedua-duanya”.

    Setelah semua pihak bersetuju, maka si pengurus tadi pun tersenyum lebar.

    ”Nampaknya wak dah kalah. Macam mana ni wak?” tanya si pengurus tu.

    ”Yalah, wak mengaku kalah. Nah, ambillah RM5 ribu ni” balas Wak Kasim.

    ”Haa... itulah wak, lain kali bertaruhlah benda yang pasti menang, kan wak dah rugi RM5 ribu...” kata si pengurus bank tu.

    ”Tak apa lah tuan, dah nasib saya kalah dengan tuan. Okaylah tuan, saya balik dulu”.

    Keesokkan harinya, Wak Kasim pergi ke bank itu semula untuk menyimpan duit. Kali ini dia menyimpan RM15 ribu pula. Si pengurus tadi berasa hairan dan pergi mendapatkan Wak Kasim.

    ”Eh, kan wak dah kalah semalam. Macam mana wak boleh simpan RM15 ribu pulak hari ni?” tanya si pengurus.

    ”Wak semalam kalah dengan tuan aje, tapi wak menang bertaruh dengan towkey balak cina semalam. Itu yang dapat duit banyak ni” balas Wak Kasim.

    ”Wak bertaruh apa dengan towkey cina tu?” tanya pengurus.

    ”Wak bertaruh RM20 ribu yang wak akan jentik telur tuan 10 kali. Itu yang wak dapat RM15 ribu ni. Macam inilah cara wak dapat hidup kaya” balas Wak kasim sambil ketawa.


  2. pamm 468x60-en

  3. #2
    s_bleeza is offline Hyper Active Member
    This user has no status.
     
    I am:
    Awesome
     
    s_bleeza has a reputation beyond repute s_bleeza has a reputation beyond repute s_bleeza has a reputation beyond repute s_bleeza has a reputation beyond repute s_bleeza has a reputation beyond repute s_bleeza has a reputation beyond repute s_bleeza has a reputation beyond repute s_bleeza has a reputation beyond repute s_bleeza has a reputation beyond repute s_bleeza has a reputation beyond repute s_bleeza has a reputation beyond repute
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    KL
    Posts
    2,151
    Points
    714.91
    Thanks
    12
    Thanked 72 Times in 25 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    6517
    Huhhuhuhu.. bijak Wak ni..


  4. The Best Spread 468x60ms

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

     

Similar Threads

  1. Pemimpin Umno bertaruh RM2 juta?
    By HK23 in forum Politic Discussion
    Replies: 7
    Last Post: 20-01-2009, 07:35 PM
  2. Bertaruh Telur
    By antagenaiz in forum Jokes, Pranks
    Replies: 9
    Last Post: 08-10-2007, 01:15 PM

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
Premium Ads
The Best Spread 160x600ms

Paid Ads

FXOpen 125x125

Moneybookers 180x60









Ehoza Ads
Ehoza Ads