TenkoFX Crypto

+ Reply to Thread
Page 1 of 3 1 2 3 LastLast
Results 1 to 10 of 29
  1. #1
    valentine's Avatar
    valentine is offline Super Ehozarian II

    is bosan!!!!!!!!!!!!!!!!
     
    I am:
    Tired
     
    valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    where I be
    Posts
    4,698
    Points
    1,669.95
    Thanks
    0
    Thanked 12 Times in 11 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    2947

    Talking Cinta Ibarat Menunggu Bas..

    Tahu tak, cinta sebenarnya sama seperti seseorang yg menunggu bas. Bila bas tu datang, awak nengok bas tu dan awak kata pada diri awak,”Eee… penuhnya… tak de tempat duduk.” Jadik, awak katakan pada diri awak, “Saya akan tunggu bas yg lain.” Awak pun biarkan bas tu berlalu dan awak tunggu pulak bas yg lain. Kemudian, datang pulak bas yg kedua. Awak nengok bas tu dan awak akan cakap, “Eee… bas ni buruk sgt… mesti tak selesa. Dan mungkin bas ni akan rosak kat tengah jalan.” Jadi, awak pun biarkan bas buruk tu berlalu dan awak bercadang untuk tunggu bas yang seterusnya.

    Setelah beberapa ketika, datang lagi sebuah bas. Bas yg datang tu kosong, tak penuh dan tak seburuk bas yg tadi tapi kali ni awak kata, “Emmm… . tak de air-cond… cuaca pulak panas. Lebih baik saya tunggu bas yg lain.” Dan sekali lagi awak biarkan bas tu berlalu dan awak bercadang utk menanti bas yg seterusnya. Tiba-tiba awan mula gelap, cuaca semakin mendung dan baru awak perasan yg awak pula dah terlambat rupanya. Awak mula panik dan terus naik bas yg datang ketika itu, walaupun bas itu tak sebegitu sempurna. Dan kemudian barulah awak sedar bahawa… awak dah naik bas yg salah. Jadi, selama ni awak dah membazir banyak masa dan wang untuk menunggu apa yg awak nak. Walaupun yg datang tu adalah bas yang ber aircond, adakah awak dpt pastikan bahawa bas tu tak akan rosak di tengah jalan atau mungkin bas tu tak terlalu sejuk untuk awak? Jadik, (terutamanya golongan perempuan)lelaki pun samalah mengingini apa yg awak idamkan tu memang tak salah. Tapi, tak salah juga kalau anda sanggup memberi satu peluang pada orang lain, kan?

    Sekiranya awak dapati “bas” itu tak sesuai dengan awak, apa yg perlu awak lakukan hanya tekan loceng dan turun daripada bas tu. Tapi… saya pasti awak semua tentu ada pengalaman yg macam ni. Awak nampak sebuah bas datang (tentulah bas yg awak nanti- nanti kan), awak tahan bas tu tapi pemandu bas tu pulak buat tak faham dan pura-pura buat tak nampak awak dan terus berlalu tinggalkan awak! Hahahaha… . Bila ada bas yang lalu melintasi saya macam tu, apa yang saya lakukan ialah BERJALAN!

    ***** sebenarnya untuk mengejar bas tu sebab setiap kali, awak akan terjatuh dan menyakiti diri awak sendiri. Jadi, bercinta tu adalah ibarat menunggu bas, sama ada awak nak naik dan beri peluang pada bas tu… semuanya terpulang pada diri awak. Dan bila awak berjalan, awak sebenarnya cuba melarikan diri daripada cinta!

    Moral: marilah kite tunggu bas… tak payah naik kereta…


  2. stp 468x60-en

  3. #2
    mr.buragas's Avatar
    mr.buragas is offline Addicted Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    mr.buragas has a spectacular aura about mr.buragas has a spectacular aura about
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    kinrara pu
    Age
    33
    Posts
    948
    Points
    302.80
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    578
    bile aku jmp bas yg aku memang mengidam nak naik,

    skali bas tu pergi tempat lain la pulok yg aku xnak tuju..

    so macam mane ni nina?

    ko cadangkan aku kejar bas tu dan naik jugak ke walaupun hala tuju kami berlainan?

    atau aku terpaksa biar je bas tu berlalu dan tunggu je bas len yg aku x minat tetapi destinasinya sama dgn aku?? (back to reality, i hate this)

    naik bas pung nak memilih..

    naik bas durian burong 2 tingkat ade coach executive kat tingkat bawah..syok woo..



  4. #3
    valentine's Avatar
    valentine is offline Super Ehozarian II

    is bosan!!!!!!!!!!!!!!!!
     
    I am:
    Tired
     
    valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    where I be
    Posts
    4,698
    Points
    1,669.95
    Thanks
    0
    Thanked 12 Times in 11 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    2947
    Bila kita temiu bas yang kita idamkan kita naiklah...bila bas tumengarah ke destinasi lain yang x sehaluan dengan kita, terpaksalah kita lepaskan bas tu...kita tgu diperhentian berikutnya..menanti bas lain yang akan singgah untuk mengambil kita...beginilah perkitaran cinta seseorang.....

    Sekiranya bas yang lalu tu kita x berkenan, terpaksalah tgu bas lain..tapi ingat, terlalu memilih akan memusnahkan diri sendiri..tiada manusia yang sempurna sepenuhnya....terimalah seadanya dia..dan Insya Allah dia pn akan terima kamu seadanya kamu...



  5. #4
    mr.buragas's Avatar
    mr.buragas is offline Addicted Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    mr.buragas has a spectacular aura about mr.buragas has a spectacular aura about
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    kinrara pu
    Age
    33
    Posts
    948
    Points
    302.80
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    578
    ayat ko ni cam ko jenis yg x setia je nina..

    suke2 hati je nak blah macam tu cari bas len plak..

    cian kat pemandu n konduktor tu..habis madu sepah dibuang..



  6. #5
    4dy's Avatar
    4dy is offline True Ehoza's Supporter
    is menyesuaikan diri di tempat baru
     
    I am:
    Awesome
     
    4dy has a reputation beyond repute 4dy has a reputation beyond repute 4dy has a reputation beyond repute 4dy has a reputation beyond repute 4dy has a reputation beyond repute 4dy has a reputation beyond repute 4dy has a reputation beyond repute 4dy has a reputation beyond repute 4dy has a reputation beyond repute 4dy has a reputation beyond repute 4dy has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    P101
    Age
    33
    Posts
    9,718
    Points
    3,378.18
    Thanks
    211
    Thanked 178 Times in 150 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    4873
    emm skrg nie bas xssh dh..
    tgu je mst die dtg pye hehehe



  7. #6
    valentine's Avatar
    valentine is offline Super Ehozarian II

    is bosan!!!!!!!!!!!!!!!!
     
    I am:
    Tired
     
    valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    where I be
    Posts
    4,698
    Points
    1,669.95
    Thanks
    0
    Thanked 12 Times in 11 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    2947

    Question

    Quote Originally Posted by mr.buragas View Post
    ayat ko ni cam ko jenis yg x setia je nina..

    suke2 hati je nak blah macam tu cari bas len plak..

    cian kat pemandu n konduktor tu..habis madu sepah dibuang..
    X setia??? Ok..kita andaikan mcm ni..dalam bercinta semua org berhak memilih...bila kita dah x sehaluan kita kena lepaskan dia..kita xleh paksa org ikut telunjuk kita..kita anggap dah xde jodoh..soal habis madu sepah, itu pribadi seseorang tu...klu jenis yang x bertanggungjawab barulah bleh kita andaikan sebagai habis madu sepah dibuang...lagipn time bercinta madu2 ni haram disedut kecuali dah berkahwin...ermmm...ble masa plak men bla cm tu jer..

    Aku nak tanya ko...andaikan ko bertemu seseorang...tapi xde keserasian antara korg..ko nak teruskan ke hubungan tu??? Atau ko sanggup mengalah dan ikut org yang ko sayang tu demi cinta tanpa fikirkan perhubungan jangka masa panjang....??????



  8. #7
    Don kin's Avatar
    Don kin is offline DieHardFan Member
    is simply person
     
    I am:
    Cool
     
    Don kin has a spectacular aura about Don kin has a spectacular aura about
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    On Earth
    Posts
    1,943
    Points
    763.10
    Thanks
    0
    Thanked 8 Times in 5 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    590
    bas ni byk jenis..ada bas ekspress dan ada bas mini..
    kalo naik bas ekspress kejap je coz laju tp x slamat..
    kalo naik bas mini..slamat coz slow je..
    bas ekspress umpama lelaki hensem or pmpuan cun dan jadi rebutan rmai tp kalo
    brcinta x kekal lama..
    bas mini umpama lelaki or pmpuan sederhana yg mnghargai diri seseorg sbaiknya sbb dia bwk slow supaya pnumpang slamat..



  9. #8
    miss sya Guest
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    miss sya pun tgh tggu bas ni..
    ha ha ha...
    takut gak salah naik bas kang x psal je...
    uhu....



  10. #9
    ArericH's Avatar
    ArericH is offline True Ehoza's Supporter
    is kawen tu ape?
     
    I am:
    Shy
     
    ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    bilik tv
    Posts
    13,741
    Points
    2,145.81
    Thanks
    103
    Thanked 309 Times in 240 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    250320
    carila psangan yang sepadan ngan anda... cari y sedang2 sahaja.... mcm lagu iwan y sedang2 sahaja... lupa lak nma lagu die dlm filem hindustan 2...
    Suatu Kenangan™
    ~You're a princess, one day you'll be a queen.. You must be strong if you want to be a queen~ArericH.K
    ~patah tumbuh hilang berganti memanjang...~bul4t



  11. #10
    valentine's Avatar
    valentine is offline Super Ehozarian II

    is bosan!!!!!!!!!!!!!!!!
     
    I am:
    Tired
     
    valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    where I be
    Posts
    4,698
    Points
    1,669.95
    Thanks
    0
    Thanked 12 Times in 11 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    2947
    Terimalah pasangan seadanya...
    Jangan cari kesempurnaan..kerana tiada kesempurnaan dalam dunia ni melainkan Allah..


  12. The Best Spread 468x60ms

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

     

Similar Threads

  1. Apendiks ibarat bom jangka
    By aremeen in forum Panduan Kesihatan
    Replies: 0
    Last Post: 20-07-2011, 01:29 PM
  2. Cinta Umpama Menunggu Bas ??
    By aremeen in forum Love is Cinta
    Replies: 2
    Last Post: 18-06-2009, 08:15 PM
  3. Ibarat perempuan
    By adriana in forum Adult Conversation
    Replies: 0
    Last Post: 24-05-2009, 08:18 AM
  4. hati ibarat rumah
    By sudusenduk in forum Religious Talk / Muslim Section
    Replies: 0
    Last Post: 13-03-2009, 04:52 PM
  5. perempuan ibarat radio
    By dilzham in forum Jokes, Pranks
    Replies: 14
    Last Post: 19-08-2007, 12:54 AM

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
Premium Ads
TenkoFX ECN Gravity

Paid Ads

FXOpen 125x125

Moneybookers 180x60









Ehoza Ads
Ehoza Ads