TenkoFX Crypto

+ Reply to Thread
Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 10 of 13
  1. #1
    valentine's Avatar
    valentine is offline Super Ehozarian II

    is bosan!!!!!!!!!!!!!!!!
     
    I am:
    Tired
     
    valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    where I be
    Posts
    4,698
    Points
    1,669.95
    Thanks
    0
    Thanked 12 Times in 11 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    2946

    Red face Hanya Kerak Nasi Untuk Mak..

    Ada lagu yang mengatakan andai bumi terbelah aku tetap cinta padamu, ada yang mengatakan hanya kau yang ku cinta di dunia.. tapi sayang .orang yang paling dan patut kita sayangi di dunia ini ialah IBU kita .. bukan kekasih.. yang hanya datang sekejap dalam hidup kita.. FIKIRKANLAH…Itulah pengorbanan seorang ibu….sedih…..sayangilah ibu anda selagi dia masih hidup.

    Cerita dari seorang kawan :

    Cerita betul yg meyayat hati….Hari ini semua adik beradik pulang beraya di Kuala Lumpur setelah beraya di kampung mertua. Ibu yang di KL agak kesunyian, tetapi setelah mendengar abang dan kakak-kakak hendak datang beraya ,ibu gagahi juga bangun pagi menggoreng nasi buat santapan pagi mereka yang akan datang nanti.

    Aku yang bongsu tinggal dirumah sambil menolong apa yang patut memerhati kegagahan ibu yang sememangnya aku tahu sakit dan bengkak kakinya semakin menjadi-jadi semenjak bulan puasa tempohari. Aku minta untuk membantu,”tak payah” katanya “biar mak yang buat nanti lain rasanya”. Aku biarkan sahaja walau dalam hati terasa pedih dan sayu melihat kegagahan mak nak juga sediakan nasi goreng untuk anak-anaknya yang baru nak merayakan aidilfitri bersamanya.Aku tahu disudut hati mak ada rasa sedih dan sayu kerana anak lelakinya tak beraya bersama di pagi raya..tetapi langsung tidak ditunjuk malah ingin pula menjamu anaknya.

    Terhinjut-hinjut mak kesana ke mari mengambil bahan-bahan nasi goreng. bukan main khusyuk dan bersungguh cuba menyediakan juadah yang semampunya. Bila semuanya dah sampai aku mula hidangkan nasi yang digoreng mak untuk abang- dan kakak yang tiba dengan anak-anak mereka. Semuanya pakat menjamu selera..memang berselera semua sukakan nasi goreng mak..mak tahu anak-anaknya sukakan nasi goreng air tangannya..Dalam tak sedar nasi dah hampir habis. Terdetik dihatiku…” ahhh mak belum makan apa-apa semenjak pagi kerana sibuk sediakan nasi tu”…seraya tu abang ku bertanya ’siapa tak makan lagi nasi ni’. Aku menjawab ‘ mak belum makan apa lagi tu’ Mak dengan bersungguh menjawab ” Ehh mak tak mau…tak lalulah nasi goreng, nak makan roti ja sat lagi’…dua tiga kali kami pelawa begitu juga jawabnya. Kata ku dalam hati.” oohh mungkin juga mak nak makan roti sebab nak kawal penyakit diebetisnya” ..

    Bila semua dah pulang..aku lihat mak terhinjut-hinjut kedapur..lantas aku tanya ‘mak nak apa..nak ambilkan.’.’ takpa nak rasa ni sikit’. Sayu sedih dan terguris sungguh hati aku..bila kulihat mak rupanya sedang mengikis kerak-kerak nasi goreng yang masih berbaki dalam kuali untuk dimakan. Itulah kasih seorang ibu pada anak-anaknya. ..zaman sekarang pun masih ada ibu yang sanggup berlapar dan mendahulukan anak-anaknya asal mereka semua kenyang. Aku benar-benar kalah dengan apa yang aku saksikan..

    YA RABB Engkau peliharalah Ibu,,Ampunilah Dosanya,Berilah kekuatan pd anak-anaknya untuk membalas jasa ibu yang tak terhingga.. AMIN…


  2. bitcoin 468x60-en

  3. #2
    suntat's Avatar
    suntat is offline DieHardFan Member

    is KaCaU BiLaU
     
    I am:
    Tired
     
    suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Msih Mcari
    Age
    34
    Posts
    1,114
    Points
    381.23
    Thanks
    82
    Thanked 39 Times in 14 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    3941
    kasih sayang seorg ibu...sedih siot...uhhhhhhhhhhhhhhh...



  4. #3
    ahmadzakaria2005's Avatar
    ahmadzakaria2005 is offline Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    ahmadzakaria2005 is on a distinguished road
    Join Date
    Mar 2007
    Posts
    89
    Points
    30.60
    Thanks
    0
    Thanked 2 Times in 1 Post
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    563
    Pengorbanan ibu takkan terbalas...sayangi sementara masih ada, iringi doa setelah tiada



  5. #4
    tdara's Avatar
    tdara is offline Addicted Member
    is senyum selalu
     
    I am:
    Shy
     
    tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    putrajaya
    Age
    33
    Posts
    784
    Points
    280.16
    Thanks
    0
    Thanked 4 Times in 3 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    1971
    jgnlah letak cerita2 mcm ni..sedih wei!!!



  6. #5
    chomel's Avatar
    chomel is offline Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    chomel is on a distinguished road
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Tinggal Di Batu PAhA
    Age
    32
    Posts
    84
    Points
    29.10
    Thanks
    1
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    570
    so bakal2 ibu tu lehla amik pengajaran...
    :cool: Jaga Diri, Hiasi Peribadi :cool:



  7. #6
    antagenaiz's Avatar
    antagenaiz is offline King Of VNS
    This user has no status.
     
    I am:
    Cool
     
    antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute
    Join Date
    May 2007
    Location
    Serdang
    Age
    33
    Posts
    15,156
    Points
    5,322.09
    Thanks
    482
    Thanked 523 Times in 282 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    28475
    huhuhuhuu...sedih siot



  8. #7
    valentine's Avatar
    valentine is offline Super Ehozarian II

    is bosan!!!!!!!!!!!!!!!!
     
    I am:
    Tired
     
    valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    where I be
    Posts
    4,698
    Points
    1,669.95
    Thanks
    0
    Thanked 12 Times in 11 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    2946
    Nanti aku post citer2 yang happy2 jer...huhuhu...sedey ler citer ni....



  9. #8
    dilzham's Avatar
    dilzham is offline Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    dilzham is on a distinguished road
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Malacca
    Age
    30
    Posts
    53
    Points
    16.74
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    549
    Huhuhu...mmg sedih giler...nk nangis aku...waaaaa



  10. #9
    XVIEW's Avatar
    XVIEW is offline Super Ehozarian
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    XVIEW has a reputation beyond repute XVIEW has a reputation beyond repute XVIEW has a reputation beyond repute XVIEW has a reputation beyond repute XVIEW has a reputation beyond repute XVIEW has a reputation beyond repute XVIEW has a reputation beyond repute XVIEW has a reputation beyond repute XVIEW has a reputation beyond repute XVIEW has a reputation beyond repute XVIEW has a reputation beyond repute
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    IstanaKu
    Posts
    4,156
    Points
    1,357.20
    Thanks
    2
    Thanked 52 Times in 33 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    8380
    pasal tulah kita harus menghormati ibu, tak kiralah klu ibu kita tu banyak membebel kat kita....Hormatilah ibu ketika dia masih ada, klu dah tak de...waaaa



  11. #10
    valentine's Avatar
    valentine is offline Super Ehozarian II

    is bosan!!!!!!!!!!!!!!!!
     
    I am:
    Tired
     
    valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    where I be
    Posts
    4,698
    Points
    1,669.95
    Thanks
    0
    Thanked 12 Times in 11 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    2946
    Aku dari kecik memang rapat dgn mum aku.....ni ler first time aku duk kauh dari mum...dun worry mum...I promise to take care of myself..


  12. The Best Spread 468x60ms

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

     

Similar Threads

  1. MPSJ had lot parkir hanya untuk 1 jam
    By nikridzuan in forum Poll, Survey, Research, Questionaire
    Replies: 8
    Last Post: 01-01-2010, 04:50 AM
  2. Bayar Hanya RM1.00 Untuk Makan Tengah Hari?
    By pakcikman in forum Isu Semasa 2009
    Replies: 20
    Last Post: 02-02-2009, 01:25 PM
  3. Replies: 53
    Last Post: 29-11-2008, 01:56 PM
  4. Minyak Petronas hanya untuk Jet.
    By antagenaiz in forum Isu Semasa 2008
    Replies: 31
    Last Post: 25-02-2008, 01:53 AM
  5. NASI LEMAK KG BARU - PENGAJARAN UNTUK SEMUA .........
    By astaroth in forum Jokes, Pranks
    Replies: 10
    Last Post: 11-05-2007, 05:43 PM

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
Premium Ads
The Best Spread 160x600ms

Paid Ads

FXOpen 125x125

Moneybookers 180x60









Ehoza Ads
Ehoza Ads