TenkoFX Crypto

+ Reply to Thread
Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 10 of 11
  1. #1
    valentine's Avatar
    valentine is offline Super Ehozarian II

    is bosan!!!!!!!!!!!!!!!!
     
    I am:
    Tired
     
    valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    where I be
    Posts
    4,698
    Points
    1,669.95
    Thanks
    0
    Thanked 12 Times in 11 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    2947

    Kisah Cinta Sejati

    Namaku Linda dan aku memiliki sebuah kisah cinta yang memberikanku sebuah pengajaran tentangnya. Ini bukanlah sebuah kisah cinta hebat dan mengagumkan seperti dalam novel-novel romantis, tetapi tetap bagiku ia adalah kisah yang jauh lebih mengagumkan dari semua novela tersebut.

    Ini adalah kisah cinta ayahku, Mohammed Huda Alhabsyi dan ibuku, Yasmine Ghauri. Mereka bertemu di sebuah majlis resepsi pernikahan dan kata ayahku dia jatuh cinta pada pandangan pertama ketika ibuku masuk ke dalam ruangan. Saat itu dia tahu, inilah wanita yang akan dikahwininya. Ia menjadi kenyataan dan mereka telah bernikah selama 40 tahun dengan tiga orang anak. Aku anak sulung, telah berkahwin dan memberikan mereka dua orang cucu. Ibu bapaku hidup bahagia dan selama bertahun-tahun telah menjadi ibu bapa yang sangat baik bagi kami, membimbing kami dengan penuh cinta kasih dan kebijaksanaan.

    Aku teringat suatu hari ketika aku masih berusia belasan tahun. Beberapa jiran kami mengajak ibuku pergi ke pembukaan pasaraya yang menjual alat-alat keperluan rumah tangga. Mereka mengatakan hari pembukaan adalah waktu terbaik untuk berbelanja barang keperluan kerana barang sangat murah dengan kualiti yang berpatutan.

    Tapi ibuku menolaknya kerana ayahku sebentar lagi akan pulang dari kerja. Kata ibuku,”Ibu tak akan pernah meninggalkan ayahmu sendirian”.

    Perkara itu yang selalu ditegaskan oleh ibuku kepadaku. Apapun yang terjadi, sebagai seorang wanita, aku wajib bersikap baik terhadap suamiku dan selalu menemaninya dalam keadaan apapun, baik miskin, kaya, sihat mahupun sakit. Seorang wanita harus menjadi teman hidup suaminya. Banyak orang tertawa mendengar hal itu. Menurut mereka, itu hanyalah lafaz janji pernikahan, omongan kosong belaka. Tapi aku tetap mempercayai nasihat ibuku.

    Sampai suatu hari, bertahun-tahun kemudian, kami sekeluarga mengalami berita duka. Setelah ulang tahun ibuku yang ke-59, ibuku terjatuh di kamar mandi dan menjadi lumpuh. Doktor mengatakan kalau saraf tulang belakang ibuku tidak berfungsi lagi, dia harus menghabiskan sisa hidupnya di pembaringan.

    Ayahku, seorang lelaki yang masih sihat di usia tuanya. Tetapi dia tetap setia merawat ibuku, menyuapinya, bercerita segala hal dan membisikkan kata-kata cinta pada ibu. Ayahku tak pernah meninggalkannya. Selama bertahun-tahun, hampir setiap hari ayahku selalu menemaninya. Ayahku pernah mengilatkan kuku tangan ibuku, dan ketika ibuku bertanya ,”Untuk apa kau lakukan itu? Aku sudah sangat tua dan hodoh sekali”.
    Ayahku menjawab, “Aku ingin kau tetap merasa cantik”.

    Begitulah pekerjaan ayahku sehari-hari, merawat ibuku dengan penuh kelembutan dan kasih sayang.

    Suatu hari ibu berkata padaku sambil tersenyum,”Kau tahu, Linda. Ayahmu tak akan pernah meninggalkan aku…kau tahu kenapa?”

    Aku menggeleng, dan ibuku berkata, “Kerana aku tak pernah meninggalkannya…”

    Itulah kisah cinta ayahku, Mohammed Huda Alhabsyi dan Ibuku, Yasmine Ghauri, mereka memberikan kami anak-anaknya pelajaran tentang tanggungjawab, kesetiaan, rasa hormat, saling menghargai, kebersamaan, dan cinta kasih. Bukan dengan kata-kata, tapi mereka memberikan contoh dari kehidupannya.


  2. bitcoin 468x60-en

  3. #2
    mr.buragas's Avatar
    mr.buragas is offline Addicted Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    mr.buragas has a spectacular aura about mr.buragas has a spectacular aura about
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    kinrara pu
    Age
    33
    Posts
    948
    Points
    302.80
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    578


    wau!! hard to find that kind of relation nowadays..

    salut to ibu dan ayah mu..

    i envy them..really..hope i can find my true luv..



  4. #3
    valentine's Avatar
    valentine is offline Super Ehozarian II

    is bosan!!!!!!!!!!!!!!!!
     
    I am:
    Tired
     
    valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    where I be
    Posts
    4,698
    Points
    1,669.95
    Thanks
    0
    Thanked 12 Times in 11 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    2947
    Pasti dunia ni indah andai dipenuhi dengan pasangan yang seumpama ni...



  5. #4
    mr.buragas's Avatar
    mr.buragas is offline Addicted Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    mr.buragas has a spectacular aura about mr.buragas has a spectacular aura about
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    kinrara pu
    Age
    33
    Posts
    948
    Points
    302.80
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    578
    Quote Originally Posted by ninasmara View Post
    Pasti dunia ni indah andai dipenuhi dengan pasangan yang seumpama ni...
    eiyss dah x drama la kalo macam tu....



  6. #5
    valentine's Avatar
    valentine is offline Super Ehozarian II

    is bosan!!!!!!!!!!!!!!!!
     
    I am:
    Tired
     
    valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    where I be
    Posts
    4,698
    Points
    1,669.95
    Thanks
    0
    Thanked 12 Times in 11 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    2947
    Suka plak main drama2 ni..hehe



  7. #6
    hana426 is offline Junior Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    hana426 is on a distinguished road
    Join Date
    Feb 2008
    Age
    32
    Posts
    2
    Points
    0.90
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    0
    wah...syahdu tang ayat akhir tuh...... =(



  8. #7
    ArericH's Avatar
    ArericH is offline True Ehoza's Supporter
    is kawen tu ape?
     
    I am:
    Shy
     
    ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    bilik tv
    Posts
    13,741
    Points
    2,145.81
    Thanks
    103
    Thanked 309 Times in 240 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    250320
    jagala baik2 hbgn rumah tangga anda..
    Suatu Kenangan™
    ~You're a princess, one day you'll be a queen.. You must be strong if you want to be a queen~ArericH.K
    ~patah tumbuh hilang berganti memanjang...~bul4t



  9. #8
    zue's Avatar
    zue is offline Super Ehozarian II
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    zue has a reputation beyond repute zue has a reputation beyond repute zue has a reputation beyond repute zue has a reputation beyond repute zue has a reputation beyond repute zue has a reputation beyond repute zue has a reputation beyond repute zue has a reputation beyond repute zue has a reputation beyond repute zue has a reputation beyond repute zue has a reputation beyond repute
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    somewhere
    Age
    36
    Posts
    5,142
    Points
    1,810.69
    Thanks
    4
    Thanked 24 Times in 20 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    1956
    seronok bila dapat keluarga yg penuh dengan kasih sayang kan
    tabik springgggggggg laaaa



  10. #9
    wansha's Avatar
    wansha is offline Super Ehozarian IV
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    wansha has a reputation beyond repute wansha has a reputation beyond repute wansha has a reputation beyond repute wansha has a reputation beyond repute wansha has a reputation beyond repute wansha has a reputation beyond repute wansha has a reputation beyond repute wansha has a reputation beyond repute wansha has a reputation beyond repute wansha has a reputation beyond repute wansha has a reputation beyond repute
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    ats kerusi
    Age
    31
    Posts
    7,063
    Points
    2,620.40
    Thanks
    6
    Thanked 30 Times in 22 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    3807
    aku nk gak suami aku cm ni....
    Boikot Pembunuh Rakyat Palestin (Gaza)
    *-Ku bahagia pabila kau tiba-*
    *-Hanya cintamu yang terbaik untukku-*



  11. #10
    mia5yaya3's Avatar
    mia5yaya3 is offline Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    mia5yaya3 is on a distinguished road
    Join Date
    Jan 2008
    Age
    33
    Posts
    92
    Points
    28.50
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    521
    alangkah bahagianya hidup...harap hubby aku mcm ni lah sampi ke tua...


  12. The Best Spread 468x60ms

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

     

Similar Threads

  1. CINTA SEJATI
    By headpux in forum Religious Talk / Muslim Section
    Replies: 0
    Last Post: 19-04-2009, 03:43 PM
  2. Mencari cinta sejati
    By hpmfl2002 in forum Info & Selebriti
    Replies: 8
    Last Post: 20-02-2009, 11:25 AM
  3. mungkinkah cinta ini sejati...
    By ayopzal in forum Love is Cinta
    Replies: 21
    Last Post: 05-01-2009, 02:52 PM
  4. Seni Cinta Sejati
    By isleyia in forum Love is Cinta
    Replies: 0
    Last Post: 28-11-2008, 05:15 AM
  5. Cinta Sejati..
    By valentine in forum Love is Cinta
    Replies: 3
    Last Post: 01-08-2007, 10:54 PM

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
Premium Ads
stp 160x600-en

Paid Ads

Moneybookers 180x60

FXOpen 125x125









Ehoza Ads
Ehoza Ads