The Best Spread 728x90ms

+ Reply to Thread
Page 1 of 10 1 2 3 4 5 ... LastLast
Results 1 to 10 of 91
  1. #1
    kyleXY's Avatar
    kyleXY is offline Addicted Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    north pole
    Age
    33
    Posts
    755
    Points
    275.24
    Thanks
    0
    Thanked 9 Times in 7 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    1993

    Nominated Icon 4 Golongan Lelaki Ahli Neraka

    Di hari akhirat, ada 4 golongan lelaki yang akan ditarik masuk ke neraka oleh wanita. Lelaki itu adalah mereka yang tidak memberikan hak kepada wanita dan tidak menjaga amanah itu. Mereka ialah:

    1. Ayahnya
    Apabila seseorang yang bergelar ayah tidak memperdulikan anak-anak perempuannya di dunia. dia tidak memberikan segala keperluan agama seperti mengajar solat, mengaji & sebagainya. Dia memperbiarkan anak-anak perempuannya tidak menutup aurat. Tidak cukup kalau dengan hanya memberi kemewahan dunia sahaja maka dia akan ditarik ke neraka oleh anaknya.

    2. Suaminya
    Apabila sang suami tidak memperdulikan tindak tanduk isterinya. Bergaul bebas di pejabat, memperhiaskan diri bukan untuk suami tapi untuk pandangan kaum lelaki yang bukan mahram apabila suami mendiam diri walaupun dia seorang alim seperti solat tidak bertangguh, puasa tidak tinggal maka dia akan turut ditarik oleh isterinya.

    3. Abang-abangnya
    Apabila ayahnya sudah tiada, tanggungjawab menjaga maruah wanita jatuh ke bahu abang-abangnya. Jikalau mereka hanya mementing keluarganya sahaja dan adik perempuannya dibiar melencong dari ajaran ISLAM, tunggulah tarikan adiknya di akhirat kelak.

    4. Anak Lelakinya
    Apabila seorang anak tidak menasihati seorang ibu perihal kelakuan yang haram dari Islam, bila ibu membuat kemungkaran pengumpat, mengata & sebagainya maka anak itu akan disoal dan dipertangungjawabkan di akhirat kelak. Nantikan tarikan ibunya ke neraka.

    Maka kita lihat betapa hebatnya tarikan wanita bukan sahaja di dunia malah di akhirat pun tarikannya begitu hebat, maka kaum lelaki yang bergelar ayah/suami/abang atau anak harus memainkan peranan mereka.

    Firman ALLAH SWT:-
    "HAI ANAK ADAM PERIHARALAH DIRI KAMU SERTA AHLIMU DARI API NERAKA DI MANA BAHAN PEMBAKARNYA IALAH MANUSIA,JIN DAN BATU-BATU..."

    Harga seseorang muslim adalah sangat berharga. Allah swt nilaikan seseorang muslim dengan SYURGA, semua kaum muslim dijamin masuk syurga (sesiapa yang mengucap kalimah tauhid) dengan itu janganlah kita membuang atau tidak mengendah janji dan peluang yang Allah swt berikan pada kita.


    ##credit to suatumasa## edited by @mel84##


  2. stp 468x60-en

  3. The Following User Says Thank You to kyleXY For This Useful Post:


  4. #2
    firas's Avatar
    firas is offline Addicted Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    firas will become famous soon enough
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    kajang-ser
    Posts
    901
    Points
    347.70
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    596
    kepada ayah/suami/abang/anak lelaki...tegur2 lah seandainya pasangan atau ahli rumah anda berbuat sedemikian rupa...
    'Destinasi Cinta Yang Ku Cari...Sebenarnya Terlalu Hampir...Hanya Kaburi Dengan Dosa Di dalam Hati...'



  5. #3
    kyleXY's Avatar
    kyleXY is offline Addicted Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    north pole
    Age
    33
    Posts
    755
    Points
    275.24
    Thanks
    0
    Thanked 9 Times in 7 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    1993
    kepada kaum hawa!!!! jangan menyusahkan orang lelaki.... hehehehehe


    bersama2lah kita menyedarkan diri masing2



  6. #4
    firas's Avatar
    firas is offline Addicted Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    firas will become famous soon enough
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    kajang-ser
    Posts
    901
    Points
    347.70
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    596
    Quote Originally Posted by kyleXY View Post
    kepada kaum hawa!!!! jangan menyusahkan orang lelaki.... hehehehehe


    bersama2lah kita menyedarkan diri masing2
    hehehee...terasa la plak...xper2..insyaALLAH moon xsusahkan kaum laki cuma nak mengusutkan lagi jer....hahahaha....
    'Destinasi Cinta Yang Ku Cari...Sebenarnya Terlalu Hampir...Hanya Kaburi Dengan Dosa Di dalam Hati...'



  7. #5
    kyleXY's Avatar
    kyleXY is offline Addicted Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    north pole
    Age
    33
    Posts
    755
    Points
    275.24
    Thanks
    0
    Thanked 9 Times in 7 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    1993

    Wink ish2

    Quote Originally Posted by moon View Post
    hehehee...terasa la plak...xper2..insyaALLAH moon xsusahkan kaum laki cuma nak mengusutkan lagi jer....hahahaha....
    mengusutkan lelaki pun kira berdosa jugak... hehehehe



  8. #6
    firas's Avatar
    firas is offline Addicted Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    firas will become famous soon enough
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    kajang-ser
    Posts
    901
    Points
    347.70
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    596
    Quote Originally Posted by kyleXY View Post
    mengusutkan lelaki pun kira berdosa jugak... hehehehe
    ok la...kalo mcm tu moon akan menyenangkan dan membahagiakan insan yg bernama lelaki dlm idup moon...
    'Destinasi Cinta Yang Ku Cari...Sebenarnya Terlalu Hampir...Hanya Kaburi Dengan Dosa Di dalam Hati...'



  9. #7
    kyleXY's Avatar
    kyleXY is offline Addicted Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    north pole
    Age
    33
    Posts
    755
    Points
    275.24
    Thanks
    0
    Thanked 9 Times in 7 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    1993
    ala... membahagiakan insan lelaki ehozarian pun ok gak moon



  10. #8
    firas's Avatar
    firas is offline Addicted Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    firas will become famous soon enough
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    kajang-ser
    Posts
    901
    Points
    347.70
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    596
    Quote Originally Posted by kyleXY View Post
    ala... membahagiakan insan lelaki ehozarian pun ok gak moon
    hehehehhe....tgk la kalo laki tu baik ngan moon dan moon senang berkawan ngan dia..leh la nak membahagiakan hati kawan2 ni...kalo x,susah sikit la...
    'Destinasi Cinta Yang Ku Cari...Sebenarnya Terlalu Hampir...Hanya Kaburi Dengan Dosa Di dalam Hati...'



  11. #9
    kyleXY's Avatar
    kyleXY is offline Addicted Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    north pole
    Age
    33
    Posts
    755
    Points
    275.24
    Thanks
    0
    Thanked 9 Times in 7 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    1993
    Quote Originally Posted by moon View Post
    hehehehhe....tgk la kalo laki tu baik ngan moon dan moon senang berkawan ngan dia..leh la nak membahagiakan hati kawan2 ni...kalo x,susah sikit la...
    mana bleh main pilih kasih.... hehehehehe



  12. #10
    firas's Avatar
    firas is offline Addicted Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    firas will become famous soon enough
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    kajang-ser
    Posts
    901
    Points
    347.70
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    596
    Quote Originally Posted by kyleXY View Post
    mana bleh main pilih kasih.... hehehehehe
    bukan pilih kasih kyle...cuma moon perlu berhati2 ngan insan yg bernama lelaki ni...nanti kalo sebarangan baik ngan org susah plak...merana diri..baik ngan org pon kekdg di salah tafsir jugak...serba salah di buatnye...pape pun moon xpilih kasih...sesape nak moon kasih,moon leh jer...asalkan niat mesti betul la yer....
    'Destinasi Cinta Yang Ku Cari...Sebenarnya Terlalu Hampir...Hanya Kaburi Dengan Dosa Di dalam Hati...'


  13. FXOpen 468x60ms

+ Reply to Thread
Page 1 of 10 1 2 3 4 5 ... LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

     

Similar Threads

  1. [IMPORTANT] Israk Mikraj : Golongan Lelaki Dan Wanita Ahli Neraka
    By headpux in forum Religious Talk / Muslim Section
    Replies: 0
    Last Post: 11-11-2009, 09:34 PM
  2. Tiga Golongan Awal Ke Neraka
    By ynamorata in forum Religious Talk / Muslim Section
    Replies: 3
    Last Post: 10-09-2009, 02:28 PM
  3. [IMPORTANT] Tiga Golongan Awal Ke Neraka
    By headpux in forum Religious Talk / Muslim Section
    Replies: 0
    Last Post: 11-06-2009, 07:54 PM
  4. 4 golongan lelaki yg akan ditarik masuk ke neraka oleh wanita
    By suntat in forum Religious Talk / Muslim Section
    Replies: 7
    Last Post: 05-08-2007, 08:48 PM
  5. 4 golongan lelaki yg akan ditarik masuk ke neraka oleh wanita
    By monogha in forum Religious Talk / Muslim Section
    Replies: 3
    Last Post: 11-04-2007, 05:08 PM

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
Premium Ads
TenkoFX Crypto

Paid Ads

Moneybookers 180x60

FXOpen 125x125









Ehoza Ads
Ehoza Ads