The Best Spread 728x90ms

+ Reply to Thread
Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 10 of 15
  1. #1
    tanpanama's Avatar
    tanpanama is offline Regular Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    tanpanama has a reputation beyond repute tanpanama has a reputation beyond repute tanpanama has a reputation beyond repute tanpanama has a reputation beyond repute tanpanama has a reputation beyond repute tanpanama has a reputation beyond repute tanpanama has a reputation beyond repute tanpanama has a reputation beyond repute tanpanama has a reputation beyond repute tanpanama has a reputation beyond repute tanpanama has a reputation beyond repute
    Join Date
    May 2007
    Posts
    180
    Points
    67.80
    Thanks
    0
    Thanked 13 Times in 5 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    757

    KALAU LIDAH KELU TUK BERBICARA

    Ramai lelaki yang kadangkala menjadi kelu untuk berkata-kata bila berhadapan dengan wanita yang diminatinya. Usah hendak bertanyakan khabar,mengeluarkan perkataan `Hai' sekalipun terasa berat. Hairan ya perkara ini boleh berlaku pada lelaki sedangkan sikap asalnya cukup peramah dan suka berbicara. Inilah dikatakan panahan cinta. Ia akan menyebabkan seseorang lelaki menjadi berdebar dan gelisah hingga tidak mampu mengucapkan kata-kata.

    Namun seharusnya masalah kekeluan ini tidak berlarutan terutama pada temujanji bersama si dia yang anda minati. Sikap anda yang senyap sunyi mungkin akan disalah erti oleh pasangan. Pada fikiran mereka anda mungkin tidak berminat dengan dirinya ataupun ada sesuatu yang tidak kena dengannya.

    Jadi sebelum anda kehilangan wanita yang diminati pelajarilah teknik- eknik untuk memecah kesunyian sewaktu pertemuan atau temujanji pertama bersama si dia. Sebenarnya tidak sukar memulakan perbualan. Tak perlu memikirkan kalimat yang serius atau berat untuk diungkap sebagai bahan bicara. Cukuplah dengan memulakan dengan bahan bualan ringan yang tak perlu memerah otak untuk menjawabnya. Antaranya adalah seperti berikut:

    1. Puji namanya.
    " Saya suka nama awak, sangat sesuai dengan awak". Kata-kata tersebut mungkin boleh menjadi kalimat pembuka yang paling berkesan untuk mendekatkan diri anda dengannya. Setelah itu, tanyakan pula dari mana asalnya untuk mengenali dirinya dengan lebih jauh.

    2. Berkongsi cerita percutian
    "Awak suka bercuti?" atau "Kali terakhir negeri mana yang awak kunjungi?". Jika si dia memang suka melancong, dia pasti akan berkongsi cerita dengan anda. Bahkan sehingga sehari suntuk.

    3. Apa minatnya
    Setelah bertanya dua soalan di atas, anda boleh terus bertanya akan minatnya yang lain-lain. Dia sudah tentu akan senang hati menjawabnya bahkan tanpa diminta si dia mungkin akan bercerita dan bersoal balas dengan anda sendiri. Hah! Sekarang suasana mungkin lebih mesra bukan?

    4. Cerita tentang makan
    "Di mana awak selalu makan?" Atau "Di mana restoran kesukaan awak?" selalunya hal makan si dia akan senang hati menceritakan pada anda. Mana tahu setelah berkongsi informasi ini, dia akan mengajak anda ke tempat kesukaannya pada temujanji akan datang. Ini sudah tentu peluang keemasan untuk anda mengenalinya dengan lebih dalam.

    5. Bahan bacaan
    "Awak selalu baca buku apa ya?" Kalau si dia suka membaca, ini akan menjadi topik pembuka bicara yang paling menyenangkan. Siapa tahu selepas itu anda boleh bertukar buku sehingga hubungan terus berlanjutan.

    6. Paling rapat
    "Siapa yang paling rapat dengan awak dalam keluarga" Dijamin si dia akan terus bercerita itu dan ini. Sama ada mengenai kakaknya yang cerewet atau ibunya yang paling hebat ataupun adiknya yang terlalu manja.

    7. Telefon canggih
    Telefon bimbit yang canggih juga boleh menjadi topik perbualan antara anda dan si dia. Tanyalah kalau si dia memang suka dengan kecanggihan teknologi komunikasi. Kalau jawapannya ya, model telefon bimbit saja sudah jadi topik menyeronokkan untuk dibualkan bersama.

    8. Tidur lewat
    "Adakah awak seperti saya, suka berjaga malam?" Dia tak akan curiga dan menjawabnya dengan jujur. Kalau anda tahu si dia suka berjaga malam, ini mungkin peluang anda untuk menghubunginya di sebelah malam pula.

    9. Filem yang ditonton
    "Awak dah tengok filem Transformers?" Kalau filem terkini sudah ditonton kemungkinan besar si dia memang suka ke panggung wayang. Sekiranya anda turut punyai hobi yang sama, kenapa tidak mengajaknya menonton sekali pada temujanji berikutnya.
    'yOu tALk tHe tALk bUt CaN yOu wALk ThE WaLK? '


  2. FXOpen 468x60ms

  3. #2
    4dy's Avatar
    4dy is offline True Ehoza's Supporter
    is menyesuaikan diri di tempat baru
     
    I am:
    Awesome
     
    4dy has a reputation beyond repute 4dy has a reputation beyond repute 4dy has a reputation beyond repute 4dy has a reputation beyond repute 4dy has a reputation beyond repute 4dy has a reputation beyond repute 4dy has a reputation beyond repute 4dy has a reputation beyond repute 4dy has a reputation beyond repute 4dy has a reputation beyond repute 4dy has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    P101
    Age
    33
    Posts
    9,718
    Points
    3,378.18
    Thanks
    211
    Thanked 178 Times in 150 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    4873
    ok jugak idea nie..
    tp kadang2 tu kite yg byk soal yg perempuan plak jwp sepatah jer..
    mati akal dibuatnye



  4. #3
    oweizmez Guest
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    nampak sgt ler pompuan tu x interested.. x paham2 lagik..



  5. #4
    astaroth's Avatar
    astaroth is offline Hall of Fame
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    Hell Sith
    Posts
    1,900
    Points
    650.10
    Thanks
    0
    Thanked 17 Times in 14 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    730
    untuk pengetahuan korang uhhuhuuh pokcik tak buat semua tu hkawkhwawahk
    Metal UnderGround Album Collection
    About Gallery Permission
    Speed You DSL Connection
    Naruto Shippuuden Episode List
    Ehoza Rules

    "I Have Made Candles Of Dead Men's Fat"
    "The Sextons Have Been My Slaves"
    "I Have Bottled Babes Unborn And Dried"
    "Hearts And Livers From Rifled Graves"
    "And My Prentices Now Will Surely Come"
    "And Carve Me Bone From Bone"
    "And I Who Have Rifled The Dead Man's Grave"
    "Shall Never Have Rest In My Own."



  6. #5
    ichigo's Avatar
    ichigo is offline Regular Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    ichigo has a reputation beyond repute ichigo has a reputation beyond repute ichigo has a reputation beyond repute ichigo has a reputation beyond repute ichigo has a reputation beyond repute ichigo has a reputation beyond repute ichigo has a reputation beyond repute ichigo has a reputation beyond repute ichigo has a reputation beyond repute ichigo has a reputation beyond repute ichigo has a reputation beyond repute
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    selangor
    Age
    34
    Posts
    290
    Points
    36.23
    Thanks
    0
    Thanked 27 Times in 7 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    6146
    Quote Originally Posted by 4dy View Post
    ok jugak idea nie..
    tp kadang2 tu kite yg byk soal yg perempuan plak jwp sepatah jer..
    mati akal dibuatnye
    aku stuju....leh blur kalu cmtu....hikhikhik....



  7. #6
    Mr.G's Avatar
    Mr.G is offline Super Ehozarian
    is layan lagu k-pop skang!
     
    I am:
    Cool
     
    Mr.G has a reputation beyond repute Mr.G has a reputation beyond repute Mr.G has a reputation beyond repute Mr.G has a reputation beyond repute Mr.G has a reputation beyond repute Mr.G has a reputation beyond repute Mr.G has a reputation beyond repute Mr.G has a reputation beyond repute Mr.G has a reputation beyond repute Mr.G has a reputation beyond repute Mr.G has a reputation beyond repute
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    skg kt ser
    Posts
    3,772
    Points
    1,747.70
    Thanks
    3
    Thanked 161 Times in 63 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    47221
    owh,idea yg menarik..bgus2...



  8. #7
    4dy's Avatar
    4dy is offline True Ehoza's Supporter
    is menyesuaikan diri di tempat baru
     
    I am:
    Awesome
     
    4dy has a reputation beyond repute 4dy has a reputation beyond repute 4dy has a reputation beyond repute 4dy has a reputation beyond repute 4dy has a reputation beyond repute 4dy has a reputation beyond repute 4dy has a reputation beyond repute 4dy has a reputation beyond repute 4dy has a reputation beyond repute 4dy has a reputation beyond repute 4dy has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    P101
    Age
    33
    Posts
    9,718
    Points
    3,378.18
    Thanks
    211
    Thanked 178 Times in 150 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    4873
    Quote Originally Posted by oweizmez View Post
    nampak sgt ler pompuan tu x interested.. x paham2 lagik..
    bkn x interested tp dieorg jenis yg segan ngn lelaki,nk2 klu lelaki 2 hensem..
    klu x interested kite tahu lah,mst die wat2 pandang tmpt lain jer hehehe



  9. #8
    tdara's Avatar
    tdara is offline Addicted Member
    is senyum selalu
     
    I am:
    Shy
     
    tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute tdara has a reputation beyond repute
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    putrajaya
    Age
    33
    Posts
    784
    Points
    280.16
    Thanks
    0
    Thanked 4 Times in 3 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    1972
    ....suka kacau lelaki yang pemalu....



  10. #9
    mr.buragas's Avatar
    mr.buragas is offline Addicted Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    mr.buragas has a spectacular aura about mr.buragas has a spectacular aura about
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    kinrara pu
    Age
    33
    Posts
    948
    Points
    302.80
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    579
    Quote Originally Posted by tdara View Post
    ....suka kacau lelaki yang pemalu....
    ye ke dara..abg ni pemalu orgnye..hmmm tersipu-sipu..malulah...



  11. #10
    astaroth's Avatar
    astaroth is offline Hall of Fame
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    Hell Sith
    Posts
    1,900
    Points
    650.10
    Thanks
    0
    Thanked 17 Times in 14 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    730
    abng ni lagi pemalu takmo kacao kee huuhhuuh
    Metal UnderGround Album Collection
    About Gallery Permission
    Speed You DSL Connection
    Naruto Shippuuden Episode List
    Ehoza Rules

    "I Have Made Candles Of Dead Men's Fat"
    "The Sextons Have Been My Slaves"
    "I Have Bottled Babes Unborn And Dried"
    "Hearts And Livers From Rifled Graves"
    "And My Prentices Now Will Surely Come"
    "And Carve Me Bone From Bone"
    "And I Who Have Rifled The Dead Man's Grave"
    "Shall Never Have Rest In My Own."


  12. stp 468x60-en

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

     

Similar Threads

  1. APABILA GOLONGAN RUWAIBIDHAH BERBICARA..
    By nikridzuan in forum Info & Pengetahuan Am
    Replies: 0
    Last Post: 26-02-2010, 10:26 PM
  2. Pengedar dadah kelu di mahkamah
    By adriana in forum Isu Semasa 2009
    Replies: 1
    Last Post: 25-05-2009, 08:58 AM
  3. Bila bush kelu berkata2
    By zamreda in forum Jokes, Pranks
    Replies: 6
    Last Post: 24-02-2009, 11:38 PM
  4. Tips Utk Lelaki:Kalau Lidah Kelu Untuk Berbicara
    By pu3alia in forum Love is Cinta
    Replies: 30
    Last Post: 23-01-2009, 06:03 PM
  5. Bila Cinta Berbicara....
    By valentine in forum Love is Cinta
    Replies: 1
    Last Post: 07-03-2008, 06:12 PM

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
Premium Ads
TenkoFX ECN Gravity

Paid Ads

Moneybookers 180x60

FXOpen 125x125









Ehoza Ads
Ehoza Ads