The Best Spread 728x90ms

+ Reply to Thread
Results 1 to 8 of 8
  1. #1
    amismile's Avatar
    amismile is offline Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    amismile is a jewel in the rough amismile is a jewel in the rough amismile is a jewel in the rough amismile is a jewel in the rough
    Join Date
    Jul 2007
    Age
    37
    Posts
    61
    Points
    18.60
    Thanks
    0
    Thanked 2 Times in 2 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    582

    Makhluk peliharaan

    Ia nya diceritakan oleh Salleh kepada penulis untuk pedoman semua
    pembaca budiman.

    Kisah berlaku di sebuah Pekan yang bernama Kampung Pulau Tawar,
    Jerantut . Seorang lelaki yang bernama Omar (nama sebenar dirahsiakan bagi menjaga nama baik keluarga tersebut). Omar adalah seorang bomoh di kampung tersebut. Beliau merupakan seorang bomoh yang agak disegani oleh kerana setiap kali apabila beliau mengubati setiap penyakit yang pelik, beliau akan berjaya.

    Satu hari diwaktu senja ada seorang budak melalui rumah Omar budak itu
    adalah Salleh pencerita kisah ini. Salleh terdengar seseorang sedang
    bercakap dalam bahasa yang agak pelik dan tidak pernah didengarinya
    sebelum ini.

    Salleh cuba mengintai dari celah lubang dinding yang agak usang. Beliau
    melihat Omar bercakap mengadap sekeping cermin. Oleh kerana lubang
    tersebut agak kecil Salleh tidak nampak keseluruhan cermin tersebut.Salleh cuba mencari lubang yang agak besar. Akhirnya dia menjumpai lubang yang
    lebih besar. Melalui lunag tersebut, Saleh dapat melihat
    bayangan pada cermin tersebut bukanlah Omar tetapi sekujur tubuh yang
    sungguh ngeri wajahnya.

    Matanya kelihatan tersembul dan pipinya kelihatan berlubang. Tubuh
    makhluk itu dibaluti oleh kain putih yang berwarna coklat seperti warna tanah.
    Tiba -tiba Salleh melihat mahkluk itu seperti memandang kearahnya. Bulu
    romanya meremang. Tanpa membuang masa Salleh terus melarikan diri.

    Sampai saja dirumah beliau terus menemui bapanya dan menceritakan
    kepada bapanya. Bapanya sekadar tersenyum seraya memberitahu ramai orang kampung sudah lama mengetahui perihal Omar. Bapanya mengatakan bahawa Omar menggunakan han tu peliharaannya untuk merasuk orang dan apabila orang tersebut sakit beliau akan datang dan mengubati orang tersebut.

    Dengan cara ini beliau akan lebih mendapat duit dan orang kampung akan
    menghormatinya. Mereka hanya menunggu masa untuk membuktikan pada orang kampung.

    Pada malam tersebut Salleh berasa seperti tidak sedap badan, tubuhya
    seperti merasa lemah. Mungkin kerana terkejutkan peristiwa yang
    dilihatnya tadi membuatkan dia rasa begitu. Selepas makan malam, Salleh terus masuk tidur. Apabila dia cuba hendak melelapkan mata dia terbau seperti bau bangkai di dalam biliknya. Dia cuba membuka matanya tetapi kelopak matanya berasa amat berat sekali.

    Salleh cuba menjerit untuk memanggil bapanya tapi suara tersekat
    dikerongkong sahaja. Dia cuba membaca ayat suci yang diingatinya.
    Akhirnya beliau berjaya juga menjerit memanggil bapanya, Sebelum jatuh pengsan.

    Apabila Salleh membuka matanya didapati rumahnya penuh dengan orang dan mendengar orang menyebut nama Omar. Dia memandang ke arah bapanya yang sedang menghampirinya sambil tersenyum dan meminta dirinya supaya bertenang kerana segalanya telah berakhir. Dia kembali terlelap.

    Pagi besoknya apabila dia tersedar Salleh melihat bapanya berjalan
    diiringi ibunya dengan pakaian seperti orang ingin ke masjid. Dia bertanya
    bapanya apa yang berlaku. Bapanya menyuruh salled bersiap2 utk pergi menziarahi kubur Omar. Salleh terkejut mendengarnya dan penuh dengan persoalan bermain dibenaknya sambil mengorak langkah kebilik mandi.

    Sesampainya di tanah perkuburan Salleh melihat orang sedang menggali
    kubur. Tiba-tiba dia tedengar orang didalam lubang bertempik apa ni!!! Salleh berlari untuk melihat dengan lebih dekat tetapi dihalang oleh bapanya.
    Salleh melihat beberapa orang dewasa seperti mengangkat sesuatu yang
    berat dari lubang tersebut.

    Sebaik sahaja objek tersebut berjaya dikeluarkan dari lubang tersebut,
    Mereka semua terpegun melihat UBI KAYU yang sangat besar. Jadi sesiapa
    yang ingin beli UBI tersebut bolehlah menghubungi saya di talian bebas tol :
    1-800-88-88-88

    Kerepek Ubi Pedas - RM 2.00 sebungkus
    Kerepek Ubi Masin - RM 2.30 sebungkus
    Kerepek Ubi - RM 1.50 sebungkus
    Kerepek Ubi Mentah - RM 0.50 sebungkus

    Penghantaran akan dibuat kepada kawasan di Lembah Kelang sahaja. Cukai
    perkhidmatan sebanyak 2% akan dikenakan. UBI...... UBI... SAPER NAK
    BELI
    UBIIIII.. hehehehehe kekeke.. sapa kena... jangan marah... :-)

    * jgn marah...aku pun terkena gak...poyo betulla...sapa punyer keje...sah konpom xder keje....
    siapalah aku di sisi MU


  2. The Best Spread 468x60ms

  3. #2
    Penggawa's Avatar
    Penggawa is offline Super Senior Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    Penggawa is on a distinguished road
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    KL - Kajan
    Posts
    690
    Points
    229.20
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    564
    Bak kata pepatah Arab...
    Nate beghuk...

    Life is poetry in motion...!!
    Always Mizundastood!!!!!!



  4. #3
    astaroth's Avatar
    astaroth is offline Hall of Fame
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    Hell Sith
    Posts
    1,900
    Points
    650.10
    Thanks
    0
    Thanked 17 Times in 14 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    734
    nasib baik orang yang buat cite ni tak ada dpn mata aku,kalau tak bengkak dah mata hehehehe kena penumbuk aku
    Metal UnderGround Album Collection
    About Gallery Permission
    Speed You DSL Connection
    Naruto Shippuuden Episode List
    Ehoza Rules

    "I Have Made Candles Of Dead Men's Fat"
    "The Sextons Have Been My Slaves"
    "I Have Bottled Babes Unborn And Dried"
    "Hearts And Livers From Rifled Graves"
    "And My Prentices Now Will Surely Come"
    "And Carve Me Bone From Bone"
    "And I Who Have Rifled The Dead Man's Grave"
    "Shall Never Have Rest In My Own."



  5. #4
    zack_lan84's Avatar
    zack_lan84 is offline Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    zack_lan84 is on a distinguished road
    Join Date
    Jul 2007
    Posts
    100
    Points
    36.90
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    551

    Cool

    Aku sekarang berada di thread mana ni??...thread jokes ke thread Seram,Menakutkan,Hantu...pening dah aku ni...
    ****Learn until you excel...but without experience, you wont be able to be the best....knowledge and experience are two different things, Nevertheless without experience, knowledge is at lost..****

    *Perhatian semua..aku dah tak lama kat malaysia ni..9/8/2007..aku akan berangkat ke US..maybe dalam masa 4 tahun,aku kat sana...baru aku balik malaysia..terima kasih diatas layanan yang korang berikan..aku hargai kesemuanya..salah dan silap harap di maafkan..!! Sekian,Assalammualaikum..


    yang ikhlas,
    zack_lan84



  6. #5
    mr.buragas's Avatar
    mr.buragas is offline Addicted Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    mr.buragas has a spectacular aura about mr.buragas has a spectacular aura about
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    kinrara pu
    Age
    33
    Posts
    948
    Points
    302.80
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    583
    apasal aku bace bende ni?? kuang ajar betoi..apasal la aku leh bace ni...buang mase siot...



  7. #6
    azwanbiz's Avatar
    azwanbiz is offline Senior Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    azwanbiz has a brilliant future azwanbiz has a brilliant future azwanbiz has a brilliant future azwanbiz has a brilliant future azwanbiz has a brilliant future azwanbiz has a brilliant future azwanbiz has a brilliant future azwanbiz has a brilliant future azwanbiz has a brilliant future azwanbiz has a brilliant future azwanbiz has a brilliant future
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    bukit jalil
    Age
    38
    Posts
    461
    Points
    156.81
    Thanks
    1
    Thanked 4 Times in 4 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    739
    ish memang lahabau tul la cte ni..pandai betul dia menyusun ayat



  8. #7
    Don kin's Avatar
    Don kin is offline DieHardFan Member
    is simply person
     
    I am:
    Cool
     
    Don kin has a spectacular aura about Don kin has a spectacular aura about
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    On Earth
    Posts
    1,943
    Points
    763.10
    Thanks
    0
    Thanked 8 Times in 5 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    595
    adakh aku tersilap thread..mungkin mata aku mngantuk kot..
    tu yg salah baca ni..
    dimana aku nih!!



  9. #8
    antagenaiz's Avatar
    antagenaiz is offline King Of VNS
    This user has no status.
     
    I am:
    Cool
     
    antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute
    Join Date
    May 2007
    Location
    Serdang
    Age
    33
    Posts
    15,156
    Points
    5,322.09
    Thanks
    482
    Thanked 523 Times in 282 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    28480
    waaaa sape pya keja ni...terpedaya aku bace hampeh


  10. FXOpen 468x60ms

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

     

Similar Threads

  1. apakah binatang peliharaan pilihan anda
    By koishizen in forum Pet Lovers
    Replies: 139
    Last Post: 10-05-2013, 10:33 AM
  2. apa binatang peliharaan korang?
    By anoi1207 in forum Pet Lovers
    Replies: 118
    Last Post: 08-08-2009, 06:11 PM
  3. [IMPORTANT] 7 Sebab mengapa Allah menciptakan makhluk-makhluk halus
    By headpux in forum Religious Talk / Muslim Section
    Replies: 0
    Last Post: 19-05-2009, 07:33 PM
  4. Anjing Peliharaan
    By ARBAIM in forum Jokes, Pranks
    Replies: 0
    Last Post: 16-09-2008, 01:55 PM
  5. Makhluk peliharaan
    By amismile in forum Scary, Frightened, Ghost
    Replies: 3
    Last Post: 24-07-2007, 01:41 AM

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
Premium Ads
TenkoFX Crypto

Paid Ads

FXOpen 125x125

Moneybookers 180x60









Ehoza Ads
Ehoza Ads