TenkoFX ECN Gravity

+ Reply to Thread
Results 1 to 2 of 2
  1. #1
    rama_rama_malu's Avatar
    rama_rama_malu is offline Senior Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    rama_rama_malu has a reputation beyond repute rama_rama_malu has a reputation beyond repute rama_rama_malu has a reputation beyond repute rama_rama_malu has a reputation beyond repute rama_rama_malu has a reputation beyond repute rama_rama_malu has a reputation beyond repute rama_rama_malu has a reputation beyond repute rama_rama_malu has a reputation beyond repute rama_rama_malu has a reputation beyond repute rama_rama_malu has a reputation beyond repute rama_rama_malu has a reputation beyond repute
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    ganu kite
    Age
    32
    Posts
    365
    Points
    117.60
    Thanks
    2
    Thanked 13 Times in 11 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    1878

    Smile IMAN...... Awak CUTI ke?

    Iman : Assalamualaikum, bos

    Diri : Waalaikumussalam wbt.lama tak nampak awak.Awak cuti ker?

    Iman : Taklah, jabatan kami rasa tuan tak memerlukan kami lagi..

    Diri : Laa..kenapa pulak awak cakap camtu? pentadbiran diri saya
    berterabur sekarang bila jabatan kau takde..

    Iman : Takdelah, kami lihat banyak pekerja tambahan tuan ambil.
    VCD,SMS,TV..jadi kami rasa terpinggir

    Diri : Entahlah, waktu cuti sebulan ni saya tak pernah menggaji
    mereka.Tapi mereka terlalu rajin buat kerja, bekerja tanpa gaji,tapi
    banyakgak duit saya habis...entah ar

    Iman : Tu sebab, kami agak rasa tuan memencilkan kami. Al Quran, Zikir,
    mathurat, solat Malam tak boleh bekerja dengan mereka..kami memang
    tak boleh bercampur dengan mereka..

    Diri : Saya tak pernah minta kau bercuti

    Iman : Bagaimana kami ingin bekerja sedangkan tuan sudah punya pekerja
    tambahan? Saya lihat mereka buat tuan gembira..

    Diri : Argh, gembira apanya.. Berterabur kerja kat pejabat tu!!
    Tolonglah,bekerjalah dengan saya kembali

    Iman ; Kami sememangnya sudah berkhidmat dengan tuan dari tuan di
    dalam rahim ibu tuan lagi. Tapi, tuan kadang-kadang mengabaikan kami.
    Tuan sediakan makanan untuk bos pekerja tambahan, En Dosa, tapi kami,
    tuan tak sediakan makanan. Kebajikan kami tak terjaga...

    Diri : Maafkan saya. kembalilah bekerja dengan saya. Saya janji
    kebajikan kamu semua saya jaga,En Iman.

    Iman : Tuan boleh berjanji, tapi CEO kita akan memantau tuan, Dialah Allah.Tuan
    takkan tak takut menabur janji tapi melupakannya?

    Diri : Janganlah menyalahkan saya.

    Iman : Tuan perlu sedar, kami hanya bekerja di dalam syarikat yang bersih, dan
    amanah..Bukanlah saya nak memandang rendah pada jabatan baru
    Encik Dosa, tp kami tidak suka cara mereka bekerja. mereka meminggirkan
    kami


    Diri : Dah awak tak melawan?

    Iman : Tuan, bagaimana kami ingin menang? Kami terlalu lemah, sedikit
    pula tu, kebajikan kami langsung tuan tak jaga..Sedangkan kami tidak
    pernah meminta gaji dari tuan.Cuma kami minta disediakan ruang yang
    bersih dan amanah untuk kami bekerja. salahkah kami meminta yg sedikit?

    Diri : Mereka kadang-kadang lebih menggembirakan saya

    Iman : Kalau begitu maafkan kami. Tak dapat rasanya kami bekerja untuk
    tuan lagi.Tuan perlu memberi kebajikan kepada mereka.Siapalah kami..

    Diri : Ehh, jangan..Bekerjalah dengan saya

    Iman : Buanglah pekerja itu..Mereka meminta-minta dari tuan.Tuan perlu
    berhabis jutaan ringgit untuk mereka. Sedangkan kami, percuma khidmat
    kami

    Diri : Aduh, mereka pekerja yang menggembirakan saya.Memang kamu percuma,
    tapi kamu kadang-kadang bising, ini tak boleh, itu tak boleh..saya rimas

    Iman : (senyum sinis)..Maafkan kami tuan..kami minta diri dulu..tak perlulah kami
    berkhidmat dengan tuan kalau begitu..Kalau tuan perlukan kami, kami
    sentiasa di sisi..Tuan jangan risau, kami maafkan tuan..

    Diri : Jangan pergi..saya sanggup pecat En Dosa..dan ahli jawatankuasanya, vcd,
    majalah yang melalaikan, dan sbagainya

    Iman : Tuan betul-betul sanggup?

    Diri : Ya, saya kelam kabut sekarang..Tak tenang,management berterabur..

    Iman : Alhamdulillah..kami free of charge..Tuan takkan rugi, sebaliknya tuan
    beruntung besar..Silap hari bulan, CEO, Allah kita akan naikkan
    tuan ke pangkat yang lebih tinggi

    Diri : Terima kasih..=) Panggillah AJK kamu bekerja semula. En Iman, saya akan
    jaga kebajikan kamu, panggillah En mathurat, En Zikir, En Solat,dan semua
    ahli jabatan akamu ya?

    Iman : Alhamdulillah.Moga keuntungan tuan bergada-ganda tahun ini dan
    seterusnya

    Diri : Terima kasih pegawai kewanganku ..
    Give thanks to ALLAH...
    For the moon and the stars..
    Praise HIM all day full..
    What is and what was..
    Take hold of your IMAN..
    Don't give it to syaitan..
    Oh U who believe..
    Please give thank to ALLAH..


  2. FXOpen 468x60ms

  3. #2
    alfatih's Avatar
    alfatih is offline Ehoza's Freak
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute alfatih has a reputation beyond repute
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    ampang
    Age
    36
    Posts
    3,659
    Points
    1,231.90
    Thanks
    1
    Thanked 33 Times in 14 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    2267
    kes kes kes...boleh jadi giler orang nih cakap sorang soang...


  4. The Best Spread 468x60ms

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

     

Similar Threads

  1. Cuti-Cuti Malaysia
    By TurfnPower in forum Outdoor
    Replies: 34
    Last Post: 03-12-2011, 05:16 PM
  2. adakah ini kawan awak
    By headpux in forum Jokes, Pranks
    Replies: 4
    Last Post: 26-11-2009, 05:11 PM
  3. Awak setuju tak ?
    By headpux in forum Religious Talk / Muslim Section
    Replies: 2
    Last Post: 02-04-2009, 07:30 PM
  4. Awak... saya CINTA awak!
    By mandy in forum Love is Cinta
    Replies: 22
    Last Post: 31-03-2008, 02:13 AM
  5. Kenapa...awak pandang kita....
    By valentine in forum Love is Cinta
    Replies: 6
    Last Post: 25-08-2007, 02:58 PM

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
Premium Ads
TenkoFX Crypto

Paid Ads

FXOpen 125x125

Moneybookers 180x60









Ehoza Ads
Ehoza Ads