TenkoFX ECN Gravity

+ Reply to Thread
Results 1 to 7 of 7
  1. #1
    sharksuke's Avatar
    sharksuke is offline Full Time Supporter

    is back to be Ehozarian
     
    I am:
    Awesome
     
    sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    kuantan
    Age
    31
    Posts
    2,543
    Points
    2,099.04
    Thanks
    55
    Thanked 121 Times in 86 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    27625

    Talking Mari Belajar memasak

    Resepi kita hari nie ialah
    AYAM GORENG BEREMPAH TAK KUNJUNG TIBA

    Bahan-bahan nya ialah:
    -sudah tentu ayam
    -minyak masak,kalau boleh cap jalen(ada ker?)
    -kicap jalen(hah yg nie mmg ada)
    -sos jalen
    -rempah ratus yg malas nak sebut sbb beratus-ratus
    -lagi korang tanya lah kat mak anda..

    Ok cara-caranya plak;

    1,Pastikan ayam yg digunakan sudah disembelih dan kalau boleh ayam kampung yg dahpun akil baligh.Untuk sembelih anda boleh panggil tok imam masjid kampung anda.Kalau tok imam sibuk ajk masjid pun boleh juga dan bukannya Ah Chong yg buka kedai repair basikal belakang rumah anda.


    2.Tuang minyak masak ke dalam kuali.Tunggu sehingga minyak betul2 panas.Anda boleh lah melakukan aktiviti lain sementara menunggu minyak panas.Ambil masa ini untuk melakukan senaman ringan.Selepas melakukan senaman ringan, cuba berlari-lari anak disekeliling rumah. Bila sudah bosan cuba pula berjoging sepanjang taman di rumah anda. Pastikan anda melakukan senaman ringan yg betul untuk mengelakkan org di taman usung anda balik rumah sebab kaki anda krem.


    3.Cara untuk memastikan minyak sudah cukup panas, caranya mudah saja.Ambil jari anda,kalau malu anda boleh minta bantuan adik anda.Letakkan jari anda di tepi kuali dan bila secara spontan anda menjerit…adoi!! ,maka minyak sudah betul-betul panas.


    4.Pecah sebiji telur ayam dan masukkan ke dalam kuali tadi.Anda tidak perlu menggunakan hammer ataupun apit-g untuk memecahkan telur tersebut,memadailah dengan menggunakan sudu ataupun pecahkan di tepi kuali dalam skala 90 darjah.


    5.Bila telur tersebut sudah panas angkat telur tersebut dan letakkan di pinggan. Hiaskannya dengan menabur bawang goreng ataupun timun untuk menambahkan lagi kesedapan makanan.Jangan tabur macam nak tepung tawar mempelai bersanding pulak.Macam orang kahwin nanti jadinya.


    6.Ayam tadi ambil dan masukkan ke dalam peti sejuk.Anda boleh gunakan pada hari yang lain.Inilah yang dikatakan family planning.


    7.Panggil sanak saudara ataupun rakan taulan ke rumah anda untuk merasai hasil masakan anda.Menu ini sesuai untuk hidangan 2 orang dan boleh ditambah dengan masak lagi beberapa telur ayam.


    Akhir kata selamat mencuba dan pasti anda tak akan boleh lupakan masakan ini sampai bil-bila.Tapi saya tak janji tau..kekekeke

    MENU INI DI TAJA OLEH MINYAK MASAK CAP ROKIAH DAN SUAMINYA.
    “SUNGGUH MURNI MACAM CIKGU SRI MURNI”


  2. stp 468x60-en

  3. #2
    dikchik's Avatar
    dikchik is offline Senior Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    dikchik has a reputation beyond repute dikchik has a reputation beyond repute dikchik has a reputation beyond repute dikchik has a reputation beyond repute dikchik has a reputation beyond repute dikchik has a reputation beyond repute dikchik has a reputation beyond repute dikchik has a reputation beyond repute dikchik has a reputation beyond repute dikchik has a reputation beyond repute dikchik has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Selangor
    Posts
    417
    Points
    152.10
    Thanks
    0
    Thanked 4 Times in 4 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    1765
    pandainya sharksuke memasak, ada resepi masak ayam gulai bersama kambing tak?



  4. #3
    sharksuke's Avatar
    sharksuke is offline Full Time Supporter

    is back to be Ehozarian
     
    I am:
    Awesome
     
    sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    kuantan
    Age
    31
    Posts
    2,543
    Points
    2,099.04
    Thanks
    55
    Thanked 121 Times in 86 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    27625
    hahaha..
    baru ko tau aku pandai masak..
    bkn stakat kambing..
    alien pn aku bleh masak



  5. #4
    joney's Avatar
    joney is offline Pengetua Ehoza

    is .............. dead!
     
    I am:
    Tired
     
    joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Pass Away
    Posts
    8,902
    Points
    3,593.64
    Thanks
    193
    Thanked 96 Times in 63 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    182691
    menu pun ade orang taja jugak ekk?



  6. #5
    4dy's Avatar
    4dy is offline True Ehoza's Supporter
    is menyesuaikan diri di tempat baru
     
    I am:
    Awesome
     
    4dy has a reputation beyond repute 4dy has a reputation beyond repute 4dy has a reputation beyond repute 4dy has a reputation beyond repute 4dy has a reputation beyond repute 4dy has a reputation beyond repute 4dy has a reputation beyond repute 4dy has a reputation beyond repute 4dy has a reputation beyond repute 4dy has a reputation beyond repute 4dy has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    P101
    Age
    33
    Posts
    9,718
    Points
    3,378.18
    Thanks
    211
    Thanked 178 Times in 150 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    4873
    bile ktorg bleh rase masakan sharksuke hehe..



  7. #6
    abu is offline Full Time Supporter
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Al-Ardh
    Posts
    1,463
    Points
    488.10
    Thanks
    0
    Thanked 2 Times in 2 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    838
    sharsuke..
    boleh lah ganti chef ismail atau chef wan atau pun jaafar onn lepas ni...
    Tahniah dari kami...



  8. #7
    sharksuke's Avatar
    sharksuke is offline Full Time Supporter

    is back to be Ehozarian
     
    I am:
    Awesome
     
    sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    kuantan
    Age
    31
    Posts
    2,543
    Points
    2,099.04
    Thanks
    55
    Thanked 121 Times in 86 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    27625
    huhuuhu..
    sedihnyer..
    ramai btuil support aku..
    thanx guy..
    satu hari nanati akan wujug chef baru..
    kalah iron chef.


  9. pamm 468x60-en

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

     

Similar Threads

  1. Mari Belajar Meditasi....
    By nikridzuan in forum Info & Pengetahuan Am
    Replies: 0
    Last Post: 20-01-2010, 12:47 AM
  2. mari belajar matematik
    By XVIEW in forum Jokes, Pranks
    Replies: 8
    Last Post: 02-11-2009, 11:39 AM
  3. mari belajar ABC
    By race in forum Adult Conversation
    Replies: 12
    Last Post: 22-04-2008, 11:40 PM
  4. Mari Belajar Tentang......
    By hpmfl2002 in forum Info & Pengetahuan Am
    Replies: 0
    Last Post: 02-04-2008, 04:18 PM

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
Premium Ads
stp 160x600-en

Paid Ads

Moneybookers 180x60

FXOpen 125x125









Ehoza Ads
Ehoza Ads