TenkoFX Crypto

+ Reply to Thread
Results 1 to 2 of 2
  1. #1
    amismile's Avatar
    amismile is offline Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    amismile is a jewel in the rough amismile is a jewel in the rough amismile is a jewel in the rough amismile is a jewel in the rough
    Join Date
    Jul 2007
    Age
    37
    Posts
    61
    Points
    18.60
    Thanks
    0
    Thanked 2 Times in 2 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    578

    cerita rakyat dulu kala

    Kisah berlaku di sebuah kampung. Seorang suami bekerja sebagai
    Kelasi
    kapal
    telah pulang ke rumah setelah tiga bulan berada di atas kapal.
    Dalam
    perjalanan pulang dia telah berkira-kira untuk melepaskan rindu
    bersama-sama isterinya.

    Setibanya di rumah, dia terus meluru ke arah isterinya sambil
    Berkata
    "
    Yang.....abang nak lah !!". Isterinya pun menjawab : " malam
    sikitlah
    bang...kan anak ada tu" Sambil menunjuk anak mereka yang berusia 12

    tahun
    itu. Si suami tak puas hati...mana tak, dah tiga bulan tahan,
    balik2 tak
    dapat! bengang beb.

    Last2, si suami mencari idea untuk menyuruh anak nya keluar dari
    rumah...sejam pun jadilah. Last2, dia pun mendapat idea, di
    panggilnya
    si
    Amin, anaknya.

    " Min...abah dah lama tak makan udang, engkau boleh belikan udang
    galah
    kat kedai tak? Tapi, aku nak seekor udang betina dan seekor dang
    jantan"

    Si amin mengerut dahi " Macam mana saya nak kenal udang jantan
    Dengan
    betina ayah ?"

    "Alah....kau pandai2 lah carik!"

    Begitulah muslihat si ayah. Fikirnya dengan cara beginibolehlah dia
    melengah-lengahkan masa anak nya...so bolehlah dia melayan
    isterinya.

    Si anak yang dari tadi kebingungan telah keluar dari rumah dan
    duduk
    seketika di bawah rumah. Sambil2 berfikir macam nak bezakan udang
    jantan
    dengan betina, tiba2 dia terdengar satu bunyi yang amat asing dari
    atas
    rumah dan terdengarlah dia perbualan antara si ayah dengan si ibu.

    Sambil kedengaran bunyi2 yang asing itu, tetiba terdengarlah dia
    Ibunya
    berkata2 kepada si ayah....

    " Hai bang...panjang tangan nampak" Kata si ibu, apabila dilihatnya

    tangan
    suaminya merayap begitu rakus sekali.

    " Mestilah....tengah stim !!" Jawab suaminya....anaknya
    terkedu!!!!
    Selepas beberapa seketika amin terdengar lagi perbualan

    " Hai yang....terjegil mata nampak" Kata si suami apabila
    melihatkan
    gelagat isterinya menjegilkan mata kerana menahan keseronokan
    semasa si
    suami sedang mendayung.

    " Mestilah tengah stim !!" Jawab pula si isteri....anaknya makin
    kebingungan.

    Selepas tu, si amin terdengar satu bunyi yang begitu kuat dari
    bilik
    ayahnya...dan tetiba suasana sunyi.

    Selang beberapa ketika dia terdengar ibunya berkata " Bang jangan
    Rendam
    lama2 sangat!"

    Suaminya menjawab: "Alah...rendam lama2 pun bukannya reput"

    Si anak tersenyum...dia bangun dan terus kekedai membeli pesanan
    bapanya.

    Apabila pulang ke rumah, bapanya sudah menanti kepulangan anaknya,
    Maka
    terjadilah satu perbualan antara anak dan ayah.

    " Kau dah beli udang ?"

    "Dah sambil menunjukkan dua ekor udang kepada ayah nya?"

    " Mana satu udang jantan?" Tanya ayahnya.

    " Yang ni....sebab tangan dia panjang!"...jawab anaknya dengan
    confident.
    Bapanya mengerut dahi.

    " Mana satu udang betina?" Tanya ayahnya lagi "Yang ni...sebab mata
    dia
    terjegil" jawab anaknya.

    " Kurang ajar...kau mengendap ye..." Kata si ayah sambil menampar
    anaknya.maka tersungkurlah si anak....bertaburlah udang yang
    ibelinya

    Dengan marah bapanya berkata " Kutip udang dalam longkang
    tu...karang
    terendam pulak !"

    Anak nya menjawab " TERENDAM PUN BUKAN NYA REPUT!!!!!"
    siapalah aku di sisi MU


  2. stp 468x60-en

  3. #2
    xareen's Avatar
    xareen is offline Addicted Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    xareen will become famous soon enough xareen will become famous soon enough
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    klia
    Posts
    925
    Points
    309.90
    Thanks
    0
    Thanked 16 Times in 13 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    598
    keh3...sian anak die kena tampor free jerk...
    "ketenangan ada di hati, x merasa kerna kau x mencari..."


  4. bitcoin 468x60-en

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

     

Similar Threads

  1. Replies: 0
    Last Post: 23-01-2010, 01:55 AM
  2. Buku Darjah satu dulu-dulu
    By adriana in forum Info & Sejarah
    Replies: 20
    Last Post: 01-01-2010, 01:35 PM
  3. POSKAD ZAMAN DULU KALA
    By Omey in forum Adult Conversation
    Replies: 0
    Last Post: 24-02-2009, 10:05 PM
  4. Kisah Mula Dulu Kala...
    By alex88 in forum Diari dan Anda
    Replies: 1
    Last Post: 10-10-2008, 10:53 PM
  5. Ayam dulu atau telur dulu?
    By tsunamizu in forum Info & Pengetahuan Am
    Replies: 43
    Last Post: 10-02-2008, 04:17 PM

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
Premium Ads
TenkoFX Crypto

Paid Ads

FXOpen 125x125

Moneybookers 180x60









Ehoza Ads
Ehoza Ads