stp 728x90-en

+ Reply to Thread
Results 1 to 9 of 9
  1. #1
    kitaro's Avatar
    kitaro is offline Official Photographer


    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Ulu Klang,
    Posts
    2,267
    Points
    1,237.72
    Thanks
    36
    Thanked 147 Times in 75 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    19822

    Inikah yg dikatakan Islam Hadhari?????

    Umat Islam jangan cepat melatah hanya kerana sebuah filem

    PUTRAJAYA 15 Julai – Umat Islam di negara ini perlu lebih bijak menangani isu yang berkaitan dengan agama dan jangan cepat melatah apabila berhadapan dengan sesuatu yang dianggap mencabar akidah serta kepercayaan termasuk oleh sebuah filem, kata Menteri Penerangan Datuk Seri Zainuddin Maidin.
    Beliau berkata, apa yang lebih utama ialah peranan yang harus dimainkan oleh ibu bapa dalam mengukuhkan akidah anak masing-masing yang akan menjadi benteng yang kukuh bagi melindungi generasi muda Islam daripada dipengaruhi oleh elemen tertentu yang cuba menggugat keimanan mereka.
    Zainuddin berkata demikian kepada Bernama ketika diminta mengulas desakan pelbagai pihak agar kerajaan mengharamkan penayangan filem Evan Almighty kerana didakwa mengandungi babak menghina dan menyentuh sensitiviti umat Islam dengan mempersendakan Tuhan dan Nabi Noh.
    “Umat Islam tidak sepatutnya menjadi lemah dengan melatah hanya apabila disajikan filem sebegini,” katanya di sini hari ini.
    Zainuddin berkata, jika ibu bapa takut kepercayaan anak mereka tergugat, adalah menjadi tugas mereka untuk melarang anak-anak daripada menonton filem berkenaan.
    Beliau berkata, tindakan mengharamkan filem itu tidak akan menyelesaikan sebarang masalah kerana rakyat Malaysia berada dalam persekitaran bangsa dan agama yang berbeza.
    “Kita hidup dalam negara yang mempunyai pelbagai kaum dan agama, jadi kita perlu lebih bijak dalam menghadapi isu berkaitan keagamaan ini,” katanya.
    Katanya lagi, kalaupun filem itu diharamkam tayangannya di pawagam, orang ramai masih boleh mendapatkannya menerusi Internet.
    Menurutnya, rakyat juga mudah membuat pilihan kerana terdapat banyak pilihan filem yang ditayangkan di pawagam dan bukannya hanya ada satu filem itu sahaja.
    Filem Evan Almighty itu memaparkan pelakon Morgan Freeman sebagai God (Tuhan) telah mengarahkan pelakon Steve Carell (yang melakonkan watak Evan Baxter) untuk membina sebuah bahtera bagi menghindar banjir besar yang akan melanda New York.
    Filem itu yang sudah mendapat kelulusan pihak Lembaga Penapis Filem Malaysia dijadualkan ditayangkan di pawagam negara ini pada 23 Ogos depan.


  2. FXOpen 468x60ms

  3. #2
    ikamon is offline Junior Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    ikamon is a jewel in the rough ikamon is a jewel in the rough ikamon is a jewel in the rough
    Join Date
    May 2007
    Age
    42
    Posts
    13
    Points
    6.60
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    0
    ooo hina tuhan ngan nabi tak aper ek. Kalu hina perdana menteri Malaysia macam lam filem 'Zoolander' yang diharamkan tayangannya di Malaysia, tak boleh la pulak yer? Beso nor pangkat PM tu ek dari tuhan ngan nabi...



  4. #3
    antagenaiz's Avatar
    antagenaiz is offline King Of VNS
    This user has no status.
     
    I am:
    Cool
     
    antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute antagenaiz has a reputation beyond repute
    Join Date
    May 2007
    Location
    Serdang
    Age
    33
    Posts
    15,156
    Points
    5,322.09
    Thanks
    482
    Thanked 523 Times in 282 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    28476
    Quote Originally Posted by ikamon View Post
    ooo hina tuhan ngan nabi tak aper ek. Kalu hina perdana menteri Malaysia macam lam filem 'Zoolander' yang diharamkan tayangannya di Malaysia, tak boleh la pulak yer? Beso nor pangkat PM tu ek dari tuhan ngan nabi...

    tu r realiti umat Islam zaman skang.



  5. #4
    taikokecik's Avatar
    taikokecik is offline Regular Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    taikokecik is on a distinguished road
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    Di Alam Ya
    Posts
    159
    Points
    52.80
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    549
    huh...bila org buat salah...
    tahu pulak tegur...
    bila sendiri buat salah...
    buat2 xtahu...
    besar sangat ke pm tu dari tuhan?
    mungkin nanti die mati...
    PM tu la nak tolong die jawab...

    p/s : KALAU NAK TAHU..ITULAH BODEK NAMANYA...



  6. #5
    muyyaQ's Avatar
    muyyaQ is offline Hyper Active Member

    is stay low profile
     
    I am:
    Cool
     
    muyyaQ has a reputation beyond repute muyyaQ has a reputation beyond repute muyyaQ has a reputation beyond repute muyyaQ has a reputation beyond repute muyyaQ has a reputation beyond repute muyyaQ has a reputation beyond repute muyyaQ has a reputation beyond repute muyyaQ has a reputation beyond repute muyyaQ has a reputation beyond repute muyyaQ has a reputation beyond repute muyyaQ has a reputation beyond repute
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    seksyen 7
    Posts
    2,851
    Points
    1,259.73
    Thanks
    356
    Thanked 157 Times in 85 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    21238
    depa ni campur2 lak politik ngan Islam..
    asal x banned je Filem evan almighty tu dari malaysia?
    padahal yg tgk sape?
    sape yg nak tgk?
    nak suruh org Islam tgk?
    kasi sejuta pon aku xmo



  7. #6
    XVIEW's Avatar
    XVIEW is offline Super Ehozarian
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    XVIEW has a reputation beyond repute XVIEW has a reputation beyond repute XVIEW has a reputation beyond repute XVIEW has a reputation beyond repute XVIEW has a reputation beyond repute XVIEW has a reputation beyond repute XVIEW has a reputation beyond repute XVIEW has a reputation beyond repute XVIEW has a reputation beyond repute XVIEW has a reputation beyond repute XVIEW has a reputation beyond repute
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    IstanaKu
    Posts
    4,156
    Points
    1,357.20
    Thanks
    2
    Thanked 52 Times in 33 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    8380

    Angry

    Quote Originally Posted by antagenaiz View Post
    tu r realiti umat Islam zaman skang.

    apa mau bikin...kasi jatuh itu pemimpinlah. Pilihanraya dah dekat, ini lah masanya kita tunjuk kat depa sapa lagi kuat...depa ke kita?



  8. #7
    XVIEW's Avatar
    XVIEW is offline Super Ehozarian
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    XVIEW has a reputation beyond repute XVIEW has a reputation beyond repute XVIEW has a reputation beyond repute XVIEW has a reputation beyond repute XVIEW has a reputation beyond repute XVIEW has a reputation beyond repute XVIEW has a reputation beyond repute XVIEW has a reputation beyond repute XVIEW has a reputation beyond repute XVIEW has a reputation beyond repute XVIEW has a reputation beyond repute
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    IstanaKu
    Posts
    4,156
    Points
    1,357.20
    Thanks
    2
    Thanked 52 Times in 33 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    8380

    Thumbs down

    Quote Originally Posted by ikamon View Post
    ooo hina tuhan ngan nabi tak aper ek. Kalu hina perdana menteri Malaysia macam lam filem 'Zoolander' yang diharamkan tayangannya di Malaysia, tak boleh la pulak yer? Beso nor pangkat PM tu ek dari tuhan ngan nabi...

    pasal tulah depa ingat depa beso sangat, bagus sangat piraaa mabuk



  9. #8
    tanpanama's Avatar
    tanpanama is offline Regular Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    tanpanama has a reputation beyond repute tanpanama has a reputation beyond repute tanpanama has a reputation beyond repute tanpanama has a reputation beyond repute tanpanama has a reputation beyond repute tanpanama has a reputation beyond repute tanpanama has a reputation beyond repute tanpanama has a reputation beyond repute tanpanama has a reputation beyond repute tanpanama has a reputation beyond repute tanpanama has a reputation beyond repute
    Join Date
    May 2007
    Posts
    180
    Points
    67.80
    Thanks
    0
    Thanked 13 Times in 5 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    756
    hehehe ISLAM HARI²..
    Cemerlang gemilang terbilang..Akhirnya malang..ahaks!
    'yOu tALk tHe tALk bUt CaN yOu wALk ThE WaLK? '



  10. #9
    Penggawa's Avatar
    Penggawa is offline Super Senior Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    Penggawa is on a distinguished road
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    KL - Kajan
    Posts
    690
    Points
    229.20
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    559
    Islam ngan politik memangla campur...
    Rasulullah dulu politician agung, perwira agung dan etc... yang great..
    Anyway, kita sekarang kena tepuk dada.. pangkah borang.. Heheheheh...


  11. pamm 468x60-en

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

     

Similar Threads

  1. Inikah yang dikatakan SEKSI?
    By awah137 in forum Jokes, Pranks
    Replies: 20
    Last Post: 07-06-2010, 01:22 AM
  2. Mufti sokong kaji semula Islam Hadhari
    By adriana in forum Politic Discussion
    Replies: 3
    Last Post: 14-04-2009, 01:55 PM
  3. Negara islam Hadhari....Pak Lah
    By shiverXT in forum Jokes, Pranks
    Replies: 17
    Last Post: 29-05-2008, 06:11 PM
  4. Mufti Perlis: Hentikan Islam Hadhari!
    By monogha in forum Isu Semasa 2008
    Replies: 7
    Last Post: 17-04-2008, 11:18 AM
  5. Islam Hadhari : Apa Pendapat Korang?
    By monogha in forum Politic Discussion
    Replies: 39
    Last Post: 31-12-2007, 11:43 PM

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
Premium Ads
The Best Spread 160x600ms

Paid Ads

FXOpen 125x125

Moneybookers 180x60









Ehoza Ads
Ehoza Ads