stp 728x90-en

+ Reply to Thread
Page 1 of 3 1 2 3 LastLast
Results 1 to 10 of 24
  1. #1
    azwanbiz's Avatar
    azwanbiz is offline Senior Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    azwanbiz has a brilliant future azwanbiz has a brilliant future azwanbiz has a brilliant future azwanbiz has a brilliant future azwanbiz has a brilliant future azwanbiz has a brilliant future azwanbiz has a brilliant future azwanbiz has a brilliant future azwanbiz has a brilliant future azwanbiz has a brilliant future azwanbiz has a brilliant future
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    bukit jalil
    Age
    38
    Posts
    461
    Points
    156.81
    Thanks
    1
    Thanked 4 Times in 4 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    739

    Thumbs up ini cerita benar....Astaghfirullah hal azim!!

    Dapat dari email...jom share...katanya cerita benar

    >> 2 dosa besar, padan lah malaikat maut menunggu tak sabar2.....
    >>
    >> semalam sewaktu saya dalam perjalanan pulang, dalam kereta, saya
    >> dengar satu cerita yang sungguh dahsyat. cerita ini diceritakan oleh
    >> seorang ahli bomba dari utara semenanjung. ini cerita benar
    >> sekali.....
    >>
    >> satu hari beliau dan rakan-rakan telah menerima satu panggilan palsu
    >> berkenaan satu kemalangan yang telah berlaku di lebuhraya utara selatan.
    >> oleh kerana untuk mengesahkannya maka beliau dan rakan2 telah
    >> ketempat
    > yang
    >> dikatakan oleh pemanggil.
    >> tiada apa yang terjadi disana.
    >>
    >> dalam perjalanan pulang, waktu itu pukul satu pagi, hujan turun
    >> renyai-renyai. di satu persimpangan susur keluar lebuhraya, mereka
    >> ternampak sebuah mpv mewah yang terbalik dan remuk sekali kerana
    >> melanggar divider yang tajam.
    >>
    >> mereka segera turun dan melihat kemalangan itu dengan niat ingin
    >> menolong kiranya ada yang terselamat. tapi apa yang mereka saksikan
    >> sungguh dahsyat dan menyayat hati.
    >> sesuatu yang tidak tergambarkan dahsyatnya. mereka jadi terkedu,
    >> tergamam, tiada sepatah perkataan pun yang dapat menggambarkan betapa
    >> dahsyatnya kejadian itu, semoga Allah melindungi kita semua dari
    >> kejadian yang seumpama ini.
    >>
    >> pemandu mpv mewah itu telahpun mati terkulai dikerusi pemandu kerana
    >> kecederaan parah dikepala. mpv tersebut begitu remuk sehingga
    >> bumbungnya menhimpit kesemua pemandu dan penumpang di dalamnya.
    >>
    >> di bahagian belakang mpv mewah tersebut terdapat tiga susuk tubuh
    >> manusia.
    >> seorang wanita dalam empat puluhan dan dua lelaki dalam duapuluhan.
    >> tidak terdapat seurat benang pun pada tubuh mereka. bogel-sebogelnya.
    >> wanita dan salah seorang lelaki itu dalam keadaan berpelukan kepala
    >> mereka pecah, darah menyembur di merata tempat, tulang rusuk mereka
    >> hancur dan tikam menikam antara satu sama lain. dahsyat sekali.
    >> tulang punggung wanita itu pula hancur.
    >>
    >> lebih dahsyat lagi dengan jelasnya mereka lihat zakar lelaki itu
    >> masih didalam kemaluan wanita itu. langsung mereka tidak dapat dipisahkan.
    > lelaki
    >> yang seorang lagi sedang dalam nazak dengan kecederaan parah di kepala.
    > dan
    >> sayup-sayup kedengan suaranya memanggil.. mummy....mummy....mummy......
    >> tangan pemuda yang melekat pada perempuan itu masih memegang zakar
    >> lelaki yang nazak itu.
    >>
    >> ahli bomba itu terjelepuk. tidak pernah dalam hidupnya terbayang akan
    > boleh
    >> terjumpa keadaan seperti ini. dengan semangat dari kawan-kawan,
    >> beliau segera bangun dan mengambil gergaji besi untuk memotong
    >> kenderaan yang remuk itu. mereka mesti melakukanya secepat mungkin,
    >> sebelum kejadian yang memalukan itu dilihat oleh orang ramai.
    >>
    >> dalam kegelapan malam itu mereka mertungkus lumus membuat apa yang patut.
    >> dalam kesibukan bekerja tiba tiba bulu roma ahli bomba itu meremang
    >> naik, badan nya menjadi seram sejuk dan dada berdebar kencang. sambil
    >> bekerja, dengan jelas dari sudut mata beliau kelibat satu makhluk
    >> hitam yang
    > sungguh
    >> besar memegang pedang, dengan muka yang sungguh bengis dan berang,
    > nafasnya
    >> mendengus radang, mundar mandir dan mengelilingi kawasan kemalangan
    >> dengan gaya orang yang tersangat marah. dalam hati ahli bomba itu
    >> berkata ' Ya Allah, besarnya kekuasaan mu, mungkin inilah dia
    >> malaikal maut yang dikatakan itu"
    >>
    >> mereka mengeluarkan mayat-mayat tersebut satu persatu kecuali mayat
    >> wanita dan lelaki yang tidak dapat dipisahkan itu. pada leher wanita
    >> tersebut terkalung tasbih yang memanchar apabila terkena cahaya. ahli
    >> bomba itu melihat dengan jelas terdapat ukiran salib pada setiap
    >> butiran tasbih tersebut akibat pancaran cahaya bulan. Astaghfirullah
    >> hal azim!!, masyaAllah!! apakah yang telah terjadi???
    >>
    >> Selepas memeriksa dukumen pengenalan diri mayat2 tersebut, jelaslah
    >> bahawa wanita itu adalah ibu kepada kedua lelaki tersebut. agama yang
    >> tertera dalamnya ialah islam dan nama-nama mereka didahului dengan
    >> mohd dan nur .........
    >>
    >> beginilah akibatnya orang yang telah melampaui batas melepasi garisan
    >> yang telah di tetapkan oleh Allah. balasan Allah terlalu pantas
    >> sehingga kita tidak sedar ianya datang. Begitu juga orang yang
    >> menyebarkan dosa dan maksiat insan lain.
    >>
    >> apa yang akan terjadi jika orang lain terpengaruh dengan apa yang
    >> dilihat?
    >> mereka akan melakukan kemungkaran hasil pengaruh kita. selagi mereka
    >> melakukanya selagi itu kita mendapat bahagian dari kemungkarannya itu.
    >> apakah akan terjadi jika mereka melahirkan anak luar nikah? itulah
    >> tanggungan kita hinggalah keakhir hayat mereka dan cucu cicit mereka.
    >>
    >> akan datang apabila kita telah berumur, janganlah kita tanya mengapa
    >> musibah terjadi kepada kita, mengapa anaku cacat? mengapa aku, anaku
    > cucuku
    >> kena kanser? mengapa berlaku kemalangan yang dahsyat hingga
    >> mencacatkan aku, anaku dan ahli keluarga ku?
    >> mengapa aku di tipu?, mengapa aku, anaku, ahli keluargaku dirompak,
    >> dirogol, dicederakan, mengapa ahli keluargaku melakukan jenayah,
    >> dipenjara dan dihukum?
    >>
    >> sesungguhnya Allah itu maha adil. Dia akan membalas setiap apa yang
    >> kita lakukan secara sedar atau tidak. Bertaubat dan kembalilah
    >> kejalan yang diredai. Membuat dosa adalah fitrah manusia.Allah akan
    >> mengampunkan dosa kita kepadaNya walaupun sebesar mana sekalipun.
    >> Tetapi berbangga dengan dosa yang kita lakukan dan mempengaruhi
    >> manusia lain untuk sama membuat dosa adalah seburuk-buruk dosa dan
    >> hutang dosa ini bertambah selagi
    > manusia
    >> yang kita pengaruhi itu membuatnya akibat kita.
    >>
    >> renungkanlah........ dan selamat beramal........


  2. stp 468x60-en

  3. #2
    kitaro's Avatar
    kitaro is offline Official Photographer


    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Ulu Klang,
    Posts
    2,267
    Points
    1,237.72
    Thanks
    36
    Thanked 147 Times in 75 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    19828



  4. #3
    abu is offline Full Time Supporter
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Al-Ardh
    Posts
    1,463
    Points
    488.10
    Thanks
    0
    Thanked 2 Times in 2 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    843
    ni berjimak berjemaah satu famili la ni..
    patut pun kena pancung kat situ jugak..



  5. #4
    monogha's Avatar
    monogha is offline Full Time Supporter
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    monogha has a spectacular aura about monogha has a spectacular aura about monogha has a spectacular aura about
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    khatulisti
    Posts
    588
    Points
    186.60
    Thanks
    2
    Thanked 9 Times in 7 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    606
    mcm mana la leh jd mcm ni...anak dgn mak pun leh ada nafsu...apa jalan penyelesaiannya?..?...?
    berfikir secara nyata,bertindak secara bijak,terima dengan redha




  6. #5
    <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'>'s Avatar
    <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> is offline
    is single
     
    I am:
    Awesome
     
    <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Batu Pahat
    Age
    42
    Posts
    9,676
    Points
    401,767.98
    Thanks
    654
    Thanked 2,205 Times in 750 Posts
    Credits

    $ 601
    Rep Power
    588965
    memang patut pun Tuhan amik nyawa mereka dalam keadaan yang hina mcm tu. dah ler murtad, wat style incest plk sex 1 family
    https://www.facebook.com/ehozadotcom
    Jom teka gambar dan menang RM150!



  7. #6
    abu is offline Full Time Supporter
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Al-Ardh
    Posts
    1,463
    Points
    488.10
    Thanks
    0
    Thanked 2 Times in 2 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    843
    yg tak tahan tu, malaikat maut bwk pedang setiawan tue...
    memang geram sungguh dia kat manusia 'lahanat' tuh...
    kalau aku pun, aku cincang jer manusia berperangai anjing ni...



  8. #7
    tebu_manis's Avatar
    tebu_manis is offline Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    tebu_manis is on a distinguished road
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    jb-n9-kl
    Age
    34
    Posts
    104
    Points
    47.34
    Thanks
    1
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    565
    subbahanallah.....klu lina joy ade dlm mpv tu skali kan baguih....
    have a simple life....:67:



  9. #8
    dewi pujangga's Avatar
    dewi pujangga is offline Regular Member
    is ermmmmmm
     
    I am:
    Hungry
     
    dewi pujangga is on a distinguished road
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    melaka
    Posts
    251
    Points
    90.37
    Thanks
    1
    Thanked 2 Times in 2 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    561
    nauzubillah....... pengajaran untuk semua.... zaman sekarng allah bayar `cash'..



  10. #9
    mr.buragas's Avatar
    mr.buragas is offline Addicted Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    mr.buragas has a spectacular aura about mr.buragas has a spectacular aura about
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    kinrara pu
    Age
    33
    Posts
    948
    Points
    302.80
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    584
    Quote Originally Posted by abu View Post
    yg tak tahan tu, malaikat maut bwk pedang setiawan tue...
    memang geram sungguh dia kat manusia 'lahanat' tuh...
    kalau aku pun, aku cincang jer manusia berperangai anjing ni...
    kelakar la ko ni abu..marah malaikat maut tu kang..ni lah padah nya mude dah dpt zuriat..mak dgn anak umur x jauh beza sampai bernafsu sesama sendiri..



  11. #10
    mr.buragas's Avatar
    mr.buragas is offline Addicted Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    mr.buragas has a spectacular aura about mr.buragas has a spectacular aura about
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    kinrara pu
    Age
    33
    Posts
    948
    Points
    302.80
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    584
    hello azwanbiz..aku cadangkan ko lpas ni kalau nak posting panjang mcm ni biarla jarak skit paragraph tu..susah skit la aku nak bace..


  12. The Best Spread 468x60ms

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

     

Similar Threads

  1. Replies: 1
    Last Post: 26-09-2011, 07:05 PM
  2. BATU BUNGA SERAI. MITOS ATAU BENAR-BENAR WUJUD?
    By theviper in forum X-Files, Mistery, Amazing
    Replies: 20
    Last Post: 12-06-2010, 10:56 AM
  3. [IMPORTANT] Cerita Benar....Astaghfiru llah hal azim!!
    By headpux in forum Adult Conversation
    Replies: 4
    Last Post: 05-10-2009, 10:07 PM
  4. [IMPORTANT] Daripada cerita benar..jd kan iktibar..
    By anorex1a in forum Isu Semasa 2009
    Replies: 12
    Last Post: 23-03-2009, 08:07 PM
  5. bukan cerita benar.....
    By anorex1a in forum Jokes, Pranks
    Replies: 9
    Last Post: 18-01-2009, 12:00 AM

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
Premium Ads
stp 160x600-en

Paid Ads

FXOpen 125x125

Moneybookers 180x60









Ehoza Ads
Ehoza Ads