stp 728x90-en

+ Reply to Thread
Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 10 of 14
  1. #1
    suntat's Avatar
    suntat is offline DieHardFan Member

    is KaCaU BiLaU
     
    I am:
    Tired
     
    suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Msih Mcari
    Age
    34
    Posts
    1,114
    Points
    381.23
    Thanks
    82
    Thanked 39 Times in 14 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    3942

    Kod **** Pada Makanan - Penting Untuk Umat Islam

    Salah seorang rakan saya bernama Syeikh Sahib bekerja sebagai pegawai di Badan Pengawasan Ubat & Makanan (POM) di Pegal, Perancis. Tugasnya adalah mencatat semua mereka barang, makanan dan ubat-ubatan.

    Produk apa pun yang akan disajikan suatu perusahaan ke pasaran,bahan- bahan produk tersebut harus terlebih dahulu mendapat izin dari Badan pengawas Ubat dan Makanan Perancis dan Syeikh Sahib bekerja diBadan tersebut bahagian QC , oleh sebab itu dia mengetahui pelbagai jenis bahan makanan yang dipasarkan.

    Banyak daripada bahan-bahan tersebut dituliskan dengan istilah ilmiah namun ada juga beberapa yang dituliskan dalam bentuk matematik seperti E-904, E-141. Awalnya, saat Syeikh Sahib menemukan bentuk matematik tersebut, dia ingin tahu dan kemudian menanyakan kod matematik tersebut kepada seorang Perancis yang berwenang dalam bidang itu dan orang tersebut menjawab " KERJAKAN SAJA TUGASMU, DAN JANGAN BANYAK TANYA.

    Jawaban tersebut menimbulkan kecurigaan buat Syeikh Sahib dan dia kemudian mula mencari tahu kod matematik tersebut dalam dokumen yang ada. Ternyata apa yang dia temukan cukup memeranjatkan kaum Muslimin didunia.

    Hampir di seluruh negara barat termasuk Eropah, pilihan utama untuk daging adalah daging ****. Penternakan **** sangat banyak di negara-negara tersebut. Di Perancis sendiri jumlah penternak **** mencapai lebih dari 42.000.

    Jumlah kandungan lemak dalam tubuh **** sangat tinggi dibandingkan dengan haiwan lainnya. Namun orang Eropah dan Amerika berusaha menghindari lemak-lemak tersebut.

    Kemudian yang menjadi pertanyaan sekarang;di manakah lemak-lemak **** tersebut ? Jawapannya adalah: ****-**** tersebut dipotong di tempat perniagaan (secara) kecil-kecilan dalam pengawasan Badan POM dan yang memusingkan badan **** tersebut adalah untuk membuang lemak yang sudah dipisahkan dari daging ****. Dahulu
    kira-kira 60 tahun yang lalu, lemak-lemak tersebut dibakar.

    Kemudian mereka berfikir untuk memanfaatkan lemak-lemak tersebut .Sebagai awal kajian, mereka membuat sabun dengan bahan lemak tersebut dan ternyata
    itu berhasil.

    Lemak-lemak tersebut diproses secara kimiawi, dikemas sedemikian rupa dan dipasarkan Dalam pada itu negara-negara di Eropah memperlakukan aturan yang mengharuskan bahan-bahan dari setiap produk makanan,ubat- ubatan harus dicantumkan pada kemasan.

    Oleh karena itu bahan yang terbuat dari lemak **** dicantumkan dengan nama Pig Fat (lemak ****) pada kemasan produk. Mereka yang sudah tinggal di Eropah selama 40 tahun terakhir ini mengetahui hal tersebut.

    Namun produk dengan bahan lemak **** tersebut dilarang masuk ke negara-negara Islam pada saat itu sehingga menimbulkan defisit perdagangan bagi negara pengeksport.

    Menoleh ke masa lalu, jika anda hubungkan dengan Asia Tenggara, anda mungkin tahu tentang faktor yang menimbulkan perang saudara. Pada saat itu, peluru senapang dibuat di Eropah dan diangkut ke belahan benua melalui jalur laut. Perjalanannya memakan waktu berbulan-bulan hingga mencapai tempat tujuan sehingga bubuk mesiu yang ada di dalamnya mengalami kerosakan karena terkena air laut.

    Kemudian mereka punya ide untuk melapisi peluru tersebut dengan lemak ****. Lapisan lemak tersebut harus digigit dengan gigi terlebih dahulu sebelum digunakan. Saat berita mengenai pelapisan tersebut tersebar dan sampai ke telinga tentera yang kebanyakan Muslim dan beberapa Vegetarian (orang yang tidak makan daging), maka tentera - tentera tersebut menolak berperang sehingga mengakibatkan perang saudara ( civil war ).

    Negara-negara Eropah mengakui fakta tersebut dan kemudian menggantikan penulisan lemak **** dalam kemasan dengan menuliskan lemak haiwan. Semua orang yang tinggal di Eropah sejak tahun 1970 - an mengetahuinya.

    Saat perusahaan produsen ditanya oleh pihak berwenang dari negara Islam mengenai lemak haiwan tersebut, maka jawapannya bahawa lemak tersebut adalah lemak sapi(lembu) & domba, walaupun demikian lemak-lemak tersebut haram bagi Muslim kerana penyembelihan haiwan ternak tersebut tidak mengikuti syariat Islam. Oleh karena itu produk dengan label baru tersebut dilarang masuk ke negara-negara Islam.

    Sebagai akibatnya,pengusaha produk menghadapi masalah kewangan yang sangat serius kerana 75% penghasilan mereka diperoleh dengan menjual produknya ke negara Islam, di mana laba penjualan ke negara Islam bisa mencapai jutaan dolar.

    Akhirnya mereka memutuskan untuk membuat kodifikasi bahasa yang hanya diketahui oleh Badan POM sementara orang awam tidak mengetahuinya. Kod tersebut diawalkan dengan kod E-CODES. E-INGREDIENTS ini terdapat di banyak produk perusahaan multinasional termasuk pasta gigi, sejenis permen karet, coklat, gula-gula, biskut, makanan dalam tin, buah-buahan dalam tin dan beberapa multi vitamin dan masih banyak lagi jenis produk makanan & ubat-ubatan lainnya.

    Semenjak produk - produk tersebut di atas banyak di konsumsi[penggunaan barang-barang (spt hasil pertanian, perusahaan, dll)]. oleh negara-negara Muslim, kita sebagai masyarakat Muslim tidak terkecuali sedang menghadapi masalah penyakit masyarakat yakni hilangnya rasa malu,kekerasan dan seks bebas.

    Oleh itu, saya mohon kepada semua umat Islam untuk memeriksa terlebih dahulu bahan-bahan produk yang akan kita konsumsi dan mencocokkannya dengan daftar kod E-CODES berikut ini. Jika ditemukan kod-kod berikut ini dalam kemasan produk yang akan kita beli, maka hendaknya dapat dihindari karena produk dengan kod-kod tersebut dibawah ini mengandung lemak ****.

    E100, E110, E120, E 140, E141, E153, E210, E213, E214, E216, E234,
    E252,E270, E280, E325,E326, E327, E334, E335, E336, E337, E422, E430, E431, E432, E433,E434, E435, E436, E440,E470, E471, E472, E473, E474,

    E475,E476, E477, E478, E481, E482, E483,E491, E492, E493,
    E494, E495, E542,E570, E572, E631, E635, E904.


    Adalah tanggung jawab kita semua sebagai umat Islam untuk mengikuti
    syariat Islam dan juga memberitahukan informasi ini kepada
    saudara kita.

    Oleh Dr. M. Anjad Khan


  2. The Best Spread 468x60ms

  3. #2
    nissC20's Avatar
    nissC20 is offline Super Administrator
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    nissC20 has a reputation beyond repute nissC20 has a reputation beyond repute nissC20 has a reputation beyond repute nissC20 has a reputation beyond repute nissC20 has a reputation beyond repute nissC20 has a reputation beyond repute nissC20 has a reputation beyond repute nissC20 has a reputation beyond repute nissC20 has a reputation beyond repute nissC20 has a reputation beyond repute nissC20 has a reputation beyond repute
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    TaWoW Sabh
    Posts
    6,531
    Points
    2,245.60
    Thanks
    2,922
    Thanked 590 Times in 337 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    51413
    benda ni wajib kita maklum.

    very rare..syukurler ada info kat sini.

    u got my rep bro.

    thanks.



  4. #3
    kamelia's Avatar
    kamelia is offline Super Senior Member

    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    kamelia has a reputation beyond repute kamelia has a reputation beyond repute kamelia has a reputation beyond repute kamelia has a reputation beyond repute kamelia has a reputation beyond repute kamelia has a reputation beyond repute kamelia has a reputation beyond repute kamelia has a reputation beyond repute kamelia has a reputation beyond repute kamelia has a reputation beyond repute kamelia has a reputation beyond repute
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    Kuala Lump
    Posts
    604
    Points
    202.60
    Thanks
    93
    Thanked 17 Times in 7 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    1481
    thank u suntat

    nti aku kbar infor in kat saudara2 ku klau gi shopping lihat codes ni especially sabun.



  5. #4
    joney's Avatar
    joney is offline Pengetua Ehoza

    is .............. dead!
     
    I am:
    Tired
     
    joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Pass Away
    Posts
    8,902
    Points
    3,593.64
    Thanks
    193
    Thanked 96 Times in 63 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    182691



  6. #5
    HK23's Avatar
    HK23 is offline Legendary Super Ehozarian
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    HK23 has a reputation beyond repute HK23 has a reputation beyond repute HK23 has a reputation beyond repute HK23 has a reputation beyond repute HK23 has a reputation beyond repute HK23 has a reputation beyond repute HK23 has a reputation beyond repute HK23 has a reputation beyond repute HK23 has a reputation beyond repute HK23 has a reputation beyond repute HK23 has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Stamford B
    Posts
    8,572
    Points
    2,878.54
    Thanks
    715
    Thanked 968 Times in 384 Posts
    Credits

    $ 1
    Infractions
    0/1 (1)
    Rep Power
    20450
    Manusia lebih suka GOSIP drpd INFO,lebih suka FANTASI drpd REALITI & lebih suka AUTA drpd FAKTA...



  7. #6
    mie_hoza's Avatar
    mie_hoza is offline Regular Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    mie_hoza has much to be proud of mie_hoza has much to be proud of mie_hoza has much to be proud of mie_hoza has much to be proud of mie_hoza has much to be proud of mie_hoza has much to be proud of mie_hoza has much to be proud of mie_hoza has much to be proud of mie_hoza has much to be proud of mie_hoza has much to be proud of
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Melaka
    Posts
    161
    Points
    50.36
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    712
    wah..kena check it out niiiiii....
    :103: don't play play..
    9W2SML



  8. #7
    ArericH's Avatar
    ArericH is offline True Ehoza's Supporter
    is kawen tu ape?
     
    I am:
    Shy
     
    ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    bilik tv
    Posts
    13,741
    Points
    2,145.81
    Thanks
    103
    Thanked 309 Times in 240 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    250320
    suma kod E yer pnca dari ba alif ba ya...
    Suatu Kenangan™
    ~You're a princess, one day you'll be a queen.. You must be strong if you want to be a queen~ArericH.K
    ~patah tumbuh hilang berganti memanjang...~bul4t



  9. #8
    mie_hoza's Avatar
    mie_hoza is offline Regular Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    mie_hoza has much to be proud of mie_hoza has much to be proud of mie_hoza has much to be proud of mie_hoza has much to be proud of mie_hoza has much to be proud of mie_hoza has much to be proud of mie_hoza has much to be proud of mie_hoza has much to be proud of mie_hoza has much to be proud of mie_hoza has much to be proud of
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Melaka
    Posts
    161
    Points
    50.36
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    712
    tu la pasal...seme E je..betul ke ni..??
    :103: don't play play..
    9W2SML



  10. #9
    joney's Avatar
    joney is offline Pengetua Ehoza

    is .............. dead!
     
    I am:
    Tired
     
    joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Pass Away
    Posts
    8,902
    Points
    3,593.64
    Thanks
    193
    Thanked 96 Times in 63 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    182691
    Oleh itu, saya mohon kepada semua umat Islam untuk memeriksa terlebih dahulu bahan-bahan produk yang akan kita konsumsi dan mencocokkannya dengan daftar kod E-CODES berikut ini. Jika ditemukan kod-kod berikut ini dalam kemasan produk yang akan kita beli, maka hendaknya dapat dihindari karena produk dengan kod-kod tersebut dibawah ini mengandung lemak ****.
    dah dinyatakan disitu, E-CODES...



  11. #10
    HK23's Avatar
    HK23 is offline Legendary Super Ehozarian
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    HK23 has a reputation beyond repute HK23 has a reputation beyond repute HK23 has a reputation beyond repute HK23 has a reputation beyond repute HK23 has a reputation beyond repute HK23 has a reputation beyond repute HK23 has a reputation beyond repute HK23 has a reputation beyond repute HK23 has a reputation beyond repute HK23 has a reputation beyond repute HK23 has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Stamford B
    Posts
    8,572
    Points
    2,878.54
    Thanks
    715
    Thanked 968 Times in 384 Posts
    Credits

    $ 1
    Infractions
    0/1 (1)
    Rep Power
    20450
    So, apa jua produk makanan/ubatan yg kodnya bermula dgn 'E'... Berhati2lah...
    Manusia lebih suka GOSIP drpd INFO,lebih suka FANTASI drpd REALITI & lebih suka AUTA drpd FAKTA...


  12. stp 468x60-en

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

     

Similar Threads

  1. PENTING! Pengakuan Ikhlas Seorang Umat Islam
    By Luq in forum Religious Talk / Muslim Section
    Replies: 17
    Last Post: 02-05-2010, 09:19 AM
  2. Gempa Bumi - Janji Allah Pada Umat Islam Sumatera
    By headpux in forum Religious Talk / Muslim Section
    Replies: 0
    Last Post: 06-10-2009, 07:57 PM
  3. Kelemahan Umat Islam Adalah Kesilapan Umat Islam Itu Sendiri
    By AbAdA in forum Religious Talk / Muslim Section
    Replies: 3
    Last Post: 15-03-2009, 11:48 PM
  4. Azlina Jailani - Surat Terbuka Untuk Umat Islam Malaysia
    By monogha in forum Religious Talk / Muslim Section
    Replies: 3
    Last Post: 16-01-2008, 11:15 PM

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
Premium Ads
The Best Spread 160x600ms

Paid Ads

Moneybookers 180x60

FXOpen 125x125









Ehoza Ads
Ehoza Ads