TenkoFX ECN Gravity

+ Reply to Thread
Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 10 of 11
  1. #1
    ghenzou's Avatar
    ghenzou is offline Super Senior Member
    is Love ISLAM
     
    I am:
    Cool
     
    ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of
    Join Date
    May 2007
    Location
    kl
    Posts
    582
    Points
    140.83
    Thanks
    1
    Thanked 5 Times in 5 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    686

    Thumbs up anak paderi peluk islam (mesti baca)

    > Kisah Farhan (Kisah Perjalanannya Masuk Islam) Nama saya Farhan Bin
    > Abdullah. Nama asal saya sewaktu beragama Kristian ialah Johanis. Saya
    >
    > dilahirkan dibumi Sabah dalam keluarga Kristian. Bapa saya seorang
    > ketua Paderi yang menjaga 15 buah gereja disatu kawasan di Sabah. Saya
    > dilatih oleh bapa saya untuk menjadi seorang paderi. Sejak mula PBS bawah
    > Datuk
    >
    > Joseph Pairin Kitinggan usaha kami mendapat sokongan penuh kerajaan
    > negeri.
    >
    > Kumpulan saya masuk ke kampong dalam berbagai program. Selalunya
    > program
    > khidmat masyarakat. Pihak gereja selalunya membekalkan wan g tunai
    > sekitar RM50,000/=. Berbagai aturcara dibuat untuk membantu orang
    > kampong. Kami ziarah rumah kerumah. tanya masalah mereka dan bantu
    > mereka. berbagai masalah diluahkan. Ada kami bantu dengan duit secara
    > spontan. Ada kami hantar keperluan harian,pakaian dan buku sekolah dsn.
    >
    >
    > Dengan cara ini kami mendekati mereka. Hasilnya dengan beberapa kali
    > kunjungan susulan,kami berjaya mengkristiankan mereka. Paling berbaloi
    >
    > kami mengkristian remaja Islam,tambah berbaloi dari kalangan intelek.
    > Hasilnya kami dapat RM3,000/= setiap seorang Islam yang dimurtadkan.
    > Bayangkan pendapatan saya ketika masih dialam persekolahan.
    >
    > Sewaktu Tingkatan 3 saya dan beberapa rakan mengambil m/pelajaran Agama
    > Islam yang boleh dipilih dengan lukisan(betapa hinanya m/pelajaran ini
    > setanding dengan lukisan). Saya mendapat A-3. Sewaktu tingkatan 4 saya
    > belajar di sekolah asrama penuh. Saya terus ambil pelajaran Agama
    > Islam.
    >
    > Tujuan saya untuk tahu mengenai Islam dan memmudahkan saya menyebarkan
    >
    > agama kristian. Saya mempunyai beberapa soalan yang saya kira tidak
    > mampu dihuraikan oleh orang Islam. Pada suatu hari sewaktu tingkatan
    > Enam bawah, saya bersemuka dengan Ustaz yang mengajar saya(saya panggil
    >
    > cikgu). "cikgu saya ada beberapa soalan, tapi saya rasa tak sesuai
    > dikelas ini, bolehke saya kerumah cikgu..."
    >
    > Ustaz itu bersedia. Lalu saya bersama beberapa rakan kerumah ustaz itu.
    >
    > Saya katakan "cikgu saya mahu berdialog secara ilmiah, bukan atas nama
    >
    > Islam,agama cikgu dan bukan atas nama Kristian,agama saya". saya
    > kemukakan beberapa persoalan, antaranya;- - Mengapa orang Islam sembah
    >
    > kaabah -Sebenarnya semua agama sama sahaja. Nasrani, Yahudi, Kristian
    > dan Islam adalah agama langit. -Mengapa diakhir zaman, Nabi Isa akan
    > turun bersama Iman Mahadi membebaskan kezaliman dan kekacauan dan
    > bukannya Nabi Muhammad.
    > -Mengapa dalam sejarah dan hingga kini orang Islam suka peperangan.
    > -Injil sekarang dikatakan diseleweng.Kalau begitu mana yang asalnya.
    > Yang menghairankan ustaz ini dapat menjawab pertanyaan saya dan
    > kawan -kawan dengan begitu ilmiah. Saya dan kawan -kawan mati akal.
    >
    > Kemudian saya dibebani dengan 3 persoalan yang tidak mampu saya
    > menjawab
    > secara tepat.
    >
    > - Apakah boleh manusia(paderi) mengampunkan dosa manusia lain. -
    > Persoalan ketuhanan 3 dalam 1 dan 1 dalam 3 - konsep ketuhanan Jesus.
    >
    > Saya mengatur pertemuan ustaz saya dengan beberapa orang paderi,
    > kawan-kawan bapa saya. tetapi mereka enggan. Lalu saya bawa ustaz itu
    > kerumah saya dan bertemu bapa saya seorang ketua paderi. Ternyata bapa
    >
    > saya juga tidak mampu menjawab persoalan yang dibawa oleh ustaz itu.
    > Sebaik ustaz itu pulang, bapa saya memarahi saya kerana bawa 'orang
    > malaya' datang kerumah.
    >
    > Sejak itu beberapa kali saya tidur rumah ustaz itu. Disamping
    > mengulangkaji saya gemar berdialog dengan ustaz itu. saya memerhatikan
    >
    > kehidupan ustaz tu,saya mengagumi cara hidupnya.
    >
    > Suatu malam saya bermimpi didatangi 3 orang berjubah. Seorang berjubah
    > hitam membawa salib. Seorang berjubah putih membawa bendera bertulisan
    > jawi. Dan seorang berjubah hijau yang meminta saya membuat pilihan.
    > Yang berjubah hitam dan berjubah putih saling menarik saya mengikuti
    > mereka.
    >
    > Saya meronta-ronta.
    >
    > Disamping itu saya dapati yang berjubah hitam semakin tengelam dan yang
    > berjubah putih semakin tinggi. Sedang saya meronta-ronta, saya terjaga.
    >
    > Saya mendengar suara azan dan ustaz tadi berada ditepi saya dan berkata,"
    > mengapa Johanis....awak mengigau...."
    >
    > Saya pegang tangan ustaz itu, saya katakan,"Cikgu Islamkan
    > saya.........".Ustaz itu minta saya bersabar untuk dia uruskan dengan
    > pihak tertentu. Tidak lama selepas itu saya pun di Islamkan oleh Ustaz
    > itu.
    >
    > Selesai penIslaman saya, saya pulang ke rumah. Sampai di rumah, saya
    > lihat pakaian saya bertabur diluar rumah. Rupanya bapa saya telah tahu.
    >
    > Sebaik melihat saya, bapa bergegas masuk dan keluar semula dengan
    > mengacu senapang ke arah saya. Tiba-tiba emak menerkam dan peluru
    > senapang meletup keatas.
    >
    > Saya segera meninggalkan rumah sehelai sepinggang. Tinggalkan keluarga
    > saya. Tinggalkan sekolah. Saya bersembunyi sekejap rumah ustaz sebelum
    > saya dibawa oleh ustaz pulang ke semenanjung sebaik habis kontrak
    > mengajar di Sabah.
    >
    > Saya diserahkan kepada PERKIM di Kuala Lumpur. Secara kebetulan rakan
    > saya Nazri,vokalis kumpulan Raihan juga memeluk Islam, tetapi mengikuti
    > kumpulan Ar-Arqam. 2 lagu dalam album pertama kumpulan Raihan adalah
    > saduran lagu koir yang kami nyanyikan dalam gereja sewaktu di Sabah
    > dulu..
    >
    > 6 tahun saya di PERKIM. Saya masuk pula Maahad Tahfiz. Alhamdulillah
    > saya dapat sijil Al-Hafiz selepas 3 tahun. Kemudian saya bekerja dengan
    > Jabatan Agama Islam. Saya banyak masuk kawasan di Negeri Sembilan,
    > Melaka dan Pahang. Tak sampai setahun saya letak jawatan.Saya sedih
    > kerana ramai pendakwah ini nak berdakwahpun merungut duit over time.
    > Saya rasa tiada keiklasan. Biarlah saya jadi pendakwah bebas. Saya
    > Ingin membilas dosa lalu. Saya telah ramai memurtadkan orang..kini saya
    > mahu
    >
    > berjuang untuk mengIslamkan seramai mungkin dengan kualiti bukan kuatiti
    > saja.
    >
    > Berbalik kisah keluarga saya. Selepas meninggalkan rumah dan belajar di
    > PERKIM saya selalu telefon ayah,emak dan adik beradik saya. Saya katakan
    > jangan bencikan saya. Saya sayang ayah.saya sayang emak.saya sayang
    > adik beradik saya. Ayah dan emak tetap ayah emak dunia dan akhirat.
    >
    > Walaupun ayah menyambut dingin suara saya, saya hantarkan buku-buku
    > Yang sesuai menerangkan tentang Islam. 7 tahun saya telefon. 7 tahun saya
    > hantar surat dan buku-buku. saya menangis kerana rindukan ayah,emak dan
    >
    > adik beradik. Akhirnya, sewaktu saya di Maahad Tahfiz, bagaikan halilintar
    > saya mendapat berita........ Ayah saya menganut Agama Islam.
    >
    > Allah saja yang tahu perasaan saya ketika itu. Saya menangis dan
    > menangis. Saya ambil wuduk dan sujud syukur. Air mata saya menjadi terlalu
    > murah....saya terus menangis...saya pejamkan mata...saya bayangkan ayah
    > dihadapan...saya peluk erat tubuh ayah dan kami menangis
    > bersama........Ya Allah betapa agungnya kekuasaanMu....
    >
    > Peristiwa yang saya alami sewaktu memeluk Islam turut dirasai oleh ayah
    > saya. Dia dihalau dari rumah yang diberi oleh pihak gereja.
    >
    > Kini saya pendakwah bebas. Saya sedih melihat umat Islam hari ini
    > berpecah.
    >
    > Kita berpecah kerana kita meninggalkan Quran dan sunnah Rasul. Kita
    > ambil sebahagian dan kita tinggalkan sebahagian.
    >
    > Kita ambil contah pelaksanaan hukum Hudud dan Qisas. Mengapa kita cari
    > jalan nak menentang pelaksanaanya. Sepatutnya kita cari jalan supaya
    > dapat dilaksanakan. Inilah sikap umat Islam. Saya pernah berdialog
    > dengan beberapa orang pensyarah universiti tentang isu Hudud & Qisas.
    > Dia boleh sergah saya,"You apa tahu... Islampun baru setahun
    > jagung....."
    >
    > Saya sedih dengan sergahan pensyarah itu. Kalau ini sikap pendakwah
    > Saya tak akan masuk Islam. Tapi saya pilih Islam kerana saya tahu Apa itu
    > Islam. kerana itu saya ajak menghayati Islam.
    >
    > Saya kumpulkan semula ka wan-ka wan masa Kristian dulu. Saya berdialog
    > tentang Islam. Saya kumpulkan derma untuk tujuan dakwah ini,untuk
    > bergerak perlukan wan g. Saya diancam oleh puak Kristian. saya juga
    > diancam oleh umat Islam.
    >
    > Apa tauliah awak ,mana kebenaran Jabatan Agama,mana permit polis,sapa
    > benarkan pungut derma dll. Saya tak gentar berdialog dengan puak
    > Kristian,kerana saya ada pengalaman tapi sukarnya bila Umat Islam
    > sendiri menyulitkan saya.
    >
    > Marilah kita awasi dakyah Kristian. Satu usaha yang agak ketara ialah
    > Di IPT. Pendakyah ini mendekati kaum muslimah,pura-pura nak belajar
    > Islam....jatuh cinta...lalu dimurtadkan...ada yang pura-pura masuk
    > Islam....dan dimurtadkan.
    >
    > Saya sudah pergi banyak IPT. Saya paling bimbang di Universiti Putra
    > Malaysia . Itulah satu-satunya Universiti yang ada gereja. Gereja ini
    > antara yang aktif untuk memurtadkan orang Islam.
    >
    > Saya nak nasihatkan kalau ada saudara kita terminum 'Holly Water'.
    >
    > Sebenarnya air ini dibuat di Vatican City . Dijampi oleh paderi
    > Termasuk Pope John Paul yang jemput Perdana Menteri kita dulu. Kalau
    > terminum, cari air kolah dari 3 masjid. Baca Al-Fatihah 1x, Yasin 1x, 3
    > qul 1x, dan selawat. Ambil sebahagian buat minum dan sebahagian buat
    > mandi.
    > InsyaAllah mereka akan sedar dan dapat diselamatkan. insyaAllah.
    >
    > tolong fowardkan ... demi islam... demi agama yang tercinta
    > insyaallah...
    Perkataan yang cantik "Allah S.W.T"
    Lagu yang merdu "Azan"
    Novel yang menarik "Al-Quran"
    Senaman yang baik "Sembahyang"
    Diet yang mujarab "Puasa"


  2. bitcoin 468x60-en

  3. #2
    firas's Avatar
    firas is offline Addicted Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    firas will become famous soon enough
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    kajang-ser
    Posts
    901
    Points
    347.70
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    596
    mun dah penah baca artikel ni...
    skang ni tak sumer org melayu adalah org islam...dan tak sumer org islam adalah islam yg sejati...pikir2kan lah...
    'Destinasi Cinta Yang Ku Cari...Sebenarnya Terlalu Hampir...Hanya Kaburi Dengan Dosa Di dalam Hati...'



  4. #3
    ichigo's Avatar
    ichigo is offline Regular Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    ichigo has a reputation beyond repute ichigo has a reputation beyond repute ichigo has a reputation beyond repute ichigo has a reputation beyond repute ichigo has a reputation beyond repute ichigo has a reputation beyond repute ichigo has a reputation beyond repute ichigo has a reputation beyond repute ichigo has a reputation beyond repute ichigo has a reputation beyond repute ichigo has a reputation beyond repute
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    selangor
    Age
    35
    Posts
    290
    Points
    36.23
    Thanks
    0
    Thanked 27 Times in 7 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    6151
    kagum tol aku bc artikel nih....nice bro...



  5. #4
    ghenzou's Avatar
    ghenzou is offline Super Senior Member
    is Love ISLAM
     
    I am:
    Cool
     
    ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of
    Join Date
    May 2007
    Location
    kl
    Posts
    582
    Points
    140.83
    Thanks
    1
    Thanked 5 Times in 5 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    686
    mun dah penah baca artikel ni...
    skang ni tak sumer org melayu adalah org islam...dan tak sumer org islam adalah islam yg sejati...pikir2kan lah...
    btul tu moon, termasuk le ghen blum lagi jadi islam sejati, tapi cite2 tu ttp teguh dan utuh!!!doakan ye...
    Perkataan yang cantik "Allah S.W.T"
    Lagu yang merdu "Azan"
    Novel yang menarik "Al-Quran"
    Senaman yang baik "Sembahyang"
    Diet yang mujarab "Puasa"



  6. #5
    ghenzou's Avatar
    ghenzou is offline Super Senior Member
    is Love ISLAM
     
    I am:
    Cool
     
    ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of
    Join Date
    May 2007
    Location
    kl
    Posts
    582
    Points
    140.83
    Thanks
    1
    Thanked 5 Times in 5 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    686
    kagum tol aku bc artikel nih....nice bro...
    haaa...kalu dh kagum inilah masanya......
    Perkataan yang cantik "Allah S.W.T"
    Lagu yang merdu "Azan"
    Novel yang menarik "Al-Quran"
    Senaman yang baik "Sembahyang"
    Diet yang mujarab "Puasa"



  7. #6
    firas's Avatar
    firas is offline Addicted Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    firas will become famous soon enough
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    kajang-ser
    Posts
    901
    Points
    347.70
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    596
    Quote Originally Posted by ghenzou View Post
    btul tu moon, termasuk le ghen blum lagi jadi islam sejati, tapi cite2 tu ttp teguh dan utuh!!!doakan ye...
    sama2lah kita berusaha ke arahnya...moga niat yg suci murni ini akan dipermudahkan dan diberkati oleh Allah swt...insyaAllah...
    'Destinasi Cinta Yang Ku Cari...Sebenarnya Terlalu Hampir...Hanya Kaburi Dengan Dosa Di dalam Hati...'



  8. #7
    ghenzou's Avatar
    ghenzou is offline Super Senior Member
    is Love ISLAM
     
    I am:
    Cool
     
    ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of
    Join Date
    May 2007
    Location
    kl
    Posts
    582
    Points
    140.83
    Thanks
    1
    Thanked 5 Times in 5 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    686
    sama2lah kita berusaha ke arahnya...moga niat yg suci murni ini akan dipermudahkan dan diberkati oleh Allah swt...insyaAllah...
    amin......tuk moon amin tuk ghen...hehehe!!
    Perkataan yang cantik "Allah S.W.T"
    Lagu yang merdu "Azan"
    Novel yang menarik "Al-Quran"
    Senaman yang baik "Sembahyang"
    Diet yang mujarab "Puasa"



  9. #8
    s_bleeza is offline Hyper Active Member
    This user has no status.
     
    I am:
    Awesome
     
    s_bleeza has a reputation beyond repute s_bleeza has a reputation beyond repute s_bleeza has a reputation beyond repute s_bleeza has a reputation beyond repute s_bleeza has a reputation beyond repute s_bleeza has a reputation beyond repute s_bleeza has a reputation beyond repute s_bleeza has a reputation beyond repute s_bleeza has a reputation beyond repute s_bleeza has a reputation beyond repute s_bleeza has a reputation beyond repute
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    KL
    Posts
    2,151
    Points
    714.91
    Thanks
    12
    Thanked 72 Times in 25 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    6517
    Syahdu baca cete kat atas ni. Bermacam2 cara Allah tunjukkan kepada siapa yg menerima Hidayah daripadaNya....



  10. #9
    valentine's Avatar
    valentine is offline Super Ehozarian II

    is bosan!!!!!!!!!!!!!!!!
     
    I am:
    Tired
     
    valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute valentine has a reputation beyond repute
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    where I be
    Posts
    4,698
    Points
    1,669.95
    Thanks
    0
    Thanked 12 Times in 11 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    2952
    Sesungguhnya, Islam adakan agama yang teragung...Semoga mereka yang terpesong dari ajaranNya, akan menemui petunjuk kembali ke pangkal jalan.. dan mereka yang terbuka pintu hati untuk menerima ajaranNya..Alhamdulillah....



  11. #10
    Penggawa's Avatar
    Penggawa is offline Super Senior Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    Penggawa is on a distinguished road
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    KL - Kajan
    Posts
    690
    Points
    229.20
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    565
    Islam memang power..
    Tap kita aje kekadang tak power nak ikut... isk..isk.. isk..

    Life is poetry in motion...!!
    Always Mizundastood!!!!!!


  12. FXOpen 468x60ms

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

     

Similar Threads

  1. Paderi peluk Islam di Rusia
    By headpux in forum Isu Semasa 2009
    Replies: 8
    Last Post: 24-05-2009, 02:09 AM
  2. Bila Paderi Buka Rahsia ....baca dan hayati
    By ARBAIM in forum Religious Talk / Muslim Section
    Replies: 4
    Last Post: 17-05-2009, 10:24 PM
  3. mesti baca..
    By spedarman in forum Religious Talk / Muslim Section
    Replies: 5
    Last Post: 21-01-2008, 01:31 PM
  4. surat cinta dr Tijah2007.. mesti baca
    By aliaman in forum Jokes, Pranks
    Replies: 14
    Last Post: 20-01-2008, 06:29 AM
  5. MESTI BACA!!
    By lopaque in forum Religious Talk / Muslim Section
    Replies: 3
    Last Post: 11-09-2007, 02:14 PM

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
Premium Ads
The Best Spread 160x600ms

Paid Ads

FXOpen 125x125

Moneybookers 180x60









Ehoza Ads
Ehoza Ads