TenkoFX Crypto

+ Reply to Thread
Results 1 to 7 of 7
  1. #1
    kyleXY's Avatar
    kyleXY is offline Addicted Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    north pole
    Age
    33
    Posts
    755
    Points
    275.24
    Thanks
    0
    Thanked 9 Times in 7 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    1988

    PAKAIAN WANITA DI SUDUT MATA LELAKI

    Allah telah menjadikan setiap kejadian ni berpasang-pasangan. Malam pasangannya siang, rajin pasangannya malas, tidur pasangannya jaga dan lelaki pasangannya perempuan. Disebabkan perempuan pasangannya lelaki, maka Allah telah menciptakan bentuk badan wanita itu dapat memikat hati lelaki. Bila berkata tentang terpikat sesungguhnya ini ada hubungkaitnya dengan nafsu. Ia ada pula perkaitannya dengan bisikan syaitan. Jadi, untuk mengawal nafsu mestilah dikawal dengan iman.

    But, untuk mendapatkan iman mestilah menurut perintah ALLAH dan RASUL serta menjauhi segala kemungkaran.

    Pada mata lelaki, perempuan ini adalah simbol. Simbol apa ye?? Ana pasti anda juga tahu maksudnya. Orang lelaki mempunyai imaginasi yang nakal jika tidak di kawal dengan iman. So, mata lelaki ni selalu menjalar apabila terpandang seorang wanita. Setiap bentuk badan wanita akan dihayati oleh seorang lelaki dengan pelbagai tafsiran nakal nafsu. Apabila seorang lelaki melihat seorang perempuan, maka perkara pertama yang akan dilihat oleh seorang lelaki adalah rambut perempuan itu. Sebab itulah wanita berkewajipan untuk menutup rambutnya.

    Apabila rambut wanita itu dah ditutup, maka mata lelaki ini akan turun ke bawah melihat lehernya, maka wajiblah wanita itu menutup lehernya. Seterusnya mata lelaki ini akan turun lagi melihat bentuk payudaranya, sebab itulah wanita berkewajipan untuk menutup dadanya dengan melabuhkan tudung. Setelah itu, mata lelaki ini akan turun lagi melihat bentuk ramping pinggangnya, sebab itulah wanita perlu dan wajib untuk melabuhkan pakaian supaya tidak ternampak bentuk pinggangnya. Kemudian, mata lelaki ini akan turun lagi melihat pula bentuk punggungnya, maka wajiblah wanita itu untuk membesarkan pakaiannya agar bentuk punggung tidak kelihatan dan lelaki ni seterusnya akan melihat bentuk pehanya. Maka, janganlah sesekali wanita ini memakai kain yang agak ketat hingga nampak bentuk pahanya.

    Mata lelaki ini akan turun lagi, melihat kepada kaki perempuan. Oleh itu, wajiblah seorang wanita itu memakai stoking yang warnanya tak same sekali dengan warna kulit kita. Tolonglah..agar mata-mata lelaki ni tak berdosa. Sesudah tu, mata lelaki ni akan kembali semula ke atas. Menengok pula bentuk tangan yang cantik pada pandangan mata lelaki. Maka, tolonglah wahai muslimah semua, labuhkanlah tudung kita menutupi bentuk tangan kita.Tak pun, pakailah sarung lengan yang ada sekarang ini lebih afdal..kat mydin banyak jual.

    Wahai lelaki, janganlah pula kamu melihat mukanya kerana ia akan menimbulkan fitnah kecualilah jika kamu nak meminangnya. Dan kalau wanita tu sangat soleh, takut muka yang cantik tu akan menimbulkan fitnah..maka berpurdahlah jika itu lebih baik buat kamu. Tetapi, mata lelaki ni ada satu jenis penyakit lagi iaitu mata lelaki ni akan tertangkap secara spontan bila ternampak warna yang terang. Oleh itu, wanita sekalian janganlah pakai pakaian yang warnanya terang sangat, kalau nak pakai pun pakailah untuk suami kat rumah. Lebih selamat.

    Itulah wahai sahabiah semua berkenaan dengan mata lelaki ini. Bila dah tutup aurat tu jangan pulak ingat tugas kita dah selesai. Kenalah pula kita menjaga kehormatan diri kita. Jangan keluar seorang diri. Keluarlah dengan mahram. Mata lelaki pula janganlah menjalar langsung kepada muslimah walau muslimah tu dah menutup aurat. Insya Allah selamat duniawi ukhrawi.

    Ingatlah, apa yang ada pada seorang wanita tu tiada pada lelaki. Itulah specialnya wanita, maka peliharalah ia sebaik mungkin dan serahkan saja itu semua kepada yang halal iaitu untuk suami kita. Ingatlah, huqum Allah tu adalah untuk kebaikan kita jua. Tiada ruginya pada Allah tapi amat malang jika kita melanggarnya. Dan pada kaum lelaki, mata kamu tu wajib untuk tak mencuri melihat wanita ajnabi dan dilarang sangat sangat oleh Allah dan Rasul.

    Sesungguhnya pandangan antara lelaki dan wanita yang ajnabi adalah salah satu daripada panahan syaitan. Ingat, wanita dijadikan dari rusuk lelaki, bukan dari kepala sebagai atasnya dan bukan dari kaki sebagai alasnya. Tetapi dekat dengan lengan untuk dilindungi dan dekat dengan hati untuk dididik dan dikasihi.

    Berkorban kerana Allah membuatkan kita tak terasa kehilangan harga diri malah mendapat ketenangan dan kebahagiaan hakiki
    #credit to cumie# edited by @mel84#


  2. FXOpen 468x60ms

  3. #2
    mirzz's Avatar
    mirzz is offline Addicted Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    822
    Points
    296.40
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    761
    tapi mmg susah nak cari fesyen utk yg bertudung sekarang. kalo tang lengan dah panjang bawah singkat. kalau baju tu dah labuh lengan plak ciput. kdg2 lengan dan labuh dah ok , jarang la plak. kdg2 seme dh perfect kaler plak tk terang benderang.. tu lom lagi kena yg cutting fit fit jer.. mmg penat kalo nk cari baju skang..
    Ive tried so hard and get so far, in the end, its doesnt even matter!!!



  4. #3
    jibam's Avatar
    jibam is offline Regular Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    jibam has a spectacular aura about jibam has a spectacular aura about
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    KL
    Age
    34
    Posts
    218
    Points
    79.50
    Thanks
    2
    Thanked 10 Times in 5 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    587
    kne tempah baju la gtu kan..tp mmg skang org jual baju seksi2
    [SIGPIC][/SIGPIC]



  5. #4
    kitaro's Avatar
    kitaro is offline Official Photographer


    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Ulu Klang,
    Posts
    2,267
    Points
    1,237.72
    Thanks
    36
    Thanked 147 Times in 75 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    19822
    Quote Originally Posted by mirzz View Post
    tapi mmg susah nak cari fesyen utk yg bertudung sekarang. kalo tang lengan dah panjang bawah singkat. kalau baju tu dah labuh lengan plak ciput. kdg2 lengan dan labuh dah ok , jarang la plak. kdg2 seme dh perfect kaler plak tk terang benderang.. tu lom lagi kena yg cutting fit fit jer.. mmg penat kalo nk cari baju skang..
    apa kata mirzz jadi fesyen designer...pastuy leh promote kat ehoza nie..



  6. #5
    mirzz's Avatar
    mirzz is offline Addicted Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    822
    Points
    296.40
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    761
    Quote Originally Posted by kitaro View Post
    apa kata mirzz jadi fesyen designer...pastuy leh promote kat ehoza nie..
    aku tkde bakat la part2 camni..hehehehehe. fesyen kegemaran aku dari dulu sampai skarang tetap jeans lusuh. baju je ubah skit pasal dh bertudung
    Ive tried so hard and get so far, in the end, its doesnt even matter!!!



  7. #6
    kimigairu's Avatar
    kimigairu is offline DieHardFan Member
    This user has no status.
     
    I am:
    Awesome
     
    kimigairu has a reputation beyond repute kimigairu has a reputation beyond repute kimigairu has a reputation beyond repute kimigairu has a reputation beyond repute kimigairu has a reputation beyond repute kimigairu has a reputation beyond repute kimigairu has a reputation beyond repute kimigairu has a reputation beyond repute kimigairu has a reputation beyond repute kimigairu has a reputation beyond repute kimigairu has a reputation beyond repute
    Join Date
    Aug 2007
    Location
    Exo Planet
    Posts
    1,021
    Points
    337.32
    Thanks
    2
    Thanked 28 Times in 15 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    3087
    Fesyen2 yg byk di bawa daripada barat. Tengok ja la kebanyakkan majalah2 yg mempamerkan fesyen2 tuk wanita bertudung...ada jugak yg tak kenanya...tu baru tuk fesyen wanita bertudung lom lagi fesyen tuk wanita tak bertudung...baju singkat, ketat cam tak cukup kain, seluar lak aduh (no offense). Nak dipendekkan cerita pakai ja baju kurung xD
    안녕히 가세요





  8. #7
    aliaman's Avatar
    aliaman is offline Anok Buah Ehoza

    is praying
     
    I am:
    Crazy
     
    aliaman has a reputation beyond repute aliaman has a reputation beyond repute aliaman has a reputation beyond repute aliaman has a reputation beyond repute aliaman has a reputation beyond repute aliaman has a reputation beyond repute aliaman has a reputation beyond repute aliaman has a reputation beyond repute aliaman has a reputation beyond repute aliaman has a reputation beyond repute aliaman has a reputation beyond repute
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    +68'4.15
    Age
    31
    Posts
    3,291
    Points
    1,197.84
    Thanks
    430
    Thanked 112 Times in 70 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    6563
    org pndng plik kalo gurl pkai baju labuh ng hijab jln2 kt SP, MV etc..


  9. pamm 468x60-en

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

     

Similar Threads

  1. 8 sifat pakaian wanita
    By fendikya in forum Religious Talk / Muslim Section
    Replies: 0
    Last Post: 02-10-2009, 05:41 PM
  2. Wanita di mata lelaki ...
    By adriana in forum Adult Conversation
    Replies: 4
    Last Post: 20-04-2009, 12:54 AM
  3. Pakaian wanita di sudut mata lelaki
    By joney in forum Religious Talk / Muslim Section
    Replies: 11
    Last Post: 16-03-2009, 05:13 PM
  4. Lelaki duta pakaian wanita?
    By hpmfl2002 in forum Info & Selebriti
    Replies: 0
    Last Post: 09-09-2008, 02:10 PM
  5. Wanita Dari Pandangan Mata Lelaki
    By tornado5807 in forum Love is Cinta
    Replies: 1
    Last Post: 26-04-2008, 03:55 PM

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
Premium Ads
TenkoFX Crypto

Paid Ads

FXOpen 125x125

Moneybookers 180x60









Ehoza Ads
Ehoza Ads