TenkoFX ECN Gravity

+ Reply to Thread
Results 1 to 10 of 10
  1. #1
    azwanbiz's Avatar
    azwanbiz is offline Senior Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    azwanbiz has a brilliant future azwanbiz has a brilliant future azwanbiz has a brilliant future azwanbiz has a brilliant future azwanbiz has a brilliant future azwanbiz has a brilliant future azwanbiz has a brilliant future azwanbiz has a brilliant future azwanbiz has a brilliant future azwanbiz has a brilliant future azwanbiz has a brilliant future
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    bukit jalil
    Age
    38
    Posts
    461
    Points
    156.81
    Thanks
    1
    Thanked 4 Times in 4 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    734

    Thumbs up Semoga jadi pengajaran buat kita semua

    Petikan ini aku dapat dari email..

    Assalamualaikum,


    Kisah yang akan saya ceritakan ni mungkin dah biasa berlaku tapi bila ianya
    terjadi pada org yg kita kenal/rapat, kita juga akan turut terasa
    tempiasnya.


    Baru saja berlaku semalam, 15/5/07 pada adik perempuan biras saya. Biar
    saya namakan sebagai K.


    Lebih kurang pukul 3 ptg, K dan dua org anak perempuannya yg berumur 4 & 5
    tahun dan tinggal di Puncak Alam, pergi ke Sungai Buluh untuk mengambil
    baju anak2nya yg telah ditempah sebelum tu. Sesudah mengambil baju
    tersebut, mereka pun terus balik ke rumah. Apabila tiba di Sg Plong, tiba2
    kereta Hyundai Matrix yg dipandu K dilanggar dari belakang oleh sebuah
    Proton Waja kelabu. K yg agak panik berhenti di tepi jalan yg mana ada
    penjual bantal dan kekabu berdekatan. K kemudian turun, diikuti oleh salah
    seorg dari penumpang kereta Waja tersebut (ada tiga semuanya, dua org
    berbangsa India, pemandu tak diketahui bangsanya). Dia cakap pada K, brek
    kereta K rosak. K yg rasa pelik dan memang tahu brek keretanya tak rosak,
    terus bergegas masuk ke dalam keretanya. Tapi dia ditolak oleh lelaki
    tersebut dan seorg lagi lelaki telahpun masuk ke dalam kereta di bahagian
    belakang. (Anak2 K, sorg di tempat duduk hadapan dan sorg lagi di
    belakang). Kemudian lelaki tersebut terus memandu kereta K dan K terseret
    sedikit disebabkan dia cuba juga untuk membuka pintu keretanya.


    K yg panik dan risaukan anak2nya terus ke kedai bantal berdekatan untuk
    meminjam telefon dan terus menelefon suaminya manakala peniga kedai
    tersebut menelefon polis. Tak lama kemudian, peronda polis datang dan
    membawa K ke balai polis Sg Plong. Polis bertindak agak cepat dgn menelefon
    balai polis2 di sekitar selangor untuk gerakan mencari diadakan. Kemudian
    suami K datang dan mereka dibawa ke Pondok Polis Mutiara Damansara
    disebabkan di situ terdapat Jabatan siasatan jenayah. Dengan bantuan pihak
    polis, lebih kurang jam 6.55, anak mereka dijumpai di dalam kereta Waja(
    disyaki juga kereta curi) di depan Uitm Puncak Perdana dlm keadaan sedang
    tidur.


    Alhamdulillah, syukur, jumpa jugak akhirnya. Saya juga turut bergegas
    bersama suami ke Pondok Polis Mutiara Damansara selepas waktu kerja untuk
    berjumpa dengan K.


    Saya juga seorg ibu kepada tiga org anak dan faham perasaan K. Perkara
    pertama yg bermain di kepala saya bila terdengar berita ini, bagaimana
    kalau ianya terjadi kepada saya dan anak2. Hanya tuhan yg tahu. Tersentuh
    perasaan saya bila melihat suami K mengalirkan airmata bila dapat bercakap
    dengan anak2nya melalui telefon polis sementara menunggu ketibaan anak2nya.
    Bila anaknya sampai, apalagi, sebaklah semua yg berada di situ. Nasib baik
    anak2nya tak diapa2kan, tingkap kereta waja tersebut jugak diturunkan dan
    pintu tak dikunci.


    Salah seorang Inspektor di situ juga mengingatkan kami supaya tidak sekali2
    berhenti jika ada kenderaan lain melanggar kereta, dan sekiranya perlu
    terus meberi isyarat kepada kenderaan tersebut untuk ke balai polis
    berdekatan. Pihak polis juga ada memberitahu kami, kejadian ini memang
    sedang berjalan dengan aktif dan mereka sedang dlm usaha memburu
    penjenayah2 tersebut.


    So, berhati2lah semua dan ambil iktibar dari kejadian2 ini. Bila berlaku
    kejadian2 sebegini, jangan cepat panik. Ok, be careful everybody.


  2. The Best Spread 468x60ms

  3. #2
    mirzz's Avatar
    mirzz is offline Addicted Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    822
    Points
    296.40
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    761
    isyhhh macam2 la skarang ni... nasib baik tak di apa-apakan budak-budak tu.
    Ive tried so hard and get so far, in the end, its doesnt even matter!!!



  4. #3
    kitaro's Avatar
    kitaro is offline Official Photographer


    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Ulu Klang,
    Posts
    2,267
    Points
    1,237.72
    Thanks
    36
    Thanked 147 Times in 75 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    19823
    dah byk kali modus operandi mcm ni...



  5. #4
    xareen's Avatar
    xareen is offline Addicted Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    xareen will become famous soon enough xareen will become famous soon enough
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    klia
    Posts
    925
    Points
    309.90
    Thanks
    0
    Thanked 16 Times in 13 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    598
    die curik kete tu ker?
    "ketenangan ada di hati, x merasa kerna kau x mencari..."



  6. #5
    awie958's Avatar
    awie958 is offline Super Senior Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    awie958 has much to be proud of awie958 has much to be proud of awie958 has much to be proud of awie958 has much to be proud of awie958 has much to be proud of awie958 has much to be proud of awie958 has much to be proud of awie958 has much to be proud of awie958 has much to be proud of awie958 has much to be proud of
    Join Date
    Mar 2007
    Posts
    604
    Points
    202.20
    Thanks
    7
    Thanked 12 Times in 11 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    719
    baiklah sy akan becareful everybody

    terima kasih sampaikan berita ini..sy akan lebih berwaspada lepas ni....



  7. #6
    kitaro's Avatar
    kitaro is offline Official Photographer


    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Ulu Klang,
    Posts
    2,267
    Points
    1,237.72
    Thanks
    36
    Thanked 147 Times in 75 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    19823
    ada kes samun dan rogol...



  8. #7
    azwanbiz's Avatar
    azwanbiz is offline Senior Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    azwanbiz has a brilliant future azwanbiz has a brilliant future azwanbiz has a brilliant future azwanbiz has a brilliant future azwanbiz has a brilliant future azwanbiz has a brilliant future azwanbiz has a brilliant future azwanbiz has a brilliant future azwanbiz has a brilliant future azwanbiz has a brilliant future azwanbiz has a brilliant future
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    bukit jalil
    Age
    38
    Posts
    461
    Points
    156.81
    Thanks
    1
    Thanked 4 Times in 4 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    734

    Exclamation

    Quote Originally Posted by xareen View Post
    die curik kete tu ker?
    mcm2 diaorg boleh buat...bukan setakat curi kereta...antaranya:
    1.jual budak
    2.guna kereta utk buat jenayah
    3.
    4.



  9. #8
    firas's Avatar
    firas is offline Addicted Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    firas will become famous soon enough
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    kajang-ser
    Posts
    901
    Points
    347.70
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    591
    ni yg gerun nak bwk kete sorang2...
    'Destinasi Cinta Yang Ku Cari...Sebenarnya Terlalu Hampir...Hanya Kaburi Dengan Dosa Di dalam Hati...'



  10. #9
    joney's Avatar
    joney is offline Pengetua Ehoza

    is .............. dead!
     
    I am:
    Tired
     
    joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Pass Away
    Posts
    8,902
    Points
    3,593.64
    Thanks
    193
    Thanked 96 Times in 63 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    182690
    Quote Originally Posted by firas View Post
    ni yg gerun nak bwk kete sorang2...
    always remember to lock the doors.. dan jangan berenti selagi tak sampai tempat yg dituju...



  11. #10
    firas's Avatar
    firas is offline Addicted Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    firas will become famous soon enough
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    kajang-ser
    Posts
    901
    Points
    347.70
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    591
    Quote Originally Posted by joney View Post
    always remember to lock the doors.. dan jangan berenti selagi tak sampai tempat yg dituju...
    orait bos...pesanan abg akan adik ingat smpai bila2...
    'Destinasi Cinta Yang Ku Cari...Sebenarnya Terlalu Hampir...Hanya Kaburi Dengan Dosa Di dalam Hati...'


  12. bitcoin 468x60-en

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

     

Similar Threads

  1. Replies: 2
    Last Post: 03-12-2009, 11:55 PM
  2. [IMPORTANT] Pengajaran kepada semua
    By shinichi in forum Religious Talk / Muslim Section
    Replies: 3
    Last Post: 05-08-2009, 07:11 PM
  3. April Fool, Buat Renungan & Pedoman Kita Semua
    By boy85 in forum Religious Talk / Muslim Section
    Replies: 1
    Last Post: 05-12-2008, 08:41 AM
  4. Pengajaran utk kita semoooo
    By moazmar in forum Info & Pengetahuan Am
    Replies: 6
    Last Post: 07-02-2008, 08:48 PM
  5. Pengajaran Untuk Semua...
    By ussf in forum Religious Talk / Muslim Section
    Replies: 14
    Last Post: 23-01-2008, 05:37 PM

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
Premium Ads
TenkoFX ECN Gravity

Paid Ads

FXOpen 125x125

Moneybookers 180x60









Ehoza Ads
Ehoza Ads