TenkoFX Crypto

+ Reply to Thread
Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 10 of 11
  1. #1
    xareen's Avatar
    xareen is offline Addicted Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    xareen will become famous soon enough xareen will become famous soon enough
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    klia
    Posts
    925
    Points
    309.90
    Thanks
    0
    Thanked 16 Times in 13 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    598

    Keuntungan mengenali lelaki

    Banyak untung kalau kenal lelaki oleh DR. HM TUAH



    Jika suami anda menyendiri dan menjauhkan diri, ketahuilah dia dalam keadaan tertekan. Boleh jadi ada tekanan di tempat kerjanya, boleh jadi oleh kereta yang dimilikinya, atau boleh jadi beberapa kerenah anda yang menjadi menyebabnya.



    Apabila lelaki menyendiri, kita boleh simpulkan dia sedang tertekan,berbeza dengan anda, dalam keadaan tertekanlah segala rahsia akan diceritakan. Anda melakukan begitu untuk meraih simpati.



    Meskipun begitu, usahlah risau, ia sekejap saja. Emosi pada orang lelaki umpama getah, sekejap saja telah kembali ke bentuk asal walaupun tadinya terhenyak pipih. Berbeza dengan anda bukan? Tatkala anda tertekan, emosi anda umpama ombak. Ombak memang tidak pernah reda, kalau reda pun mengambil masa yang lama.



    Apabila lelaki suka menyendiri dan berdiam diri, biasanya disebabkan imejnya yang tergugat. Biarkan sahaja untuk tempoh-tempoh tertentu. Usah 'gatal-gatal' sangat memujuk. Kadang-kadang lelaki hanya perlukan 'tempoh bertenang' sebelum mengambil langkah seterusnya. Anda kelam-kabut, maka itu anda mudah marah, cemburu dan merajuk apabila berdepan dalam situasi begini. Ohhh, itu silap.



    Lelaki selalunya dapat menyesuaikan diri apabila menghadapi kesukaran, berbeza wanita biasanya cukup risau dalam keadaan demikian. Dan usah risau sangat kalau lelaki anda cuba berjauhan dari anda dalam keadaan-keadaan demikian sebab semula jadinya lelaki terasa selesa berjauhan dengan keluarga. Ini tentu berbeza sekali dengan anda, yang suka dan berasa tenang bersama keluarga?



    Mengapa lelaki begitu? Itulah bukti kekuasaan ALLAH. DIA menjadikan perbezaan yang ketara antara lelaki dengan wanita, agar apabila disatukan, terjalinlah satu bentuk kekuatan lantaran saling sempurna-menyempurn akan lengkap-melengkapi. Semua kekurangan isteri akan dipenuhi oleh suami dan semua kekurangan suami akan dipenuhi pula oleh isteri.



    Lihat perbezaan sebagai sebab untuk sempurna menyempurnakan bukan jurang

    kedegilan untuk tidak mahu memahami.



    Lelaki itu cara fikirnya makro, iaitu dia melihat secara keseluruhan, sedangkan anda para wanita mempunyai penilaian bersifat mikro iaitu melihat sesuatu secara terperinci. Maka itu, usah hairan, terkadang suami selamba dengan masalah yang anda rasakan cukup berat. Anda telah kering air mata sedangkan dia masih belum menitis walau sebutir pun air mata.



    Jika berlaku pertengkaran selalunya dia akan melawan habis-habisan dan anda pula mengalah dan pura-pura setuju demi perhubungan. Usah terasa teruk sangat dengan keadaan ini, lelaki memang begitu, sentiasa mahu menang dan mahu sentiasa dilihat menang walaupun hatinya mengakui kesilapannya dan mahu berubah mengikut apa yang anda perkatakan.



    Walaupun anda tahu anda benar dan anda tidak pernah berbuat salah,akhirilah semua pertengkaran dan perselisihan dengan anda yang meminta maaf. Anda mahukan dia yang meminta maaf? Usah harap. Lelaki memang berat untuk meminta maaf terutama daripada pasangannya. Ikut kajian, wanita lebih mudah meminta maaf dalam keadaan apa jua dan atas hal apa jua, maka gunakan kelebihan ini untuk lebih mudah meminta maaf walaupun tidak bersalah.



    Satu lagi yang anda patut tahu tentang lelaki ialah mereka memang suka memberi arahan bagaikan ketua yang mempunyai kuasa. Usah dilawan, tapi layanlah hati sendiri dengan berleter hingga anda sendiri berasa puas.Tapi awas, jangan sampai berleter di hadapannya, itu boleh memburukkan keadaan.



    Kata orang, wanita sinonim dengan leteran. Kalau tak pandai berleter bukan wanita namanya. Ya, teruskan saja berleter, hamburkan semua yang menekan kepala. Cuma mohon berleter di dalam bilik yang tertutup, sebab kucing pun pening dengan leteran anda.

    Lelaki memang rimas dengan leteran dan cepat naik darah apabila asyik dileteri. Lihatlah betapa berbezanya anda dengan suami. Tidakkah anda setuju jika saya katakan, adalah amat beruntung jika anda tahu lebih banyak tentang lelaki?



    Kecantikan Lelaki



    Kecantikan seorang lelaki bukan kepada rupa fizikal tetapi pada murni rohani. Lelaki yang cantik,adalah: -



    1) Lelaki yang mampu mengalirkan airmata untuk ingatan

    2) Lelaki yang sedia menerima segala teguran

    3) Lelaki yang memberi madu, setelah menerima racun

    4) Lelaki yang tenang dan lapang dada

    5) Lelaki yang baik sangka

    6) Lelaki yang tak pernah putus asa



    Kecantikan lelaki berdiri di atas kemuliaan hati. Seluruh kecantikan yang ada pada Nabi Muhammad adalah kecantikan yang sempurna seorang lelaki.



    Kegagahan Wanita



    Kegagahan seorang wanita bukan kepada pejal otot badan, tetapi pada Kekuatan perasaan.

    Perempuan yang gagah,adalah: -



    1) Perempuan yang tahan menerima sebuah kehilangan

    2) Perempuan yang tidak takut pada kemiskinan

    3) Perempuan yang tabah menanggung kerinduan setelah ditinggalkan

    4) Perempuan yang tidak meminta-minta agar dipenuhi segala keinginan.



    Kegagahan perempuan berdiri di atas teguh iman. Seluruh kegagahan yang ada pada Khadijah adalah kegagahan sempurna bagi seorang perempuan
    "ketenangan ada di hati, x merasa kerna kau x mencari..."


  2. FXOpen 468x60ms

  3. #2
    chomel's Avatar
    chomel is offline Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    chomel is on a distinguished road
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Tinggal Di Batu PAhA
    Age
    32
    Posts
    84
    Points
    29.10
    Thanks
    1
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    570
    semalam baru chomel kenal lelaki yg cepat sensitf...gile2 punye sensitif....dah terus xnk contact...ntah hape2...kalah org pompuan..
    :cool: Jaga Diri, Hiasi Peribadi :cool:



  4. #3
    kitaro's Avatar
    kitaro is offline Official Photographer


    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Ulu Klang,
    Posts
    2,267
    Points
    1,237.72
    Thanks
    36
    Thanked 147 Times in 75 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    19823
    Lelaki itu cara fikirnya makro, iaitu dia melihat secara keseluruhan, sedangkan anda para wanita mempunyai penilaian bersifat mikro iaitu melihat sesuatu secara terperinci. Maka itu, usah hairan, terkadang suami selamba dengan masalah yang anda rasakan cukup berat. Anda telah kering air mata sedangkan dia masih belum menitis walau sebutir pun air mata.

    sebab tu kuasa talak tu kat tgn org lelaki...kalau kat tgn org pompuan lbh ramai lelaki yg jadi janda dari apa yg dah byk skg...



  5. #4
    mirzz's Avatar
    mirzz is offline Addicted Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    822
    Points
    296.40
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    761
    Walaupun anda tahu anda benar dan anda tidak pernah berbuat salah,akhirilah semua pertengkaran dan perselisihan dengan anda yang meminta maaf. Anda mahukan dia yang meminta maaf? Usah harap. Lelaki memang berat untuk meminta maaf terutama daripada pasangannya. Ikut kajian, wanita lebih mudah meminta maaf dalam keadaan apa jua dan atas hal apa jua, maka gunakan kelebihan ini untuk lebih mudah meminta maaf walaupun tidak bersalah.

    tapikan kalau asyik mengalah jer hati sendiri plak naik boring.
    Ive tried so hard and get so far, in the end, its doesnt even matter!!!



  6. #5
    suntat's Avatar
    suntat is offline DieHardFan Member

    is KaCaU BiLaU
     
    I am:
    Tired
     
    suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute suntat has a reputation beyond repute
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Msih Mcari
    Age
    34
    Posts
    1,114
    Points
    381.23
    Thanks
    82
    Thanked 39 Times in 14 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    3941
    Quote Originally Posted by mirzz View Post
    Walaupun anda tahu anda benar dan anda tidak pernah berbuat salah,akhirilah semua pertengkaran dan perselisihan dengan anda yang meminta maaf. Anda mahukan dia yang meminta maaf? Usah harap. Lelaki memang berat untuk meminta maaf terutama daripada pasangannya. Ikut kajian, wanita lebih mudah meminta maaf dalam keadaan apa jua dan atas hal apa jua, maka gunakan kelebihan ini untuk lebih mudah meminta maaf walaupun tidak bersalah.

    tapikan kalau asyik mengalah jer hati sendiri plak naik boring.
    Hahahaha...betul tue mirzz..klau asyik beralah...lama2 boleh tension kita..



  7. #6
    xareen's Avatar
    xareen is offline Addicted Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    xareen will become famous soon enough xareen will become famous soon enough
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    klia
    Posts
    925
    Points
    309.90
    Thanks
    0
    Thanked 16 Times in 13 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    598
    orang laki pun sekali sekala kena la mintak maaf jugak kan...kalo x penah mintak maaf tu problem gak tu...kadang2 kena ketepikan ego tu sikit...hiii
    "ketenangan ada di hati, x merasa kerna kau x mencari..."



  8. #7
    firas's Avatar
    firas is offline Addicted Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    firas will become famous soon enough
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    kajang-ser
    Posts
    901
    Points
    347.70
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    591
    thanx for the info kak ina...sgt berguna...
    tapi bab nak mengalah minta maaf tu kan..xkan asyik pompuan jer yg kena say sorry dulu...tak best ar cmtu..
    ape kata ade kalanyer lelaki plak yg say sorry dulu...baru adil dan saksama kan..
    'Destinasi Cinta Yang Ku Cari...Sebenarnya Terlalu Hampir...Hanya Kaburi Dengan Dosa Di dalam Hati...'



  9. #8
    untouchable's Avatar
    untouchable is offline Ehoza's Designer

    is is available
     
    I am:
    Cool
     
    untouchable has a reputation beyond repute untouchable has a reputation beyond repute untouchable has a reputation beyond repute untouchable has a reputation beyond repute untouchable has a reputation beyond repute untouchable has a reputation beyond repute untouchable has a reputation beyond repute untouchable has a reputation beyond repute untouchable has a reputation beyond repute untouchable has a reputation beyond repute untouchable has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    ^
    Posts
    3,343
    Points
    5,578.02
    Thanks
    78
    Thanked 348 Times in 186 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    32524
    Quote Originally Posted by xareen View Post
    Kata orang, wanita sinonim dengan leteran. Kalau tak pandai berleter bukan wanita namanya. Ya, teruskan saja berleter, hamburkan semua yang menekan kepala. Cuma mohon berleter di dalam bilik yang tertutup, sebab kucing pun pening dengan leteran anda.
    org pmpuan jgn kuat berleter sgt.. kucing pun pening tau..
    Last edited by untouchable; 12-12-2007 at 12:17 AM.



  10. #9
    ArericH's Avatar
    ArericH is offline True Ehoza's Supporter
    is kawen tu ape?
     
    I am:
    Shy
     
    ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute ArericH has a reputation beyond repute
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    bilik tv
    Posts
    13,741
    Points
    2,145.81
    Thanks
    103
    Thanked 309 Times in 240 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    250320
    ada masanya laki kna mengalah.. ada masanya pmpuan kna mengalah tuk kesenangan bersama juga...
    Suatu Kenangan™
    ~You're a princess, one day you'll be a queen.. You must be strong if you want to be a queen~ArericH.K
    ~patah tumbuh hilang berganti memanjang...~bul4t



  11. #10
    Don kin's Avatar
    Don kin is offline DieHardFan Member
    is simply person
     
    I am:
    Cool
     
    Don kin has a spectacular aura about Don kin has a spectacular aura about
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    On Earth
    Posts
    1,943
    Points
    763.10
    Thanks
    0
    Thanked 8 Times in 5 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    590


  12. stp 468x60-en

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

     

Similar Threads

  1. PANDUAN MENGENALI LELAKI BAIK
    By fendikya in forum Info & Pengetahuan Am
    Replies: 2
    Last Post: 28-09-2009, 04:57 PM
  2. [IMPORTANT] mengenali lelaki teruna
    By nasikpaprik in forum Adult Conversation
    Replies: 18
    Last Post: 18-02-2009, 06:43 PM
  3. Mengenali Seks Lelaki…
    By MiNi in forum Info & Pengetahuan Am
    Replies: 4
    Last Post: 19-11-2008, 10:22 AM
  4. Mengenali Lelaki Melalui Zodiak
    By kimigairu in forum Info & Pengetahuan Am
    Replies: 15
    Last Post: 18-02-2008, 05:30 AM
  5. Mengenali Lelaki Dan Perempuan
    By bul4t in forum Religious Talk / Muslim Section
    Replies: 14
    Last Post: 17-09-2007, 11:27 AM

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
Premium Ads
stp 160x600-en

Paid Ads

FXOpen 125x125

Moneybookers 180x60









Ehoza Ads
Ehoza Ads