TenkoFX Crypto

Closed Thread
Results 1 to 6 of 6
  1. #1
    ghenzou's Avatar
    ghenzou is offline Super Senior Member
    is Love ISLAM
     
    I am:
    Cool
     
    ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of
    Join Date
    May 2007
    Location
    kl
    Posts
    563
    Points
    140.83
    Thanks
    1
    Thanked 5 Times in 5 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    690

    Thumbs up TEMUDUGA SBG "CALON JENAZAH"

    SEMUA AKAN DIKEHENDAKI HADIR TANPA SEBARANG PENGECUALIAN

    KEKOSONGAN JAWATAN:
    A. Ahli Syurga Dari Awal.
    B. Ahli Neraka Dari Awal.
    C. Ahli Neraka Sementara Kemudian Akan Dilantik Jadi Ahli Syurga.

    EMPAT GANJARAN LUMAYAN (khas untuk jawatan A):
    1. Nikmat kubur.
    2. Perlindungan di Padang Mahsyar.
    3. Keselamatan Meniti Titian Sirat.
    4. Syurga yang kekal abadi.

    TARIKH TEMUDUGA:
    Bila-bila masa secara adhoc bermula dari saat membaca iklan ini.

    LOKASI TEMUDUGA:
    Di dalam kubur (alam barzakh).

    KELAYAKAN:
    Anda tidak perlu bawa siji-sijil,termasuk sijil saham termasuk saham Internet.
    Anda tidak perlu bawa pingat , Mercedes mata belalang atau kad kredit.
    Anda tidak perlu bawa wang atau harta serta emas yang anda kumpul.
    Anda tidak perlu berparas rupa yg cantik, hensem atau berbadan tegap atau seksi.
    Sila bawa dokumen asal iaitu : Iman dan Amal serta sedekah jariah sebagai sokongan.

    PANEL/PENEMUDUGA:
    Mungkar dan Nakir.

    ENAM SOALAN BOCOR:
    1. Siapa Tuhan anda?
    2. Apa Agama anda?
    3. Siapa Nabi anda?
    4. Apa Kitab anda?
    5. Di mana Kiblat anda?
    6. Siapa Saudara anda?

    CARA MEMOHON:


    Anda cuma perlu menunggu penjemput yang berkaliber untuk menjemput anda. Ia akan menjemput anda pada bila-bila masa saja (mungkin sekejap lagi). Ia akan berlembut kepada orang-orang tertentu dan akan bengis kepada orang-orang tertentu. Ia diberi nama Izrail.


    TIPS UNTUK BERJAYA DALAM TEMUDUGA TERTUTUP INI:
    Hadis hasan yang diriwayatkan oleh Ahmad Hanbal, yang bermaksud begini:


    Sabda Rasulullah SAW:

    "Sesungguhnya apabila jenazah seseorang itu diletakkan didalam kuburnya, sesungguhnya jenazah itu mendengar suara terompah kasut) orang-orang yang menghantarnya ke kubur pada saat mereka meninggalkan tempat itu. Jika mayat itu seorang muslim, maka solat yang dilakukannya ketika beliau masih hidup di dunia akan diletakkan di kepalanya, puasanya diletakkan disebelah kanannya, zakatnya diletakkan di sebelah kirinya dan amalan kebajikan daripada sedekahjariah, silaturrahim,perkara kebajikan dan ihsan diletakkan dihujung dua kakinya.



    Ia akan didatangi malaikat dari aras kepala, maka solat itu berkata kepada malaikat : dari arasku tidak ada jalan masuk. Kemudian malaikat berpindah ke sebelah kanan, maka puasa berkata kepadanya : dari arasku tidak ada jalan masuk. Kemudian malaikat berpindah kesebelah kiri, maka zakat berkata kepadanya : dariarasku tidak ada jalan masuk. Kemudian di datangi dari arah kedua hujung kakinya dan berkatalah amal-kebajikan : di bahagianku tidak ada jalan masuk.
    Maka malaikat berkata kepadanya : Duduklah kamu. Kepadanya (mayat) memperlihatkan matahari yang sudah mula terbenam, lalu malaikat bertanya kepada mayat itu : Apakah pandangan kamu tentang seorang laki-laki (Muhammad) yang kamu dahulu sentiasa bercakap tentangnya; dan bagaimana penyaksian kamu kepadanya? Maka berkata mayat itu : Tinggalkan aku sebentar, aku hendak sembahyang. Maka berkata malaikat : Sesungguhnya engkau akan mengerjakan solat (boleh saja solat) tetapi jawab dahulu apa yang kami tanya ini. Apakah pandangan kamu tentang seorang laki -laki Muhammad) yang kamu dahulu sentiasa bercakap tentangnya; dan bagaimana penyaksian kamu kepadanya? Maka berkata mayat itu: Laki-laki itu ialah! Nabi Muhammad saw dan aku naik saksi bahawa nabi Muhammad saw itu ialah pesuruh Allah yang membawa kebenaran daripada Allah Subhanahu Wata'ala. Maka malaikat berkata kepada mayat itu :
    Demikianlah kamu dihidupkan dan begitu juga kamu dimatikan dan dengan demikian juga kamu dibangkitkan semula diakhirat insya'Allah. Kemudian dibuka baginya satu pintu syurga, maka dikata padanya itulah tempat kamu dan itulah janji Allah bagi kamu dan kamu akan berada di dalamnya. Maka bertambahlah gembira mayat itu. Kemudian dilapangkan kuburnya seluas 70 hasta dan disinari cahaya baginya".

    Sila war-warkan tawaran jawatan kosong ini kepada semua sahabat.

    Wallahu-a'lam. Semoga berjaya dalam temuduga ini.
    Sila lihat tawaran-tawaran lain sebelum menjadi jenazah:
    Perkataan yang cantik "Allah S.W.T"
    Lagu yang merdu "Azan"
    Novel yang menarik "Al-Quran"
    Senaman yang baik "Sembahyang"
    Diet yang mujarab "Puasa"


  2. The Best Spread 468x60ms

  3. #2
    kitaro's Avatar
    kitaro is offline Official Photographer


    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Ulu Klang,
    Posts
    2,261
    Points
    1,237.72
    Thanks
    36
    Thanked 147 Times in 75 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    19832
    byk lg kekosongan...bila2 masa bleh daftar....satu peringatan...



  4. #3
    mirzz's Avatar
    mirzz is offline Addicted Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future mirzz has a brilliant future
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    816
    Points
    296.40
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    770
    dah ada soklan bocor pun lom tentu lepas...
    Ive tried so hard and get so far, in the end, its doesnt even matter!!!



  5. #4
    ghenzou's Avatar
    ghenzou is offline Super Senior Member
    is Love ISLAM
     
    I am:
    Cool
     
    ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of
    Join Date
    May 2007
    Location
    kl
    Posts
    563
    Points
    140.83
    Thanks
    1
    Thanked 5 Times in 5 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    690
    btul tu mirzz, tp usaha tangga kejayaan kan............
    Perkataan yang cantik "Allah S.W.T"
    Lagu yang merdu "Azan"
    Novel yang menarik "Al-Quran"
    Senaman yang baik "Sembahyang"
    Diet yang mujarab "Puasa"



  6. #5
    kitaro's Avatar
    kitaro is offline Official Photographer


    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Ulu Klang,
    Posts
    2,261
    Points
    1,237.72
    Thanks
    36
    Thanked 147 Times in 75 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    19832
    dgn tu beramallah dgn ilmu...baru berkat...skg ni ramai yg beramal dgn mengikut2....carilah ilmu tu...cari guru yg betul kerana ramai yg jahil nak belajar tak sedar diri dah sesat...



  7. #6
    <span class='glow_008000'>theviper</span>'s Avatar
    <span class='glow_008000'>theviper</span> is offline King Cobra of Ehoza
    is ?????
     
    I am:
    Shy
     
    <span class='glow_008000'>theviper</span> has a reputation beyond repute <span class='glow_008000'>theviper</span> has a reputation beyond repute <span class='glow_008000'>theviper</span> has a reputation beyond repute <span class='glow_008000'>theviper</span> has a reputation beyond repute <span class='glow_008000'>theviper</span> has a reputation beyond repute <span class='glow_008000'>theviper</span> has a reputation beyond repute <span class='glow_008000'>theviper</span> has a reputation beyond repute <span class='glow_008000'>theviper</span> has a reputation beyond repute <span class='glow_008000'>theviper</span> has a reputation beyond repute <span class='glow_008000'>theviper</span> has a reputation beyond repute <span class='glow_008000'>theviper</span> has a reputation beyond repute
    Join Date
    Aug 2008
    Location
    rumah/opis
    Posts
    5,923
    Points
    3,241.55
    Thanks
    888
    Thanked 694 Times in 307 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    475922


  8. stp 468x60-en

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

     

Similar Threads

  1. Temuduga sebagai :calon Jenazah
    By fendikya in forum Religious Talk / Muslim Section
    Replies: 1
    Last Post: 21-10-2009, 10:29 AM
  2. Apa reaksi "Gov" bila MB Johor bersuara mengenai "PPSMI"
    By adriana in forum Info & Education
    Replies: 0
    Last Post: 29-06-2009, 11:04 PM
  3. Temuduga Terbuka : Calon Jenazah
    By awah137 in forum Religious Talk / Muslim Section
    Replies: 1
    Last Post: 04-05-2009, 11:55 PM
  4. Replies: 55
    Last Post: 18-11-2008, 02:45 PM
  5. Temuduga sebagai "Calon Jenazah"
    By perati in forum Religious Talk / Muslim Section
    Replies: 6
    Last Post: 14-05-2007, 11:28 AM

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
Premium Ads
stp 160x600-en

Paid Ads

Moneybookers 180x60

FXOpen 125x125









Ehoza Ads
Ehoza Ads