TenkoFX Crypto

+ Reply to Thread
Results 1 to 3 of 3
  1. #1
    ghenzou's Avatar
    ghenzou is offline Super Senior Member
    is Love ISLAM
     
    I am:
    Cool
     
    ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of
    Join Date
    May 2007
    Location
    kl
    Posts
    582
    Points
    140.83
    Thanks
    1
    Thanked 5 Times in 5 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    681

    Talking pelajaran tentang kasih sayang

    Pada suatu pagi di satu sekolah menengah, ada seorang pelajar bertanya pada seorang guru yang sedang mengajar. Ketika itu, guru tersebut sedang menyentuh mengenai kasih dan sayang secara am. Dialog di antara pelajar dan guru tersebut berbunyi begini :

    Pelajar : Cikgu, macam mana kita nak pilih seseorang yang terbaik sebagai orang paling kita sayang?. Macam mana juga kasih sayang itu nak berkekalan?

    Cikgu : Oh, awak nak tahu ke?.Emmm...baiklah, sekarang kamu buat apa yang saya suruh. Ikut je ye...mungkin kamu akan dapat apa jawapannya.

    Pelajar : Baiklah...apa yang saya harus buat?

    Cikgu : Kamu pergi ke padang sekolah yang berada di luar kelas sekarang juga. Kamu berjalan di atas rumput di situ dan sambil memandang rumput di depan kamu, pilih mana yang PALING cantik tanpa menoleh ke belakang lagi walaupun sekali. Dan kamu petiklah rumput yang PALING cantik yang berada di depan kamu tersebut dan selepas itu bawa balik ke kelas.

    Pelajar : Ok. Saya pergi sekarang dan buat apa yang cikgu suruh.

    Apabila pelajar tersebut balik semula ke kelas, tiada pun rumput yang berada di tangannya. Maka cikgu pun bertanya kepada pelajar tersebut.

    Cikgu : Mana rumput yang cikgu suruh petik?

    Pelajar : Oh, tadi saya berjalan di atas rumput dan sambil memandang rumput yang berada di situ, saya carilah rumput yang paling cantik. Memang ada banyak yang cantik tapi cikgu kata petik yang paling cantik maka saya pun terus berjalan ke depan sambil mencari yang paling cantik tanpa menoleh ke belakang lagi. Tapi sampai di penghujung padang , saya tak jumpa pun yang paling cantik. Mungkin ada di antara yang di belakang saya sebelum itu tapi dah cikgu cakap tak boleh menoleh ke belakang semula, jadi tiadalah rumput yang saya boleh petik.

    Cikgu : Ya, itulah jawapannya. Maknanya, apabila kita telah berjumpa dengan seseorang yang kita sayang, janganlah kita hendak mencari lagi yang lebih baik daripada itu. Kita patut hargai orang yang berada di depan kita sebaik-baiknya. Janganlah kita menoleh ke belakang lagi kerana yang berlaku tetap dah berlaku. Dan semoga yang berlalu tidak lagi berulang. Jika kita berselisih faham dengan orang yang kita sayang itu, kita boleh perbetulkan keadaan dan cuba teruskan perhubungan tersebut walaupun banyak perkara yang menggugat perhubungan tersebut. Dan ingatlah orang yang kita sayang itulah kita jumpa paling cantik dan paling baik pada MULAnya walaupun nak ikutkan banyak lagi yang cantik dan baik seperti rumput tadi. KECUALILAH jika perhubungan tersebut tak boleh diselamatkan lagi, maka barulah kita mulakan sekali lagi.

    Maka sayangilah orang yang berada di depan kita dengan tulus dan ikhlas.


  2. FXOpen 468x60ms

  3. #2
    firas's Avatar
    firas is offline Addicted Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    firas will become famous soon enough
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    kajang-ser
    Posts
    901
    Points
    347.70
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    591
    wa...sgt menarik dialog antara cikgu dan murid ni...
    btul kata cikgu tu...moon sokong bebenor...
    'Destinasi Cinta Yang Ku Cari...Sebenarnya Terlalu Hampir...Hanya Kaburi Dengan Dosa Di dalam Hati...'



  4. #3
    ghenzou's Avatar
    ghenzou is offline Super Senior Member
    is Love ISLAM
     
    I am:
    Cool
     
    ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of ghenzou has much to be proud of
    Join Date
    May 2007
    Location
    kl
    Posts
    582
    Points
    140.83
    Thanks
    1
    Thanked 5 Times in 5 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    681
    time kasih moon sebab sudi baca kan.....hehehe .
    ape2 pon kalu moon de cite yg best2 ke kirim ar...


  5. stp 468x60-en

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

     

Similar Threads

  1. Kasih sayang yg tak berpenghujung...
    By headpux in forum Diari dan Anda
    Replies: 9
    Last Post: 06-04-2010, 07:06 PM
  2. Urut kasih sayang
    By headpux in forum Isu Semasa 2009
    Replies: 5
    Last Post: 04-10-2009, 03:31 PM
  3. rumput dan kasih sayang
    By dikchik in forum Love is Cinta
    Replies: 1
    Last Post: 05-06-2008, 05:52 PM
  4. Cinta,Kasih,Sayang...
    By spark in forum Love is Cinta
    Replies: 15
    Last Post: 19-03-2008, 01:20 PM
  5. kisah kasih sayang
    By chomel in forum Love is Cinta
    Replies: 21
    Last Post: 06-08-2007, 01:42 PM

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
Premium Ads
The Best Spread 160x600ms

Paid Ads

FXOpen 125x125

Moneybookers 180x60









Ehoza Ads
Ehoza Ads