stp 728x90-en

Closed Thread
Page 1 of 3 1 2 3 LastLast
Results 1 to 10 of 24
  1. #1
    perati's Avatar
    perati is offline Addicted Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    perati has a reputation beyond repute perati has a reputation beyond repute perati has a reputation beyond repute perati has a reputation beyond repute perati has a reputation beyond repute perati has a reputation beyond repute perati has a reputation beyond repute perati has a reputation beyond repute perati has a reputation beyond repute perati has a reputation beyond repute perati has a reputation beyond repute
    Join Date
    Apr 2007
    Age
    48
    Posts
    835
    Points
    283.50
    Thanks
    0
    Thanked 19 Times in 12 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    1018

    Dasyhat:: Apabila nafsu mengambil-alih kewarasan

    Apabila nafsu mengambil-alih kewarasan


    Menurut sahabat yang mengirim, kejadian ini berlaku di Jalan Raja Laut, KL baru-baru ini. Seorang pemuda yang telah mencuri telefon bimbit di sebuah kedai handphone berdekatan telah berjaya diberkas oleh orang-ramai.


    Beliau diikat dan dibelasah sehingga menyembur darah dari mulutnya. Lihatlah tindakan zalim yang dikenakan ke atas si pencuri. Memang siapa pun tidak bersimpati dengan pencuri, tetapi negara kita mempunyai undang-undang dan peraturan. Kesalahan pemuda ini adalah mencuri telefon bimbit, apakah begini sepatutnya hukuman ke atas beliau.

    Click image for larger version

Name:	d1.jpg
Views:	66
Size:	19.9 KB
ID:	572 Click image for larger version

Name:	d2.jpg
Views:	71
Size:	11.7 KB
ID:	573

    Click image for larger version

Name:	d3.jpg
Views:	74
Size:	21.9 KB
ID:	574 Click image for larger version

Name:	d4.jpg
Views:	63
Size:	19.0 KB
ID:	575

    Lebih dahsyat lagi apabila pemuda tadi menyerahkan kad pengenalannya. Cuba lihat betul-betul. Rupa-rupanya beliau baru berusia 15 tahun!

    Click image for larger version

Name:	d5.jpg
Views:	60
Size:	21.2 KB
ID:	576

    Diusia ini jika pun beliau telah mencuri si budak kecil ini tidak akan didakwa di mahkamah terbuka tetapi mahkamah juvana yang mendengar kes yang melibatkan kanak-kanak. Mengapa beliau diperlakukan begini sekali, apakah mereka yang membelasah beliau yang rata-rata terdiri dari orang Melayu/Islam itu tidak usul-periksa terlebih dahulu sehingga tidak mengenal antara kanak-kanak dan orang dewasa.

    Memang budak ini mungkin telah mencuri, tetapi stigma yang akan dipikulnya lantaran dibelasah sedemikian rupa di usia muda ini pasti akan diheretnya sehingga ke tua nanti. Apakah kesudahnnya nanti, apa akan jadi kepada hidup beliau nanti?

    Sepatutnya budak ini diserahkan kepada pihak polis untuk diambil tindakan dan sepatutnya begitulah juga mereka yang bernfasu yang telah mengambi kesempatan ke atas beliau yang sebenarnya lebih hina dari budak yang mencuri itu.
    ~~~ pErAtI ~~~


  2. pamm 468x60-en

  3. #2
    astaroth's Avatar
    astaroth is offline Hall of Fame
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    Hell Sith
    Posts
    1,900
    Points
    650.10
    Thanks
    0
    Thanked 17 Times in 14 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    735
    bagi aku memnag patut kena ajar cam ni mencuri,samun, aarggghHh dieorang ni memnag patut ajar cam ni je kalau aku yang jaga malaysia ni akui tubuh kan satu panalty hukuman sapa samun,rogol dan mencuri kena hukuman tembak



  4. #3
    formattedsolution's Avatar
    formattedsolution is offline Member
    is sedang seronok mencetak $$$ bersama VeMMA!
     
    I am:
    ----
     
    formattedsolution is on a distinguished road
    Join Date
    May 2007
    Location
    Kuantan - Bera - Kuantan - Bera
    Age
    43
    Posts
    144
    Points
    49.13
    Thanks
    0
    Thanked 2 Times in 1 Post
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    564
    aku raser budak ni mmg patut terima pengajaran..jika tak diajar sebegini dan kalo dibiarkan..mungkin 1 hari nanti dia akan dikenali/ditakuti kerana kezaliman/kekerasan/perbuatan jenayah dia yang lain. sesungguhnya berbuat baik di balas baik dan berbuat jahat di balas jahat. kadang2 undang juga memberi hukuman yang langsung tidak adil kepada pelaku-pelaku jenayah ini..so..biarlah dia diajar dek kerana kebodohan dia sendiri..moga2 suatu hari nanti, jika dia masih berniat untuk melakukan jenayah..bila teringat jek kes dia kena pukul ni..dia akan jadi takut..dan fikiran dia utk melakukan jenayah lain akan terus terbantut..

    * bagaimanapun..ini hanyalah pendapat peribadi aku...jangan terpengaruh dengan tulisan aku yer..



  5. #4
    joney's Avatar
    joney is offline Pengetua Ehoza

    is .............. dead!
     
    I am:
    Tired
     
    joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Pass Away
    Posts
    8,902
    Points
    3,593.64
    Thanks
    193
    Thanked 96 Times in 63 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    182695
    dua perkataan je dari aku....

    padan muka!!!!



  6. #5
    astaroth's Avatar
    astaroth is offline Hall of Fame
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    Hell Sith
    Posts
    1,900
    Points
    650.10
    Thanks
    0
    Thanked 17 Times in 14 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    735
    aku rase aku berkenan la avatar ko joney cutee sangatt rase cam nak bela jee



  7. #6
    joney's Avatar
    joney is offline Pengetua Ehoza

    is .............. dead!
     
    I am:
    Tired
     
    joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Pass Away
    Posts
    8,902
    Points
    3,593.64
    Thanks
    193
    Thanked 96 Times in 63 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    182695
    Quote Originally Posted by necrohated View Post
    aku rase aku berkenan la avatar ko joney cutee sangatt rase cam nak bela jee
    hahahahahaaa.... ko nak ke? save je laaa....



  8. #7
    astaroth's Avatar
    astaroth is offline Hall of Fame
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    Hell Sith
    Posts
    1,900
    Points
    650.10
    Thanks
    0
    Thanked 17 Times in 14 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    735
    weii binatang tu ble bela kee atau nak kena ada lesen aku berkenan laa



  9. #8
    joney's Avatar
    joney is offline Pengetua Ehoza

    is .............. dead!
     
    I am:
    Tired
     
    joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Pass Away
    Posts
    8,902
    Points
    3,593.64
    Thanks
    193
    Thanked 96 Times in 63 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    182695
    tak taw plak aku... kene tanye jabatan haiwan tuhh...



  10. #9
    xareen's Avatar
    xareen is offline Addicted Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    xareen will become famous soon enough xareen will become famous soon enough
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    klia
    Posts
    925
    Points
    309.90
    Thanks
    0
    Thanked 16 Times in 13 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    603
    necro ngan joney ni dah kuar tajuk nih...nanti pm aek tanye cemane nak bela menatang nih...hiii
    "ketenangan ada di hati, x merasa kerna kau x mencari..."



  11. #10
    somutmerah's Avatar
    somutmerah is offline Hyper Active Member
    is Big Gun
     
    I am:
    Awesome
     
    somutmerah has a reputation beyond repute somutmerah has a reputation beyond repute somutmerah has a reputation beyond repute somutmerah has a reputation beyond repute somutmerah has a reputation beyond repute somutmerah has a reputation beyond repute somutmerah has a reputation beyond repute somutmerah has a reputation beyond repute somutmerah has a reputation beyond repute somutmerah has a reputation beyond repute somutmerah has a reputation beyond repute
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    N9
    Age
    35
    Posts
    2,000
    Points
    611.90
    Thanks
    12
    Thanked 53 Times in 33 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    9154
    kesian gak kat bdk tu..tapi,memang dah adat..saper yg kena tangkap mencuri kat mana2 pun akan dibelasah dulu sebelum di adili..


  12. FXOpen 468x60ms

Closed Thread
Page 1 of 3 1 2 3 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

     

Similar Threads

  1. Bilik mandi wap mudah alih
    By nikridzuan in forum X-Files, Mistery, Amazing
    Replies: 24
    Last Post: 29-04-2010, 09:37 AM
  2. Alih Segera Patung Obama
    By Sangkuriang in forum Isu Semasa 2009
    Replies: 10
    Last Post: 16-12-2009, 10:42 PM
  3. Nor Mohamed Nafi Ambil Alih Plus
    By adriana in forum Isu Semasa 2009
    Replies: 2
    Last Post: 21-08-2009, 10:41 AM
  4. Prosedur Mengambil Anak Angkat
    By kimmy_ky in forum Info & Pengetahuan Am
    Replies: 2
    Last Post: 27-07-2009, 11:39 AM

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
Premium Ads
stp 160x600-en

Paid Ads

Moneybookers 180x60

FXOpen 125x125









Ehoza Ads
Ehoza Ads