stp 728x90-en

+ Reply to Thread
Results 1 to 7 of 7
  1. #1
    miss sya Guest
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     

    6 perkara Allah sembunyikan

    Allah SWT selesai menciptakan Jibrail as dengan bentuk yang cantik, dan Allah menciptakan pula baginya 600 sayap yang panjang , sayap itu antara timur dan barat (ada pendapat lain menyatakan 124, 000 sayap). Setelah itu Jibrail as memandang dirinya sendiri dan berkata:

    "Wahai Tuhanku, adakah engkau menciptakan makhluk yang lebih baik daripada aku?."

    Lalu Allah swt berfirman yang bermaksud.. "Tidak"

    Kemudian Jibrail as berdiri serta solat dua rakaat kerana syukur kepada Allah swt. dan tiap-tiap rakaat itu lamanya 20,000 tahun.

    Setelah selesai Jibrail as solat, maka Allah SWT berfirman yang bermaksud. "Wahai Jibrail, kamu telah menyembah aku dengan ibadah yang bersungguh-sungguh, dan tidak ada seorang pun yang menyembah kepadaku seperti ibadat kamu, akan tetapi di akhir zaman nanti akan datang seorang nabi yang mulia yang paling aku cintai, namanya Muhammad.' Dia mempunyai umat yang lemah dan sentiasa berdosa, sekiranya mereka itu mengerjakan solat dua rakaat yang hanya sebentar sahaja, dan mereka dalam keadaan lupa serta serba kurang, fikiran mereka melayang bermacam-macam dan dosa mereka pun besar juga. Maka demi kemuliaannKu dan ketinggianKu, sesungguhnya solat mereka itu aku lebih sukai dari solatmu itu. Kerana mereka mengerjakan solat atas perintahKu, sedangkan kamu mengerjakan solat bukan atas perintahKu."

    Kemudian Jibrail as berkata: "Ya Tuhanku, apakah yang Engkau hadiahkan kepada mereka sebagai imbalan ibadat mereka?"

    Lalu Allah berfirman yang bermak! sud. "Ya Jibrail, akan Aku berikan syurga Ma'waa sebagai tempat tinggal..."

    Kemudian Jibrail as meminta izin kepada Allah untuk melihat syurga Ma'waa. Setelah Jibrail as mendapat izin dari Allah SWT maka pergilah Jibrail as dengan mengembangkan sayapnya dan terbang, setiap dia mengembangkan dua sayapnya dia boleh men empuh jarak perjalanan 3000 tahun, terbang la malaikat Jibrail as selama 300 tahun sehingga ia merasa letih dan lemah dan akhirnya dia turun singgah berteduh di bawah bayangan sebuah pohon dan dia sujud kepada Allah SWT lalu ia berkata dalam sujud:

    "Ya Tuhanku apakah sudah aku menempuh jarak perjalanan setengahnya, atau sepertiganya, atau seperempatnya?"

    Kemudian Allah swt berfirman yang bermaksud. "Wahai Jibrail, kalau kamu dapat terbang selama 3000 tahun dan meskipun aku memberikan kekuatan kepadamu seperti kekuatan yang engkau miliki, lalu kamu terbang seperti yang telah kamu lakukan, nescaya kamu tidak akan sampai kepada sepersepuluh dari beberapa perpuluhan yang telah kuberikan kepada umat Muhammad terhadap imbalan solat dua rakaat yang mereka kerjakan....."

    Marilah sama2 kita fikirkan dan berusaha lakukan... Sesungguhnya Allah S.W.T telah menyembunyikan enam perkara iaitu :

    * Allah S.W.T telah menyembunyikan redha-Nya dalam taat.
    * Allah S.W.T telah menyembunyikan murka-Nya di dalam maksiat.
    * Allah S.W.T telah menyembunyikan nama-Nya yang Maha Agung di dalam Al-Quran.
    * Allah S.W.T telah menyembunyikan Lailatul Qadar di dalam bulan Ramadhan.
    * Allah S.W.T telah menyembunyikan solat yang paling utama di dalam solat (yang lima waktu).
    * Allah S.W.T telah menyembunyikan (tarikh terjadinya) hari kiamat di dalam semua hari.

    Semoga kita mendapat berkat daripada ilmu ini. Wallahualam


  2. bitcoin 468x60-en

  3. #2
    firas's Avatar
    firas is offline Addicted Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    firas will become famous soon enough
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    kajang-ser
    Posts
    901
    Points
    347.70
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    591
    ya Allah..betapa manusia ini adalah ciptaan Allah yg paling sempurna...
    maka jgn lah dipersia2kan segala kudrat yg tlh diberikan kpd kita...
    'Destinasi Cinta Yang Ku Cari...Sebenarnya Terlalu Hampir...Hanya Kaburi Dengan Dosa Di dalam Hati...'



  4. #3
    astaroth's Avatar
    astaroth is offline Hall of Fame
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    Hell Sith
    Posts
    1,900
    Points
    650.10
    Thanks
    0
    Thanked 17 Times in 14 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    729
    Quote Originally Posted by moon View Post
    ya Allah..betapa manusia ini adalah ciptaan Allah yg paling sempurna...
    maka jgn lah dipersia2kan segala kudrat yg tlh diberikan kpd kita...
    alhamdullilahhhhhhh



  5. #4
    perati's Avatar
    perati is offline Addicted Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    perati has a reputation beyond repute perati has a reputation beyond repute perati has a reputation beyond repute perati has a reputation beyond repute perati has a reputation beyond repute perati has a reputation beyond repute perati has a reputation beyond repute perati has a reputation beyond repute perati has a reputation beyond repute perati has a reputation beyond repute perati has a reputation beyond repute
    Join Date
    Apr 2007
    Age
    48
    Posts
    835
    Points
    283.50
    Thanks
    0
    Thanked 19 Times in 12 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    1013
    Quote Originally Posted by moon View Post
    ya Allah..betapa manusia ini adalah ciptaan Allah yg paling sempurna...
    maka jgn lah dipersia2kan segala kudrat yg tlh diberikan kpd kita...
    ammminnnn...
    ~~~ pErAtI ~~~



  6. #5
    xareen's Avatar
    xareen is offline Addicted Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    xareen will become famous soon enough xareen will become famous soon enough
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    klia
    Posts
    925
    Points
    309.90
    Thanks
    0
    Thanked 16 Times in 13 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    598
    betapa beruntungnya kita menjadi umat Nabi Muhammad SAW...
    "ketenangan ada di hati, x merasa kerna kau x mencari..."



  7. #6
    kitaro's Avatar
    kitaro is offline Official Photographer


    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute kitaro has a reputation beyond repute
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Ulu Klang,
    Posts
    2,267
    Points
    1,237.72
    Thanks
    36
    Thanked 147 Times in 75 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    19823
    Allah juga menyembunyikan pahala dr pandangan mata kasar...kalau dpt dilihat pahala itu...maka berebut-rebut org mendapatkannya...cuba kita jadikan pahala itu dlm bentuk duit...org tak pergi kerja..buat amal je..



  8. #7
    RMteam's Avatar
    RMteam is offline Member
    is lepak di FB je dah
     
    I am:
    Happy
     
    RMteam is on a distinguished road
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Sarawak
    Age
    34
    Posts
    140
    Points
    51.18
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    561


  9. stp 468x60-en

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

     

Similar Threads

  1. [IMPORTANT] 6 PERKARA ALLAH SWT SEMBUNYIKAN
    By headpux in forum Religious Talk / Muslim Section
    Replies: 12
    Last Post: 26-03-2010, 07:22 AM
  2. 6 perkara Allah sembunyikan
    By ichigo in forum Religious Talk / Muslim Section
    Replies: 6
    Last Post: 17-09-2009, 07:52 AM
  3. 6 perkara yang Allah sembunyikan
    By pari-pari in forum Religious Talk / Muslim Section
    Replies: 1
    Last Post: 12-06-2009, 09:28 PM
  4. [IMPORTANT] 6 perkara Allah sembunyikan
    By headpux in forum Religious Talk / Muslim Section
    Replies: 12
    Last Post: 26-05-2009, 03:26 PM
  5. 6 Perkara ALLAH S.w.t Sembunyikan
    By muyyaQ in forum Religious Talk / Muslim Section
    Replies: 1
    Last Post: 17-03-2009, 01:29 AM

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
Premium Ads
The Best Spread 160x600ms

Paid Ads

Moneybookers 180x60

FXOpen 125x125









Ehoza Ads
Ehoza Ads