stp 728x90-en

+ Reply to Thread
Page 1 of 3 1 2 3 LastLast
Results 1 to 10 of 25
  1. #1
    astaroth's Avatar
    astaroth is offline Hall of Fame
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    Hell Sith
    Posts
    1,900
    Points
    650.10
    Thanks
    0
    Thanked 17 Times in 14 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    730

    Risiko payu dara besar




    JIKA saiz dan bentuk zakar penting untuk lelaki, wanita tidak terkecuali untuk mengambil berat saiz payu dara mereka. Sebenarnya, saiz dan bentuk payu dara wanita tertakluk kepada keturunan dan baka.

    Jarang ada wanita mengalami masalah payu dara ‘Glandular Hyperplasia’, iaitu pepundi susu mengembang dan membesar, sekali gus mengakibatkan payu dara membesar secara luar biasa.

    Wanita yang mengalami masalah ini sukar mencari baju dalam atau ‘bra’ sesuai. Keadaan payu dara yang besar juga menyakitkan dada kerana memikul beban berat.

    Kajian terbaru menunjukkan payu dara besar berisiko tinggi mendapat kanser.

    Tiada kaedah membesarkan payu dara tanpa membabitkan pembedahan. Ia dikenali ‘Breast Augmentation’ atau pembedahan pembesaran payu dara.

    Kaedah penggunaan krim dan herba belum ada bukti kukuh keberkesanannya.

    Satu ketika dulu di Thailand, wujud herba dikenali ‘Pueriaria Mirifica’ yang kononnya membantu memantapkan payu dara dan kini herba itu dalam kawalan kerajaan Thailand.

    Sejauh mana keberkesanan herba itu sukar dipastikan, namun kerajaan Thailand menafikan herba itu sesuai untuk ketumbesaran payu dara.

    Malah, kerajaan Thailand mencadangkan wanita yang ingin membesarkan payu dara melakukan senaman pemantapan otot dada. Pakar sakit puan dan payu dara di Thailand juga menafikan herba itu mampu membesarkan payu dara.

    Sehubungan itu, jangan membazir duit membeli herba, terutama di tepi jalan, untuk membesarkan payu dara. Ia bukan sekadar pembaziran, tetapi dibimbangi kesan jangka pendek atau panjang penggunaan produk berkenaan.

    Ada juga berpendapat makan kacip fatimah memantapkan payu dara. Itu juga tiada kepastian, walaupun kacip fatimah mengandungi ‘Biboflavinoids’ yang dapat diproses dalam badan menjadi hormon Estrogen yang ada kaitan dengan ketumbesaran payu dara.

    Namun, kajian sekumpulan pakar di Universiti Sains Malaysia (USM) mendapati kacip fatimah hanya baik menaikkan syahwat kerana kesannya kepada kelenjar Adrenal untuk menghasilkan hormon syahwat DHEA.

    Malah, satu ketika dulu wanita yang mengamalkan pil perancang keluarga mendapati payu dara mereka tegap dan padat, seolah-olah besar.

    Selepas kejadian tidak disangka itu, ramai wanita mengunakan hormon Estrogen dan kini amalan berkenaan diketahui berbahaya dan boleh mendedahkan wanita itu kepada kanser payu dara.

    Seperti zakar, payu dara kadangkala kelihatan kecut dan lembek dan kadangkala menonjol dan tegap, sama dengan keadaan puting dan tompok Areola yang juga kembang dan kuncup.

    Senaman mengkukuhkan otot dada dapat menegapkan payu dara ke atas dada dan ini digalakkan daripada melakukan pembedahan, mengunakan krim atau gel atau menyedut payu dara dengan pam penyedut kerana alat ini juga didapati mengarut.

    Kehamilan dan kelahiran bayi dapat memantapkan kedudukan payu dara dan ini paling berkesan serta selamat.

    , selain memakai baju dalam yang sesuai dan pengunaan krim pelembap yang baik untuk kulit payu dara.


  2. stp 468x60-en

  3. #2
    prepaidboy's Avatar
    prepaidboy is offline Junior Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    prepaidboy is on a distinguished road
    Join Date
    Feb 2007
    Age
    32
    Posts
    40
    Points
    73.53
    Thanks
    1
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    567
    kalau dah besar tak boleh kecik ke??? tapi kalau kecik nak besar boleh pulak! lagu mana plak ni abg..



  4. #3
    firas's Avatar
    firas is offline Addicted Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    firas will become famous soon enough
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    kajang-ser
    Posts
    901
    Points
    347.70
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    591
    Quote Originally Posted by prepaidboy View Post
    kalau dah besar tak boleh kecik ke??? tapi kalau kecik nak besar boleh pulak! lagu mana plak ni abg..
    nanti kita minta cik abg necro tlg jawabkan soalan adik yer....
    'Destinasi Cinta Yang Ku Cari...Sebenarnya Terlalu Hampir...Hanya Kaburi Dengan Dosa Di dalam Hati...'



  5. #4
    sharksuke's Avatar
    sharksuke is offline Full Time Supporter

    is back to be Ehozarian
     
    I am:
    Awesome
     
    sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    kuantan
    Age
    31
    Posts
    2,543
    Points
    2,099.04
    Thanks
    55
    Thanked 121 Times in 86 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    27625
    hehe..
    moon xleh jawab ker..
    pandai btuil ek abg necro kita pasai nie ek..
    ang necro ada payudara ker..
    wakkaa..
    gurau jer.



  6. #5
    firas's Avatar
    firas is offline Addicted Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    firas will become famous soon enough
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    kajang-ser
    Posts
    901
    Points
    347.70
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    591
    Quote Originally Posted by sharksuke View Post
    hehe..
    moon xleh jawab ker..
    pandai btuil ek abg necro kita pasai nie ek..
    ang necro ada payudara ker..
    wakkaa..
    gurau jer.
    hehehe..moon xreti la nak jawab....ahaks
    kena tanya insan yg lebih arif bab2 mcm ni...
    siapa lagi kalo bkn abg necro kita....heheheheh
    btul tak abg???
    'Destinasi Cinta Yang Ku Cari...Sebenarnya Terlalu Hampir...Hanya Kaburi Dengan Dosa Di dalam Hati...'



  7. #6
    astaroth's Avatar
    astaroth is offline Hall of Fame
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of astaroth has much to be proud of
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    Hell Sith
    Posts
    1,900
    Points
    650.10
    Thanks
    0
    Thanked 17 Times in 14 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    730
    nak tanya apa ni hehehehe



  8. #7
    goldmine's Avatar
    goldmine is offline DieHardFan Member
    is mode beraya sakan
     
    I am:
    Hungry
     
    goldmine has a reputation beyond repute goldmine has a reputation beyond repute goldmine has a reputation beyond repute goldmine has a reputation beyond repute goldmine has a reputation beyond repute goldmine has a reputation beyond repute goldmine has a reputation beyond repute goldmine has a reputation beyond repute goldmine has a reputation beyond repute goldmine has a reputation beyond repute goldmine has a reputation beyond repute
    Join Date
    May 2007
    Location
    Askaban
    Age
    34
    Posts
    1,915
    Points
    802.21
    Thanks
    38
    Thanked 116 Times in 51 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    7085
    ada sape tau krim2 kat pasaran tu bole diguna pakai smpai breast tu besar tak. rasa guna tgn je dh bole besar. belai hari2 besar la dia. hehehehe



  9. #8
    sharksuke's Avatar
    sharksuke is offline Full Time Supporter

    is back to be Ehozarian
     
    I am:
    Awesome
     
    sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute sharksuke has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    kuantan
    Age
    31
    Posts
    2,543
    Points
    2,099.04
    Thanks
    55
    Thanked 121 Times in 86 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    27625
    yer ker belai hari dia bsar..
    awek aku kata kalu dok main2 tiap hari payudara akan jatuh..
    cam jd tetek lanjut..
    necro pliz jawab.



  10. #9
    streakfreak's Avatar
    streakfreak is offline DieHardFan Member
    is coding non-stop
     
    I am:
    Happy
     
    streakfreak has a reputation beyond repute streakfreak has a reputation beyond repute streakfreak has a reputation beyond repute streakfreak has a reputation beyond repute streakfreak has a reputation beyond repute streakfreak has a reputation beyond repute streakfreak has a reputation beyond repute streakfreak has a reputation beyond repute streakfreak has a reputation beyond repute streakfreak has a reputation beyond repute streakfreak has a reputation beyond repute
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    Meoww Land
    Posts
    1,598
    Points
    421.10
    Thanks
    73
    Thanked 47 Times in 36 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    2898
    Quote Originally Posted by goldmine View Post
    ada sape tau krim2 kat pasaran tu bole diguna pakai smpai breast tu besar tak. rasa guna tgn je dh bole besar. belai hari2 besar la dia. hehehehe



    adeiiii...ni mcm besa wat jek..
    tp aku lg stuju ngan shark..
    bukan pe,kalau belai leleame x lunyai ke??
    hishhh...besenam utk kuatkn otot payudare lg elok laa..
    awek aku pon de ckp cam awek shark gak..
    hmmm.....necro.pendapat skek~!!



  11. #10
    <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'>'s Avatar
    <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> is offline
    is single
     
    I am:
    Awesome
     
    <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute <span class='glow_FFFF00'>apect</span></a><br /><span class='glow_FFFF00'><span style='color: #9400D3'>True Ehoza's Supporter</span></span><a href='#'> has a reputation beyond repute
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Batu Pahat
    Age
    42
    Posts
    9,676
    Points
    401,767.98
    Thanks
    654
    Thanked 2,205 Times in 750 Posts
    Credits

    $ 601
    Rep Power
    588960
    ish, korang main ke titik awek memasing?

    doktor necro sila jawab permasalahan ahli2 yang lain. kami juga ingin mendengar penerangan doktor tentang masalah ini
    https://www.facebook.com/ehozadotcom
    Jom teka gambar dan menang RM150!


  12. bitcoin 468x60-en

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

     

Similar Threads

  1. Payu Dara Pjg kan...
    By nikridzuan in forum Info & Pengetahuan Am
    Replies: 5
    Last Post: 08-06-2010, 04:00 PM
  2. Katy berdoa payu dara besar
    By hpmfl2002 in forum Info & Selebriti
    Replies: 16
    Last Post: 26-08-2009, 06:28 PM
  3. Kate Moss risau teman tak suka payu dara besar
    By el_zafa in forum Info & Selebriti
    Replies: 22
    Last Post: 20-02-2009, 10:12 AM
  4. Tambah isi payu dara
    By antagenaiz in forum Info & Selebriti
    Replies: 9
    Last Post: 20-10-2008, 01:47 AM
  5. Payu Dara
    By joney in forum Panduan Kesihatan
    Replies: 24
    Last Post: 13-02-2008, 10:20 PM

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
Premium Ads
TenkoFX Crypto

Paid Ads

FXOpen 125x125

Moneybookers 180x60









Ehoza Ads
Ehoza Ads