TenkoFX ECN Gravity

+ Reply to Thread
Results 1 to 4 of 4

Thread: Bugatti Veyron

  1. #1
    joney's Avatar
    joney is offline Pengetua Ehoza

    is .............. dead!
     
    I am:
    Tired
     
    joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Pass Away
    Posts
    8,902
    Points
    3,593.64
    Thanks
    193
    Thanked 96 Times in 63 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    182695

    Bugatti Veyron

    Kalo sape2 tahu ape itu Bugatti Veyron, tak heran la...

    ni salah satu supercar yang ade diatas muka bumi ni...

    macam Pagani la....

    Video aku bagi ni adalah Bugatti Veyron On Top Gear...

    Korang tengok la laju mane.....



    DOWNLOAD


  2. stp 468x60-en

  3. #2
    kyleXY's Avatar
    kyleXY is offline Addicted Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    north pole
    Age
    33
    Posts
    755
    Points
    275.24
    Thanks
    0
    Thanked 9 Times in 7 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    1993
    DALAM senarai 10 kereta terhebat dunia, nama Bugatti Veyron 16.4 cukup gah sebagai jentera paling pantas, berkuasa dan mahal di dunia. Percaya atau tidak, kereta berkenaan mampu mencapai kelajuan melebihi 400 km/j selain supercar kedua di dunia menggunakan enjin 16 silinder selepas Cizeta Moroder V16T.

    Sejarah pengeluarannya bermula pada September 2005 oleh Volkswagen AG, syarikat yang bernaung di bawah Bugatti Automobiles SAS.

    Namanya diperoleh daripada pelumba Perancis, Pierre Veyron, yang memenangi perlumbaan 24 jam Le Mans pada 1939 dan digabungkan dengan nama firma asal Bugatti.

    Pembangunan kereta ini bermula pada 1999 dengan menggelarnya konsep EB 18/4 ‘Veyron’. Model asal yang diperkenalkan di Pameran Motor Tokyo itu memiliki banyak persamaan dengan reka bentuk Veyron yang dihasilkan untuk pengeluaran.

    Veyron direka bentuk Hartmut Warkuss dari Volkswagen selain bekerjasama dengan Giorgetto Giugiaro dari ItalDesign untuk reka bentuk dalamannya.

    Pengerusi VW, Ferdinand Piëch, ketika itu mengumumkan pengeluaran Veyron pada tahun 2000 di Pameran Motor Geneva.

    Dia menjanjikan Veyron sebagai kereta terpantas, berkuasa dan mahal dalam sejarah. Pembangunannya berterusan pada 2001 dan EB 16/4 Veyron diiktiraf dengan status kereta konsep paling ke hadapan.

    Lewat 2001, Bugatti mengumumkan kereta berkenaan secara rasminya dinamakan Bugatti Veyron 16.4 dan mula dikeluarkan pada 2003.

    Bagaimanapun, pembangunan kereta berkenaan berdepan dengan masalah dan tidak seperti dirancangkan.

    Untuk mencapai kelajuan tinggi, keadaan stabil suatu yang sukar bagi sesebuah kenderaan. Akibatnya dua prototaipnya musnah dalam kemalangan. Pengeluaran Veyron kemudiannya tertangguh kerana masalah itu.

    Piëch kemudian bersara sebagai pengerusi Volkswagen Group dan digantikan Bernd Pischetsrieder.

    Pengerusi baru itu kemudiannya menghantar semula Veyron untuk kerja pengubahsuaian dan akhirnya diberjaya dihasilkan untuk pengeluaran.

    Selepas pelancaran kereta berkenaan untuk pasaran ia dilaporkan dijual Veyron pada harga RM5.8 juta.

    Harganya yang mahal itu menyaksikan ramai pengkritik menyamakannya dengan Concorde, malah ia turut menyebabkan kerugian kepada pengeluarnya.



  4. #3
    lopaque's Avatar
    lopaque is offline ŽEhoza's PhotographerŽ


    is InspiredByMuhammad
     
    I am:
    Tired
     
    lopaque has a reputation beyond repute lopaque has a reputation beyond repute lopaque has a reputation beyond repute lopaque has a reputation beyond repute lopaque has a reputation beyond repute lopaque has a reputation beyond repute lopaque has a reputation beyond repute lopaque has a reputation beyond repute lopaque has a reputation beyond repute lopaque has a reputation beyond repute lopaque has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Selangor/J
    Age
    36
    Posts
    1,987
    Points
    730.51
    Thanks
    27
    Thanked 159 Times in 77 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    5629
    vbapok laju 400km/j...f1 skrg pun 388 pun paling laju...



  5. #4
    kyleXY's Avatar
    kyleXY is offline Addicted Member
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute kyleXY has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    north pole
    Age
    33
    Posts
    755
    Points
    275.24
    Thanks
    0
    Thanked 9 Times in 7 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    1993
    Quote Originally Posted by lopaque View Post
    vbapok laju 400km/j...f1 skrg pun 388 pun paling laju...
    tu la pasal... jangan xpercaya plak.


  6. bitcoin 468x60-en

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

     

Similar Threads

  1. Ubah suai Ford jadi Bugatti Veyron
    By lisa16 in forum Isu Semasa Terkini
    Replies: 1
    Last Post: 16-07-2011, 01:53 PM
  2. Kereta Bugatti Veyron Edisi Khas berharga RM6.73 juta
    By lisa16 in forum Isu Semasa Terkini
    Replies: 0
    Last Post: 06-07-2011, 10:50 AM
  3. Nissan GTR vs Bugatti Veyron
    By prodigy in forum Info & Automotif
    Replies: 15
    Last Post: 03-08-2009, 02:35 PM
  4. Bugatti Antik Harga 6.2 juta euro
    By pitihkawe in forum Info & Automotif
    Replies: 6
    Last Post: 03-01-2009, 05:24 PM

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
Premium Ads
The Best Spread 160x600ms

Paid Ads

FXOpen 125x125

Moneybookers 180x60









Ehoza Ads
Ehoza Ads