stp 728x90-en

+ Reply to Thread
Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 10 of 18
  1. #1
    joney's Avatar
    joney is offline Pengetua Ehoza

    is .............. dead!
     
    I am:
    Tired
     
    joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Pass Away
    Posts
    8,902
    Points
    3,593.64
    Thanks
    193
    Thanked 96 Times in 63 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    182695

    Thumbs up Ke Mana Anda Sekarang?

    JEJAK SYURGA ATAU JEJAK NERAKA...


    Kita sekarang dihidupkan oleh Allah, di bumi Allah dan di dalam zaman yang Allah tentukan. Selepas itu kita akan dikembalikan, sama ada disedari atau tidak ke salah satu daripada dua negeri yang kekal abadi iaitu syurga atau neraka.

    Sekarang kita sedang berjalan ke destinasi yang kita sendiri pilih - syurga atau neraka. Allah menyediakan dua jalan untuk kita pilih. Terpulanglah kepada kita untuk memilih sama ada jejak ke syurga atau jejak ke neraka.

    Namun begitu, Allah sudah memberitahu kita di dalam Al-Quran, tentang betapa nikmatnya kehidupan dan pengalaman manis di syurga. Begitu juga dijelaskan betapa azabnya kehidupan dan pengalaman ngeri di neraka. Nabi Muhammad saw. juga menguatkan lagi melalui hadith-hadithnya yang masih segar dibaca dan didengar hingga ke hari ini.

    Sebagai makhluk yang diberikan kesempurnaan akal fikiran, manusia boleh berfikir kesan dan risiko yang bakal diterima akibat dari sesuatu tindakannya. Setiap sesuatu itu ada sebab-musababnya. Allah masukkan seseorang ke syurga kerana dalam hidupnya di dunia ini, dia memilih jalan ke syurga. Begitu juga Allah masukkan seseorang itu ke neraka kerana dalam hidupnya dia sengaja memilih jalan ke neraka. Terpulang kepada kita hendak mengikuti jejak syurga atau jejak neraka...

    Pilih dan ikutlah jalan ke syurga sebagaimana yang disenaraikan di bawah:
    • beramal semasa muda lagi
    • bertolong-tolongan kerana Allah
    • jauhi diri dan keluarga dari zina
    • mendidik anak kewajipan beragama
    • mendirikan solat wajib dan sunat
    • bertahajjud di tengah malam
    • menangis dan menginsafi diri kerana takut akan ALlah
    • bersedekah, menderma dan berwakaf secara senyap
    • berpaut hati pada masjid
    • sentiasa belajar hal-ehwal agama
    • sembahyang berjemaah
    • selalu berada di tempat pengajian agama
    • menziarahi orang sakit
    • mengiringi mayat hingga ke kubur
    • mengadakan khenduri cara Islam
    • mendamaikan pergaduhan
    • menolong anak yatim dan miskin
    • dan lain-lain perkara kebajikan


    Pada masa yang sama hindarilah jejak neraka yang disenaraikan di bawah:
    • tidak mengajar anak hal-hal keagamaan
    • kaya tapi bakhil
    • menipu
    • mengambil arak, dadah dan yang memabukkan
    • mengadakan majlis maksiat
    • berzina
    • memakan harta anak yatim
    • meringankan sembahyang
    • tidak mengeluarkan zakat
    • panjang angan-angan dan tak mahu bertaubat
    • meninggalkan sembahyang
    • durhaka kepada ibu bapa
    • berbuat fitnah
    • suami dayus (membebaskan isteri)
    • ibu bapa dayus (membebaskan anak)
    • makan harta haram
    • berbohong dan berdusta
    • menggunakan sihir
    • dengki dan khianat

    Sementara kita diberi peluang oleh Allah untuk memilih jalan yang menentukan nasib kita pada masa hadapan, marilah sama-sama kita saling bantu-membantu menegakkan amar makruf dan nahi mungkar yang dewasa ini sudah kurang berfungsi dan tidak diberi keutamaan lagi.


    Sekian, wassalam. "


  2. stp 468x60-en

  3. #2
    abu is offline Full Time Supporter
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Al-Ardh
    Posts
    1,463
    Points
    488.10
    Thanks
    0
    Thanked 2 Times in 2 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    843
    Quote Originally Posted by joney View Post
    JEJAK SYURGA ATAU JEJAK NERAKA...


    Kita sekarang dihidupkan oleh Allah, di bumi Allah dan di dalam zaman yang Allah tentukan. Selepas itu kita akan dikembalikan, sama ada disedari atau tidak ke salah satu daripada dua negeri yang kekal abadi iaitu syurga atau neraka.

    Sekarang kita sedang berjalan ke destinasi yang kita sendiri pilih - syurga atau neraka. Allah menyediakan dua jalan untuk kita pilih. Terpulanglah kepada kita untuk memilih sama ada jejak ke syurga atau jejak ke neraka.

    Namun begitu, Allah sudah memberitahu kita di dalam Al-Quran, tentang betapa nikmatnya kehidupan dan pengalaman manis di syurga. Begitu juga dijelaskan betapa azabnya kehidupan dan pengalaman ngeri di neraka. Nabi Muhammad saw. juga menguatkan lagi melalui hadith-hadithnya yang masih segar dibaca dan didengar hingga ke hari ini.

    Sebagai makhluk yang diberikan kesempurnaan akal fikiran, manusia boleh berfikir kesan dan risiko yang bakal diterima akibat dari sesuatu tindakannya. Setiap sesuatu itu ada sebab-musababnya. Allah masukkan seseorang ke syurga kerana dalam hidupnya di dunia ini, dia memilih jalan ke syurga. Begitu juga Allah masukkan seseorang itu ke neraka kerana dalam hidupnya dia sengaja memilih jalan ke neraka. Terpulang kepada kita hendak mengikuti jejak syurga atau jejak neraka...

    Pilih dan ikutlah jalan ke syurga sebagaimana yang disenaraikan di bawah:
    • beramal semasa muda lagi
    • bertolong-tolongan kerana Allah
    • jauhi diri dan keluarga dari zina
    • mendidik anak kewajipan beragama
    • mendirikan solat wajib dan sunat
    • bertahajjud di tengah malam
    • menangis dan menginsafi diri kerana takut akan ALlah
    • bersedekah, menderma dan berwakaf secara senyap
    • berpaut hati pada masjid
    • sentiasa belajar hal-ehwal agama
    • sembahyang berjemaah
    • selalu berada di tempat pengajian agama
    • menziarahi orang sakit
    • mengiringi mayat hingga ke kubur
    • mengadakan khenduri cara Islam
    • mendamaikan pergaduhan
    • menolong anak yatim dan miskin
    • dan lain-lain perkara kebajikan


    Pada masa yang sama hindarilah jejak neraka yang disenaraikan di bawah:
    • tidak mengajar anak hal-hal keagamaan
    • kaya tapi bakhil
    • menipu
    • mengambil arak, dadah dan yang memabukkan
    • mengadakan majlis maksiat
    • berzina
    • memakan harta anak yatim
    • meringankan sembahyang
    • tidak mengeluarkan zakat
    • panjang angan-angan dan tak mahu bertaubat
    • meninggalkan sembahyang
    • durhaka kepada ibu bapa
    • berbuat fitnah
    • suami dayus (membebaskan isteri)
    • ibu bapa dayus (membebaskan anak)
    • makan harta haram
    • berbohong dan berdusta
    • menggunakan sihir
    • dengki dan khianat

    Sementara kita diberi peluang oleh Allah untuk memilih jalan yang menentukan nasib kita pada masa hadapan, marilah sama-sama kita saling bantu-membantu menegakkan amar makruf dan nahi mungkar yang dewasa ini sudah kurang berfungsi dan tidak diberi keutamaan lagi.


    Sekian, wassalam. "

    wah wah joned, kau dah mcm ustad plak..
    Tp, baguslah infor ni..



  4. #3
    joney's Avatar
    joney is offline Pengetua Ehoza

    is .............. dead!
     
    I am:
    Tired
     
    joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Pass Away
    Posts
    8,902
    Points
    3,593.64
    Thanks
    193
    Thanked 96 Times in 63 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    182695
    Quote Originally Posted by abu View Post
    wah wah joned, kau dah mcm ustad plak..
    Tp, baguslah infor ni..
    tau takperr... jgn bace saje, amalkan skali...



  5. #4
    abu is offline Full Time Supporter
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Al-Ardh
    Posts
    1,463
    Points
    488.10
    Thanks
    0
    Thanked 2 Times in 2 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    843
    baiklah..aku amalkan yer ostad...



  6. #5
    joney's Avatar
    joney is offline Pengetua Ehoza

    is .............. dead!
     
    I am:
    Tired
     
    joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Pass Away
    Posts
    8,902
    Points
    3,593.64
    Thanks
    193
    Thanked 96 Times in 63 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    182695
    Quote Originally Posted by abu View Post
    baiklah..aku amalkan yer ostad...
    hahahaha.... ostad rock!!



  7. #6
    abu is offline Full Time Supporter
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Al-Ardh
    Posts
    1,463
    Points
    488.10
    Thanks
    0
    Thanked 2 Times in 2 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    843
    Quote Originally Posted by joney View Post
    hahahaha.... ostad rock!!
    aku pun minat rock jugak....



  8. #7
    joney's Avatar
    joney is offline Pengetua Ehoza

    is .............. dead!
     
    I am:
    Tired
     
    joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Pass Away
    Posts
    8,902
    Points
    3,593.64
    Thanks
    193
    Thanked 96 Times in 63 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    182695
    Quote Originally Posted by abu View Post
    aku pun minat rock jugak....
    ko lagi best... rambut panjang, best head banging tu...



  9. #8
    abu is offline Full Time Supporter
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Al-Ardh
    Posts
    1,463
    Points
    488.10
    Thanks
    0
    Thanked 2 Times in 2 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    843
    yeaahh..yeahh...., ingat aku nak simpan lagi panjang lepas ni...



  10. #9
    joney's Avatar
    joney is offline Pengetua Ehoza

    is .............. dead!
     
    I am:
    Tired
     
    joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute joney has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Pass Away
    Posts
    8,902
    Points
    3,593.64
    Thanks
    193
    Thanked 96 Times in 63 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    182695
    Quote Originally Posted by abu View Post
    yeaahh..yeahh...., ingat aku nak simpan lagi panjang lepas ni...
    ko simpan sampai bleh cecah bontot.. pastu bleh buat korek bontot diwaktu bosan2...



  11. #10
    abu is offline Full Time Supporter
    This user has no status.
     
    I am:
    ----
     
    abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute abu has a reputation beyond repute
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Al-Ardh
    Posts
    1,463
    Points
    488.10
    Thanks
    0
    Thanked 2 Times in 2 Posts
    Credits

    $ 1
    Rep Power
    843
    Quote Originally Posted by joney View Post
    ko simpan sampai bleh cecah bontot.. pastu bleh buat korek bontot diwaktu bosan2...
    melancap pakai rambut, boleh tak..


  12. FXOpen 468x60ms

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

     

Similar Threads

  1. Bina Laman Web E-Niaga Anda Sekarang
    By caldina369 in forum Affiliate
    Replies: 7
    Last Post: 03-12-2008, 12:20 PM
  2. Bina Laman Web E-Niaga Anda Sekarang
    By caldina369 in forum Virtual / Digital Product
    Replies: 4
    Last Post: 21-11-2008, 06:06 PM
  3. Perasaan Anda Sekarang?????
    By dane_11666 in forum Jokes, Pranks
    Replies: 8
    Last Post: 26-08-2008, 12:55 PM
  4. Order T-Shirt Ehoza anda sekarang di sini
    By apect in forum Old Announcement
    Replies: 42
    Last Post: 15-01-2008, 11:37 PM
  5. Ke Mana Anda Sekarang?
    By joney in forum Religious Talk / Muslim Section
    Replies: 1
    Last Post: 12-01-2008, 01:01 AM

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
Premium Ads
stp 160x600-en

Paid Ads

FXOpen 125x125

Moneybookers 180x60









Ehoza Ads
Ehoza Ads