PDA

View Full Version : Angin Ahmar



abu
15-09-2007, 05:40 PM
ANGINAHMAR

Pada satu ketikasemasa Nabi Sulaiman A.S. di atas singgahsana kerajaannya di hadapanmanusia, jin dan juga binatang, ia merasai bahawa ia berkuasamemerintah semua makhluk Allah di dunia ini. Dalamkeadaan demikian itu, tiba-tiba datang satu Lembaga yang besar lagidasyat rupanya. Nabi Sulaiman merasa takut dan gementar melihatnya.Lalu ia bertanya siapakah sebenarnya Lembaga itu dan apakah tujuankedatangannya.


Lembagaitu menjawab, ia bernama ” Rihul Ahmar”. Satu penyakit yangmerbahaya diantara lain-lain penyakit. Allah mencipta dirinyasedemikian rupa dan diberi kuasa mendatangkan kesakitan kepadaanak-anak Adam. Ia boleh meresap di tubuh manusia seperti darahmengalir di dalam urat saraf. Tatkala Allah hendak memberi azabkepada sesiapa yang dikehendakiNya ia memberi kuasa kepadanya supayamasuk ke dalam badan. Jika ia masuk ke dalam otak hilanglah akalseseorang itu. Kalau ia masuk menerusi hidung maka akan lahirpenyakit bengkak-bengkak, sembam dan sehingga binasalah keseluruhananggotanya.


Mendengaritu Nabi Sulaiman memerintahkan mereka yang berada di sekelilingnyamembunuh dan membakar Lembaga itu.Rihul Ahmar menjawab bahawa tidak ada seorangpun yang dapatmenghalangnya berbuat demikian kerana Allah telah menjadikannyasedemikian rupa dan melanjutkan umurnya.


KemudianLembaga itu pun ghaib hingga ke zaman Rasulullah S. A.W. Telahdiriwayatkan bahawa cucu Rasulallah Al-Hassan Bin Ali telah mengidapsakit rongga dan keluar darah daripadanya. Apabila Rasulullah dansahabat-sahabatnya menerima khabar tersebut Malaikat Jibrail pundatang dan memberitahu bahawa cucu baginda itu terkena sakit RihulAhmar.


Biladitanya tentang ubatnya malaikat Jibrail mengatakan ada, lalu iaghaib sebentar kemudian datang kepada Rasulullah. Jibrail mengatakanbahawa Allah S.W mengurniakan satu hadiah doa yang mustajab kepadasesiapa yang membacanya satu kali seumur hidupnya. Insyallah ia akanselamat daripada penyakit Rihul Ahmar.


Rasulullahpun membacanya untuk cucunya. Tiba-tiba ia sembuh ketika itu juga danbangun berdiri dalam keadaan yang cukup sihat.


Rasulullahtelah bersabda kepada sahabat-sahabatnya supaya mempelajari doatersebut dan mengajarnya kepada umatnya yang lain supaya merekamendapat manfaat serta terpelihara diri dari serangan penyakit RihulAhmar (Angin Ahmar).

abu
15-09-2007, 05:41 PM
ANGIN AHMAR DAN CARA MERAWATNYA

BANTUAN KECEMASAN UNTUK PESAKIT ANGIN AHMAR / STROKE



Alat yang diperlukan ialah jarum suntikan ataupun jarum jahit yang kebiasaanya ada di rumah. Ianya adalah satu kaedah yang terbukti berkesan dengan izin Allah dan merupakan cara yang agak luar biasa untuk sembuh dari penyakit angin ahmar yang boleh membawa kepada lumpuh jika tidak dirawat dengan segera.

Risalah ini diterjemah dari risalah asal berbahasa Inggeris. Bacalah untuk pengetahuan anda dan mungkin ianya berguna jika ditakdirkan ada antara ahli keluarga, jiran dan rakanrakan anda terkena penyakit ini suatu hari nanti. Ianya amat menakjubkan jika berhasil, luangkan masa anda untuk membacanya dengan teliti dan simpan risalah ini sebab mungkin ada nyawa seseorang yang boleh diselamatkan dengan izin Allah melalui tip-tip yang akan dibincangkan.

Bapa saya meninggal dunia akibat penyakit angin ahmar 3 tahun lalu setelah terlantar lumpuh selama sebulan. Masa itu saya tidak tahu apa-apa tentang rawatan kecemasan untuk pesakit angin ahmar. Walau bagaimanapun masih belum terlewat untuk kita kongsi bersama. Sila baca dan sampaikan kepada saudara-mara serta rakan-rakan anda.

Semoga buletin seumpama ini boleh membantu anda melakukannya sendiri. Apabila serangan angin ahmar mengenai seseorang, kapilari darah di dalam otaknya menghadapi risiko untuk pecah.

Bila anda berhadapan dengan seseorang yang baru terkena angin ahmar dan tidak sedarkan diri apa yang anda perlu buat adalah:



1. Anda jangan panik dan bawa bertenang. Tidak kira di mana sahaja mangsa itu berada,

2. Jangan alihkan mangsa ke tempat lain. Kerana pergerakan pada ketika itu boleh menyebabkan kapilari darah di otak mangsa terus pecah.

3. Bantu mangsa untuk duduk dan sokong badannya supaya tidak terjatuh. Jika mangsa terjatuh semula, keadaan mungkin akan bertambah buruk.

4. Jika di rumah anda ada jarum suntikan (alat yang terbaik), jarum jahit atau pin baju yang tidak berkarat, segera panaskan dengan api untuk disterilkan. Kemudian dengan berhati-hati cucuk kesemua hujung jari-jari tangan mangsa kira-kira 1mm dalamnya, seperti rawatan akupuntur. Cucuklah sehingga menitiskan darah, jika perlu picitlah jari-jarinya sehingga mengeluarkan darah. Apabila kesemua 10 jari mengeluarkan setitis darah tunggu beberapa minit sehingga mangsa sedar semula.

5. Jika berlaku perubahan betuk mulut, tarik telinganya sehingga kemerahan. Kemudian cucuk kedua belah telinga dengan jarum sehingga mengeluarkan 2 titis darah. Beberapa minit kemudian Insya Allah, mangsa akan sedar semula.

6. Tunggu sehingga mangsa benar-benar sedar kemudian bawa dia ke hospital.



Memanggil ambulance semasa mangsa pengsan dan mengejarkannya ke hospital secara tergesa-gesa sebenarnya boleh menyebabkan kapilari darah di otak mangsa pecah dan berlaku pendarahan. Sukar untuk mangsa dipulihkan apabila keadaan ini berlaku. Ada kemungkinan daya ingatan mangsa akan hilang sepenuhnya, walaupun dia mampu berjalan semula. Penyakit angin ahmar ini ada kemungkinan untuk mengenai sesiapa sahaja. Jika semua di antara kita boleh mengingati kaedah penitisan darah ini dan memulakannya segera, dalam jangka masa pendek, mangsa-mangsa boleh kita selamatkan dengan izin Allah dan ada harapan pulih seperti sediakala. Diharapkan kaedah bantuan kecemasan mangsa angin ahmar ini dapat dihebahkan supaya penyakit ini tidak tersenarai sebagai penyebab utama kematian di kalangan kita. Allah Ta'ala Turunkan Ubat Dulu Kemudian Baru Turunkan Penyakit Sebab Itu ... Setiap Penyakit Ada Ubatnya Kecuali Maut Dan Setiap Yang Bernyawa Pasti Akan Menghadapi Maut.

abu
15-09-2007, 05:44 PM
Download bacaan doa "Angin Ahmar" dlm bentuk MP3.
Korang boleh baca, dengar dlm keta, dgr dlm bilik tido
atau di mana sahaja.

Doa ni amat elok utk diamalkan, sekurang-kurangnya,
sekali seumur hidup..Kalo baca hari2, lagi baik !!!


Link: http://momupload.com/files/43741/Doa_Ust_Kazim.rar.html

abu
15-09-2007, 05:46 PM
Nie dlm bahasa Arab,

http://us.geocities.com/burnskot/sub/Image30.gif

http://us.geocities.com/burnskot/sub/Image31.gif

http://us.geocities.com/burnskot/sub/Image32.gif

Doa ni aku pernah post kat satu forum lain, jd aku nak gak lah kat sini..
Moga2 kwn kita kat Ehoza ni sentiasa sihat selalu, supaya senang nak berforum..

p/s: lagi satu jgn plak ada yg tak faham apa yg aku post ni harrr...

alfatih
15-09-2007, 05:51 PM
bersamalah amik pelajaran :) :))

tebu_manis
16-09-2007, 02:44 AM
thanks abu....
mudah²an ber++ ilmu ko....:goodpost:

Don kin
16-09-2007, 02:49 AM
thanx abu coz bg info yg amat brguna ni..

abu
16-09-2007, 07:59 PM
tengkiu kerna bg support..

aku akan turunkan ilmu nenek kebayan aku, kalau korang suke..
tp, kalo sesapa tak suke jgn lah condemn..ada yg tak faham lah..tak best lah..
mengarutlah...sbb sepanjang aku bermuamalah kat ehoza ni, tak pernah
lg aku condemn org lain post..aku ucapkan tahniah lg ada..tp, bila aku post,
ada org tak suke..apa punya manusia lah kat dunia nie..

sbb tu kalau aku nak perturunkan ilmu, aku tgk2 gak...kalo cik dara yg mintak,
cepat2lah aku bagi..

tdara
17-09-2007, 10:38 AM
4. Jika di rumah anda ada jarum suntikan (alat yang terbaik), jarum jahit atau pin baju yang tidak berkarat, segera panaskan dengan api untuk disterilkan. Kemudian dengan berhati-hati cucuk kesemua hujung jari-jari tangan mangsa kira-kira 1mm dalamnya, seperti rawatan akupuntur. Cucuklah sehingga menitiskan darah, jika perlu picitlah jari-jarinya sehingga mengeluarkan darah. Apabila kesemua 10 jari mengeluarkan setitis darah tunggu beberapa minit sehingga mangsa sedar semula.



takutlah nak cucuk2 org ni...

abu
17-09-2007, 04:54 PM
takutlah nak cucuk2 org ni...

jgn takut, nanti dara kena cucuk jugak, in case
demam ke, nak check darah ker..

akuh123
15-06-2009, 02:29 PM
jgn takut, nanti dara kena cucuk jugak, in case
demam ke, nak check darah ker..

naper mp3 doa tu xleh download..

ledang
06-08-2009, 10:22 AM
yer ler.. dh tak leh download lagi.. sesapa yg ada mp3 nie, mintak tolong share kan balik..
untuk faedah bersama. tq

eddyonn
21-10-2009, 09:18 AM
Takleh download pulak. Kalau yg dah ade tlg share.

Atau email ke email I. eddy5075@gmail.com